1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Bmw e87 n47 nie odpala po wymianie rozrządu

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika rutek79, 15-10 20.

  1. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    Panowie mam zgryz. Wymienialem rozrząd w aucie jak w temacie. Po złożeniu wszystkiego auto nie pali. Rozrzad składany na blokadach. Sprawdzany 100 razy. Błędów w kompie brak. Na plak auto zapala. Generalnie brak cisnienia na listwie cr. Cały czas widzi 0. Paliwo do pompy cr dochodzi. Pompa w baku daje prawidłowe cisnienie. Odpowietrzałem układ w każdym możliwym miejscu. Po bardzo długim kreceniu pojawia się czasami na rampie cisnienie 140bar. Ale to doslownie kreci z 30 sekund zeby takie sie pojawiło. Przed robieniem rozrzadu samochod normalnie palił układ paliwowy rozpinany tylko listwa cr i wtryski. Wtryski sprawdzane na stole i są wszystkie dobre.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 146
    Docenione treści:
    6 339
    Miasto:
    turek
    Się narobiło.
     
  3. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 347
    Docenione treści:
    6 624
    Miasto:
    Mazowieckie
  4. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 639
    Docenione treści:
    910
    Miasto:
    Radom
    Może koła pompy cr nie dokręciłeś o ile go wymieniałeś.
     
  5. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 142
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Maszewo
    Nie ściągałeś zasilania i powrotu z pompy cr? Kiedyś zamieniłem i za chu nie paliła
     
  6. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 347
    Docenione treści:
    6 624
    Miasto:
    Mazowieckie
    cytat:
    "
    Ponadto, cały rozrząd składa się tu z trzech łańcuchów, czterech ślizgów i dwóch napinaczy, napędzając też pompę oleju oraz pompę wtryskową.

    Problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW są na tyle poważne, że w środowisku mechaników panuje opinia, że lepiej taki motor zajeździć do końca i wymienić całą jednostkę. Jeśli do serwisu trafia on bowiem w całości, kiedy ma tylko rozciągnięty rozrząd, wymienić należy go wraz z kołami zębatymi."
     
  7. Danmar

    Danmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-04 15
    Postów:
    147
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Poznań
    Rozrząd, czyli, które elementy wymieniłeś?
     
  8. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    Wszystkie łańcuchy sa nowe wraz ze ślizgami. Nowe zębatki pompy cr/wałka rozrzdu/ pompy oleju. Zebatka pompy cr przykręcona momentem 65Nm jak podaje serwisówka i do tego ma klin wiec nie ma opcji ze ona była niedokręcona bo fizycznie nie dało by się założyć jej(stożek i klin). Przewodów paliwowych nie odkręcałem od pompy bo rozrządu robiłem na aucie i nie ma takiej potrzeby. Impulsator na wał korbowy założony bo komp widzi predość silnika.
    Zakładając że nawet jeśli bym się pomylił w rozrządzie co nie jest możliwe bo tak jak pisałem wszystko na blokadach i sprawdzane ale choćby nawet to pompa i tak powinna cisnienie zrobić a silnik na przestrzelonym rozrządzie walił by komunikat synchronizacji
     
    Ostatnio edytowano: 15-10 20
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 676
    Docenione treści:
    2 339
    Może pusto w baku...to i nie ma z czego zaciągnąć...:)
    A jak przyjechała to paliła ?
     
  10. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    Bak pełny i sprawdzany czy jest pełen. Tak jak przyjechała to paliła normalnie na strzał. Ja tych rozrządów zrobiłem już kilkanaście i nigdy nie było takich cyrków i problemów
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 146
    Docenione treści:
    6 339
    Miasto:
    turek
    Ale jest ciśnienie na listwie czy nie ma?
     
  12. Danmar

    Danmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-04 15
    Postów:
    147
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Poznań
    Może sprawdzić manometrem rzeczywiste ciśnienie na listwie cr.
     
  13. ThinkPad

    ThinkPad Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-09 15
    Postów:
    114
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    UK
    Jeśli kolega jest pewny rozrządu na 100% to trzeba po kolei sprawdzić układ paliwowy zaczynając od końca czyli bak, przewody, filtr itd. Gdzieś to ciśnienie musi uciekać. To prosty układ CR więc cudów nie ma. Może po prostu jest tak bardzo zapowietrzony albo Kolega zapomniał nam o czymś napisać. Byli tu tacy którzy nie mieli ciśnienia paliwa przez podkładki pod wtryskami... ;)
     
  14. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 676
    Docenione treści:
    2 339
    Jak fura przyjechała o własnych siłach na warsztat, a już o własnych siłach wyjechać nie może po zmianie rozrządu- to chyba wiadomo gdzie szukać usterki...:)
    Choć tak na wszelki wypadek to można sprawdzić ciśnienie w kołach...:)
     
    gd_1985 lubi to.
  15. Gerwaz garage

    Gerwaz garage Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 17
    Postów:
    114
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Belchatow
    Sprawdź pompę cr
     
  16. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    Rozrząd sprawdzany 20 razy. Na plaku zapala na strzał tylko wiadomo co się dzieje. Nie ma ciśnienia na szynie wtryskowej. Po kreceniu jakies 30 sekund rozrusznikiem pojawia się cisnienie ale max 140bar

    No zdemontowałem ją już i jade jutro na stół dać na test. Ale dziwne zeby padła tak sama nagle. Chyba ze pech chciał ze jak się zapowietrzyła to cos sie z nią stało
     
  17. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 230
    Docenione treści:
    1 419
    Miasto:
    Kaczory
    Jak na plaka odpali to juz chodzi o wlasnych silach?
     
  18. Gerwaz garage

    Gerwaz garage Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 17
    Postów:
    114
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Belchatow
    Czasem tak bywa złośliwość rzeczy martwych
     
  19. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    Nie nie chodzi. Nadal cisnienia na listwie nie ma
     
  20. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 230
    Docenione treści:
    1 419
    Miasto:
    Kaczory
    Nawet jakby cos bylo nie tak z rozrządem to cisnienie powinno byc.
    Czujnik cisnienia jest na listwie? Moze problem wtyczka/instalacja?
     
  21. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    podkarpacie
    No właśnie tak mi się wydaje ze cisnienie powinno być. Na pompie jest zawór a na listwie czujnik ciśnienia i regulator