• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Bmw e60 klema ibs alternator .

Marcin4875

Początkujący
Dołączył
17.11.2019
Postów
7
Punktów
0
Wiek
25
Miasto
Sierpc
Witam. Bmw e60 2003r 2.2benz 170km Mam problem z następującymi błędami.
Klemę zakładałem nowa bez zmiany ładowanie jest ok. Dopisywanie aku bez zmiany . sprawdzone bezpieczniki moduł MPM styki itp itd z tego co zauważyłem to auto ma alternator 155A a po vin wychodzi 150 regulator napięcia ma dwa piny kostka jeden ale w bmw często widzę takie rozwianie . Posiada instalacje Lpg i dołożony Moduł haka. poza bledami nic się nie dziej nie rozładowuje się nie ma problemów z wyłączającym i drive. Auto świeżo kupione nie jest znana jego historia . Pyzatym zauważyłem cofnięty przebieg ponieważ zestaw zegarów wskazuje inny przebieg niż ten przypisany do daty wystąpienia błędu o 70tys km. Przerabiał ktoś taki temat albo ma pomysł w która stronę iść?
IMG_20210227_003738.jpg IMG_20210301_213313.jpg
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
321
Punktów
51
Wiek
28
Miasto
Wołomin
A jakie masz napiecia na Aku? I przy samym alternatorze? W ę 60 były problemy z głównym przewodem + korozja powodująca spadki napięć
 

sebastian_j

Początkujący
Dołączył
15.12.2017
Postów
12
Punktów
1
Wiek
41
Miasto
Oslo
No a sam IBS w ogole jest? Podlaczony, sprawny?
Dane z niego ida po szynie LIN do ECU.
 

Marcin4875

Początkujący
Dołączył
17.11.2019
Postów
7
Punktów
0
Wiek
25
Miasto
Sierpc
Ibs była sprawdzona instalacją był założony drugi używany i w końcu nowy z adapterem ponieważ ten model był wadliwy i jest wycofany z produkcji na każdym te same błędy czekam na alternator na podmiankę. Myślę ze sygnał cos zakłóca albo jest cos nie do kodowane dopisane tylko nie mogę ustalić co. Jeszcze zajrzę do sterownika czy nie ma wilgoci bo jest lpg i pewnie puszka była "modyfikowana"
 

sebastian_j

Początkujący
Dołączył
15.12.2017
Postów
12
Punktów
1
Wiek
41
Miasto
Oslo
Kabel IBS-ECU? To jest wlasnie wspomniana wczesniej magistrala LIN (szeregowa).
ISTA+ bylaby pomocna.
 

Marcin4875

Początkujący
Dołączył
17.11.2019
Postów
7
Punktów
0
Wiek
25
Miasto
Sierpc
No właśnie miałem inpe ale w DE i kabel znajomemu sprzedałem teraz mam maxiecu i dostęp do guttmana .Możesz mi powiedzieć co musze poszukać ,ogarnąć, zamówić ,żeby ista+ posiadać? No ale parametry z aku mogę odczytać i teoretycznie są ok a błędy są od ibs alternatora i sterownika silnika . Myślę że przyczyna będzie właśnie w sterowniku lub alternatorze. W poniedziałek będę miał alternator na podmianę wiec go wykluczę . Tylko jak wyeliminować sprawdzić sterownik..?
 

kubart

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.02.2019
Postów
588
Punktów
102
Inpa i Ista to dwa kompletnie różne systemy diagnostyki. Do kodowania i programowania ncs, esysy itp.
Ale do szukania usterki najlepszy oscyloskop i wiedza gdzie szukac i jak.
Stawiam ze cos zaklóca sygnal do ECU. Moze chinski modul alternatora. Jakas partanina w kabelkach- nie mówiac o jakims dokladanym GAZIEE
Ista do wstepnej diagnostyki i odczytu paramatrow a potem po kabelkach.

Glowice do diagnostyki kupisz za grosze ori- szkoda szukac dziadowskich zamienników na kabelkach z biedronki. Softu na forach BMW masz full i wolaa.
 
Ostatnia edycja:

Tomkoff

Nowy
Dołączył
11.03.2021
Postów
2
Punktów
1
Miasto
okolice Poznania
Tak w formie przywitania na forum sprawdź regulator napięcia na alternatorze czy czasem nie jakiś chiński zamiennik. Druga opcja to czujnik poziomu oleju robi zamieszanie.
 
Do góry Bottom