1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

bmw e60 - brak komunikacji , nie pali

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika dvs269, 30-10 18.

  1. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Witam E60 2,5 d 2004. Brak komunikacji z żadnym sterownikiem w aucie , brak zapłonu , brak rozrusznika , brak jakiejkolwiek kontrolki na desce ,światła wewn i zewn. są . Auto nie pali i ma stały pobór prądu ponad 3A.
    Klient zeznał :
    -auto rozładowywało aku , w warsztacie zaczeli coś robić i niby powstała taka sama sytuacja jaka jest obecnie
    -auto zlawetowano do kogoś mądrzejszego który je odpalił ,wziął hajc i nie powiedział co było
    - auto po 1000 km zaczeło spowrotem rozładowywać aku i wkońcu sytuacja wróciła do punktu jaki jest teraz
    Sprawdzone :
    -wszystkie bezpieczniki w bagażniku i schowku
    -przekaźniki główny obok ster silnika
    - przekaźnik styk 30 w tablicy bezpieczników w bagażniku
    -zasilania i masy CAS , ster silnika, modułu zabezpieczeń i gateway , modułu świateł , modułu pompy paliwowej , i modułu zarządzania MPM pod kołem zapasowym - wszystko jest
    -rozrusznik na krótko kręci
    -klema IBS odłączona od początku

    Na lini Wakeup zero sygnału , może tu jest problem - co za to odpowiada ?
    Ktoś ma jakieś pomysły jak przywrócić diagnozę ?
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Podlacz pod prostownik i sprobuj polaczyc sie
     
  3. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jakiś komunikat jest wyświetlany na ekranie ?
     
  4. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Samochód cały czas jest na ładowarce niby inteligentnej boscha , bo ciągnie prąd fura . Za mało prądu ?
     
  5. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    3 ampery ciagnie?
     
  6. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Na ekranach zupełnie nic ... Jak odłącze CAS to na głównym wyświetlaczu taki czerwony samochód jakby z podkreśleniem i sygnał dzwiękowy co jakiś czas

    Chyba trochę ponad z tego co pamiętam
     
  7. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Pobór prądu w BMW sprawdza się po około 20 minutach, gdy moduły się uśpią.
     
  8. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Ciągnie niestety 24h na dobę
     
  9. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Ostrołeka
    Często pada MPM. Sprawdź czy nie masz wody we wnęce koła zapasowego gdzie siedzą moduły.

    Może też być problem ze stykiem głównego przewodu zasilającego . W bagażniku jest złącze i ono śniedzieje.
    Była nawet na to kiedyś akcja naprawcza w BMW bo to groziło spaleniem auta.

    Może też być uwalona klema pirotechniczna.
     
    dvs269 lubi to.
  10. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 500
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Energy diagnosis: Terminal control
    The terminal control is distributed across various control units. The following block diagram provides an overview of the control units involved and the integration in the vehicle electrical system. [​IMG]
    MPM: Micro Power Module
    CAS Car access system
    M-ASK Multi audio system controller
    CCC Car Communication Computer
    SGM Safety and gateway module
    DME/DDE Digital Engine / Diesel Electronics
    IBS Intelligent battery sensor


    K-CAN SYSTEM Bus system for body functions
    MOST Bus system in the area of audio and communication
    byteflight Bus system for airbag control units
    PT-CAN Bus system for power train and chassis functions
    There are then the following switched terminals:

    Terminal 15: Controlled by the CAS depending directly on the position of the ignition key. The switch is a semiconductor switch. Connected control units:

    DSC sensor Sensor for Dynamic Stability Control
    PDC Park Distance Control (model year 03/2003)
    Note: For safety reasons, some control units have a terminal 15 line directly from CAS, e.g. the LM (light module) or the CVM (convertible top module).

    Terminal 30g: Controlled by the CAS. It is switched on when the overall vehicle is woken up by an operation on the part of the user. Switching off takes place after a codeable after-running period after terminal R is switched off.The switching element is a relay in the power distribution box. Connected control units:

    AMP Amplifiers
    ACC Active cruise control
    AHL Adaptive Headlight
    BZM Centre console switch centre
    CID Central information display
    CON Controller
    CVM Convertible top module
    RAD Radio (only applies to satellite receivers)
    DSC Dynamic stability control
    EGS/SMG Gearbox control/Sequential Manual Gearbox
    EHC Ride height control
    HUD Head-Up Display
    KHI Headphone interface
    PDC Park Distance Control (as of model year 09/2003)
    RDC Tyre Pressure Monitor
    RLS Rain/driving light sensor
    SHD Slide/tilt sunroof
    SZM Centre console control panel
    TEL Telephone
    VM Video module
    VTG Transfer box
    Terminal 30MPM: Controlled by the MPM (Micro Power Module). Normally, terminal 30MPM is always switched on. It is disconnected when a fault status is detected in the vehicle that could lead to discharge of the battery and thus to the vehicle not starting. Input variables for this include measured values processed by the DME/DDE from the IBS (intelligent battery sensor). The switching element is a bistable relay integrated in the MPM (NB: a bistable relay is a relay that retains the switch mode even without current being applied to the coil. A current supply is only required for switching over.) Connected control units:

    CCC Car Communication Computer
    DVDC DVD changer
    M-ASK Multi audio system controller
    CDC CD changer
    NAV Navigation system
    Terminal 30ASE: Controlled by the SGM (Safety and Gateway Module). It is switched on when the overall vehicle is woken up. It is switched off when the vehicle goes into in the sleep mode. Terminal 30ASE is buffered by an energy reserve integrated in the SGM. This means that the power supply to the airbag control units can be bridged if the vehicle circuit power supply fails. The switch is a semiconductor switch. Connected control units:

    SBSL Satellite, B-pillar, left
    SBSR Satellite, B-pillar, right
    SFZ Vehicle centre satellite (also has terminal 30)
    SZL Steering column switch cluster (also has terminal 30)
    TMBF Front passenger door module (also has terminal 30)
    TMFA Driver door module (also has terminal 30)
    Terminal 87: Controlled by the DME/DDE. Switching on takes place when terminal 15 is switched on, and switching off is delayed when terminal 15 is switched off. The switch is an external relay. Connected control units:

    VTC Valvetronic
    Note: Terminal R is not present as a hardware terminal. The switch information is only communicated across the bus systems.
     
    pawel2406 i dvs269 lubią to.
  11. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Wody we wnęce nie ma , wszystko suche i MPM ładny w środku . Klema pirotechniczna ok - zasilanie sprawdzone obciążeniowo zaraz za nią. Duże bezpieczniki z drugiej strony płyty bezpieczników też ok. Ogólnie wszędzie jedynie kurz - także sucho.

    Z IBS raczej napewno jest coś nie tak , skoro od początku było odłączone. Pytanie czy odłączony IBS spowoduje brak komunikacji ze sterownikami.
     
  12. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 500
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  13. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Ostrołeka
    A złącze przewodu na podłodze bagażnika sprawdzałaś? Ibs zwłaszcza dołączony nie wpływa na komunikację.
     
  14. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    A dokładniej którego przewodu ?
     
  15. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Ostrołeka
    Główny plus po przejściu przez kleme wędruje pod plastikami w bagażniku. Koło wnęki koła zapasowego jest na podłodze złączony . To złącze może śniedziec . Wedruj po przewodzie i znajdziesz .
     
  16. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    ok ,sprawdzałem
     
  17. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    I co wydumałeś
     
  18. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Ostrołeka
    To jak tak to wygląda na to , że któryś moduł z magistrali CAN sieje zamęt.
    Odłączanie kolejno aż złapie komunikację z czymkolwiek powinno wyjaśnić sprawę.
    .
     
  19. dvs269

    dvs269 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 17
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustka
    Też tak myślę. Odpinałem abs , moduł świateł w akcie desperacji CAS - tutaj na liczniku pojawił się czerwony samochód na podnośniku też odpinałem sgm , mpm . Po podaniu 12v na linie wakeup przy CAS załącza przekaźnik główny od DDE i chyba tutaj zalączyło też pompę paliwa. Nie wiem jak sprawdzić CAN - oprócz pomierzenia z punktu a do b. Nie wiem jakie powinny być sygnały. Wydaje mi się ,że problem leży w CAS albo w niedostawaniu przez niego jakiegoś sygnału
     
  20. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 500
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony: