• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

bmw e46 320d m47n wymiana uszczelki miski olejowej a olej z uszczelniacza wału tył

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
Panowie prosiłbym o pomoc.. zdjąłem miskę olejową w celu wymiany uszczelki.Wszystko wyczyściłem papierem ściernym ale.. blok silnika łączony jest z uszczelniaczem wału tylnego tutaj nie daje się silikonu o nawet schemat z tis bmw:



wałeczek silikonu daje się tylko od strony silnika jak na zdjęciu bo uszczelniacz wału w przypadku diesela ma uszczelkę o taką



dodam nie leje się olej na zewnątrz z uszczelniacza a jedynie spływa tak jak na filmiku pokazałem.OIej spuszczony,filtr oleju odkręcony,korek wlewowy nawet też.Miska fabrycznie pochylona jest w prawo więc tam jest spad to i olej tam spływa.Nawet jak wytrę fibrą+ zmywaczem by odtłuścić to za 15sekund znów lekko pojawi się tam olej.A uszczelka miski tam przechodzi i pasuje by powierzchnia podczas lączenia była sucha a zanim dokręci się wszystkie śruby miski itp to tam już olej lekko wjdzie i wtedy uszczelka miski złączy się tam z uszczelką uszczelniacza wału a miedzy nimi będzie ściśnięta śladowa ilośc oleju i wtedy moze puszczać olej tam.. psikalem tam zmywaczem do hamulców by wymyć od góry ale to też efekt na 30 sekund.Musiałby być silnik do góry nogami bo tak to śladowa ilośc oleju spływa sobie od góry jak głowica czy tam blok i leci do miski

tutaj filmik o co mi chodzi

czy pomoze mi ktoś? bo chciałem montować sobie miskę jutro ale nie wiem jak to odtłuscić mam by mi olej się nie pokazywał na czas montażu
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
Nigdy tego nie robiłem w tym aucie, ale... mam odkurzacz budowlany, którym można zbierać wodę. Założyłbym wężyk i zebrał stamtąd wszystko - jak u dentysty ta babeczka co Ci wysysa ślinę podczas wizyty :wtf: A resztę przedmuchał i heja.

Masz plusa za to, że umiesz przedstawić problem jak człowiek. Masz megaaa plusa u mnie :finger:
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
490
Punktów
83
Wiek
27
Panowie prosiłbym o pomoc.. zdjąłem miskę olejową w celu wymiany uszczelki.Wszystko wyczyściłem papierem ściernym ale.. blok silnika łączony jest z uszczelniaczem wału tylnego tutaj nie daje się silikonu o nawet schemat z tis bmw:



wałeczek silikonu daje się tylko od strony silnika jak na zdjęciu bo uszczelniacz wału w przypadku diesela ma uszczelkę o taką



dodam nie leje się olej na zewnątrz z uszczelniacza a jedynie spływa tak jak na filmiku pokazałem.OIej spuszczony,filtr oleju odkręcony,korek wlewowy nawet też.Miska fabrycznie pochylona jest w prawo więc tam jest spad to i olej tam spływa.Nawet jak wytrę fibrą+ zmywaczem by odtłuścić to za 15sekund znów lekko pojawi się tam olej.A uszczelka miski tam przechodzi i pasuje by powierzchnia podczas lączenia była sucha a zanim dokręci się wszystkie śruby miski itp to tam już olej lekko wjdzie i wtedy uszczelka miski złączy się tam z uszczelką uszczelniacza wału a miedzy nimi będzie ściśnięta śladowa ilośc oleju i wtedy moze puszczać olej tam.. psikalem tam zmywaczem do hamulców by wymyć od góry ale to też efekt na 30 sekund.Musiałby być silnik do góry nogami bo tak to śladowa ilośc oleju spływa sobie od góry jak głowica czy tam blok i leci do miski

tutaj filmik o co mi chodzi

czy pomoze mi ktoś? bo chciałem montować sobie miskę jutro ale nie wiem jak to odtłuscić mam by mi olej się nie pokazywał na czas montażu
Gdy zostawisz to wszystko rozkręcone na noc to wykapie resztka oleju i na rano tylko umyć ,wytrzeć i zakładasz już na suche i nie cieknące:)
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
kolego tylko,że ja juz drugi dzień auto stoi bez miski tylko sanki przednie przykręcone i silnik opuszczony i dziś było to samo :) wytarłem szmatką a za 20 sekund znów to co na filmiku.. a olej spuszczony jak wspomniałem filtr odkręciłem oleju cały nawet.Nawet zmywaczem do hamulców psikałem tam jak koło zębate żeby od góry wymyć nawet się zastanawiałem dziś czy to nie wina,że auto stoi praktycznie na równi może tył powinien być na ziemi przód na kobyłkach bo aktualnie przód jest na kobyłkach a pod tylnymi kołami po dwie cegły i auto na wylewce stoi więc akurat jest idealnie równo

wypsikałem tam pół puszki zmywacza :) a tak jak piszę auto stoi bez miski olejowej(tam gdzie skręcana do bloku jest) to folią sobie zakryłem także jak coś to kapie na folie.Tam wychodzi spad miski bo ona fabrycznie w bmw jest pochylona w prawo.Hmm oglądałem przed demontażem filmiki na YT tylko,że robili same benzyny 3.0 a tam jest inaczej bo blok jest łączony z uszczelniaczem wału tak:
i tutaj jak strzałka czerwona jest uszczelniacz wału do benzyniaka różnica taka,że nie ma uszczelki na dole przez co trzeba w dwóch narożnikach po boku dać wałeczek silikonu.Oglądając filmiki na yt nikomu tam nic po zdjęciu miski nie podciekało ale nigdzie na yt nie było naprawy z diesla m47n..
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
490
Punktów
83
Wiek
27
To niestety tylko wymyć i wydmuchać od góry i czekać aż wyciekanie,niestety te silniki tak mają , w jednym po 4 dniach dopiero miskę przykrecilem choć mogłem po 3 dniu bo już nie ciekło ale nie było pośpiechu.
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
psikałem tam raz zmywaczem ale nie sięgnie on od spodu miski aż tam daleko.. a to się sączy na logikę z samej góry czyli od środka głowicy aż do bloku silnika i ścianą na dół aż do rogu wiec ja wypsikam ciut od góry ile mogę ale olej za jakiś czas znów ścianką spłynie.Spływają małe ilości.. bo do silnika wchodzi u mnie 5.5l a ja zlałem prawie 5.5.. tylko sączy się.. wypsikam zmywaczem tak jak koła zębate itp wymyje olej ale po czasie znowu się sączyć będzie
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
Panowie mam pilne pytanie odnośnie silikonu posiadam loctite

chodzi mi o to czy jeśli odtłuszczę powierzchnię jak kreska na zdjeciu



dam tam kreskę loctite ale za np 20 sekund jak napłynie tam śladowa ilość oleju to ten silikon naniesiony już nie bedzie spełniał funkcji? chodzi o to czy jesli odtłuszczę i od razu dam loctite ale po 20 sekundach pojawi się już kropla oleju tam to czy to wejdzie w rekacje jakaś,że silikon już nic nie da? i drugie pytanie czy jeśli na uszczelkę czarną ze zdjęcia nachodzi uszczelka miski olejowej (niby to ma uszczelniacz po skręceniu) to czy można na obie gumy również dać tam w narożniku pasek loctite ? tam,żeby jak guma złączy się z gumą to miedzy nimi był silikon? pytam bo złożyłem już miskę z nową uszczelką olej jeszcze nie zalany a mimo to już po poświeceniu latarką widzę jak się delikatnie na czarno świeci :) czyli mimo,że olej nei walny to ta resztka dalej znikoma co jest w silniku dała radę przecisnąć się miedzy dwie złaczone uszczelki :) wiec bez sensu wlewać teraz olej bo i tak bezie tam wychodzić.. generalnie sprawę załatwiłby nowy uszczelniacz wału ale zdejmę wydech,wał skrzynie i z dwumasą nie dam rady bo ją mi mechanik składał stary dwumas+nowe luk sprzęgło więć jak to zdejmę to potem cięzko moze być założyć z powrotem ten komplet co mam bez pewnie drogich narzędzi..

generalnie chodzi mi o to czy szybkie odtuszczenie i danie silikonu na powierzchnię gdzie za 20-30sekund pojawi się minimalna ilość oleju dosłownie śladowa spełni zadanie po złączeniu miski czy nie

a tu pokaże wam jak wychodzi olej :

1.


tak nachodzi uszczelka mniej więcej miski olejowej jak na zdjęciu jedna na drugą później to skręcam wszystko

a olej potem wychodzi sobie tak:

jak strzałka czarna czyli po mimo ściśnięcia dwóch uszczelek prześlizgnie się pod czarną i poleci jak strzałka czarna krawędzią sobie dlatego myślę by tu dać po całej linii loctite uszczelniacz tylko czy wtedy olej znów nie minie uszczelnienia..
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
Panowie znów cyrk taki bo tutaj nie pisałem.Chodziło o to,ze wpadł mi do miski olejowej oring bagnetu rurki która wchodzi do miski przeciął się i kawałek mi jeden wpadł a drugi został i musiałem dzisiaj znów miskę zrzucić i przeczytajcie moze ktoś pomoże:

Nie dawał mi spokoju ten oring.. więc zrzuciłem dzisiaj miskę dodam przed zrzuceniem miski i wpadnięciem oringa do niej zrobiłem około 200km i skontrolowałem sobie miskę itp wszystko suche bo było wymieniane

sprzęgło->dwumas->uszczelniacz wału tylnego corteco->uszczelka miski olejowej

i jaki cyrk? zamówiłem sobie uszczelkę miski bo miałem składać tego samego dnia tylko oring wyjąć odtłuścić i heja bo miska była mc temu zdejmowana więć czyszczenia brak bo wszystko dalej lśni po zdjeciu ale do rzeczy robi się ta sama sytuacja co kur.. na starym uszczelniaczu wału korbowego o tutaj filmik wyjaśniający o co mi chodzi


widać jak byk na filmie,ze przesącza się olej...to samo było na starym oe uszczelniaczu wału tylko tam po złożeniu miski i nowej uszczelki dalej z tyłu po jedzie olej wychodził.. a tu po złożeniu wszystkiego nowego brak.. jakiegokolwiek wycieku..więc... jesli nie było grama wycieku/zapocenia po 200km.. a miskę zrzuciłem dziś 3 dni po jezdzie (dalej sucho wszystko było ) i taki widok nagle jak na filmie.. to jak ja mam nową uszczelkę założyć teraz? robiąć dwumas i sprzęgło problemu nie było bo po zdjęciu uszczelniacza starego wszystko odtłuszczone wymyte zmywaczem + od dołu zmywaczem z dwie puszki wypsikane,że kropla oleju wisiała tylko na pompie oleju reszta cała sucha.A teraz sytuacja jak wtedy bo olej był nowy wlewany do silnika a ze to spad miski jest z tyłu to olej do tego narożnika z samej góry sobie po ściankach leci i musi tam wyjść.. mi nic nie ciekło bo wtedy jak oczyściłem to było sucho nic nie wyłaziło tak jak na filmie bo nie miało jak bo olej wymyty był zmywaczem.. a teraz nowy uszczelniacz to nie chce walić zmywaczem po nowej gumie a nie chce mi się wierzyć..,żeby do wymiany uszczelki miski olejowej trzeba było ściągać dwumas i znów ruszać uszczelniacz wału..

nie ma opcji ,żeby złożyć uszczelkę teraz sucho na sucho w miejscu pokazanym na filmie bo olej po 10 sekundach już z niej sobie wyjdzie więc logiczne,zanim przyłapie się śruby miski wszystkie itp to już pomiedzy dwiema gumami bedzie jakaś ilość śladowa oleju i czy to nie spowoduje wycieku? bno kur.. w tisie jakoś nie podają,żeby przy wymianie uszczelki miski zwalać dwumas itp.. i zmieniać uszczelniacz wału razem... a cieknąć.. nie ciekł..bo jak wspomniałem 200km zrobione i sucho.. potem 3 dni stania również nic a wcześniej bez jazdy.. już olej wychodził :) na starym mimo,że miska skrecona była :)
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1331
Porady
2
Punktów
384
Możesz zmienić (przynajmniej częściowo) kierunek wypływającego oleju lub spowolnić czas ..po przez uniesienie jednej strony auta .
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
myślałem o tym tylko,żeby miskę złożyć to wszędzie pokazane jest auto na kobyłkach z przodu i silnik na belce podwieszony :) więc jak podniosę silnik na belce to jak tu jeszcze auto na bok przechylić :) co innego gdy silnik nie podwieszony ale wtedy to mi nic nie daje.. bo w e46 trzeba całe sanki przednie w dół dać by mieć dostęp do srub miski :) to jak ja mam to zrobić by nową uszczelkę miski dać? czekać do wiosny aż ostatnia kropla wyleci :) przecież nie będę zdejmował od nowa wydechu,wału,skrzyni potem przyrząd sac by nowe sprzęgło luka 2tyg temu założone już zdejmować nowy dwumas wszędzie nowe śruby znów albo daj klej albo wymień śruby i takie pitolenie.. a co gdyby znów trzeba było miskę? jakiś pech..taki przykład.. znów skrzynia dwumas itp itp i potem dopiero uszczelka miski :) przecież nigdzie nie podają w tisie bmw,żeby do wymiany uszczelki miski czekać 3 mc po zdjęciu miski.. albo zdejmować jednocześnie uszczelniacz wału :)

TO JAKIM Cudem montują :) dodam chodzi o silnik m47n(m47TU) takie oznaczenia 2.0d 150km 2004r e46

benzyna e46 ma inaczej bo uszczelniacz wału ma stopkę nie gumową tylko metal czy tam aluminiową i tam daje się wtedy silikon po całej długości a tu gumowa stopka na którą nachodzi uszczelka miski.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
568
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Wiesz co kolego ja też kiedyś walczyłem z tym tematem . I też ciągle wk*** ten olej . Odkrecilem sobie filtr oleju od góry żeby wszystko wyleciało . Odluscilem zmywaczem i sprężonym powietrzem i to saczenie ustalo :) :happy:. Nie wiem czy z filtra nie płynie Ci ten olej cały czas gdzieś po magistralce A tam jest najniższy punkt i zawsze ten olej tam jest
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
no właśnie i nie wiem kurde jak to zrobić teraz... uszczelniacz wału jest gumowo metalowy a ponoć zmywacz nie jest zalecany by psikać po gumie.. żeby czasami nie zrobiło się coś z gumą.. sprężonego powietrza nie mam.. to jak to można zrobić? żeby nie zrzucać od nowa dwumasu itp?
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
157
Punktów
0
Wiek
34
Panowie pomoże ktoś? i jeszcze mam pytanie jedno..czy jeśli uszczelniacz wału tzn guma jego jest w polipropylenu 'PP' to zmywacz do hamulców jeśli nim swoiście wypsikam to nie uszkodzi gumy uszczelniacza,że np zrobi się twardsza itp ? bo pisze na zmywaczu mam akurat forch i berner żeby sprawdzić na elementach plastikowych/gumowych zgodność
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
568
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Według mnie odtlusc tym zmywaczem wytrzyj do sucha , połóż listek silikonu ( ja używam akurat dirko e-rlinga)
to tak szybko w reakcję nie wchodzi żeby Ci coś z gumą się stało. Składaj do kupy i będzie git :) :) . Podejrzewam że większość nie skupia się nad tym aż tak .
 

Karol90

Nowy
Dołączył
20.10.2021
Postów
2
Punktów
0
Miałem podobny problem i rzeczywiście, najlepiej jest się udać do mechanika. Nie warto robić tego samemu, aby podczas wymiany uszczelki nie uszkodziły się żadne części samochodowe.
 
Do góry Bottom