1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

bmw e90 2.0D M47 DPF

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika DarekS4, 10-07 20.

  1. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Czesć dysponuje ktoś wskazaniami serwisowymi dla tego silnika i czujnika ciśneinia zwrotnego dla DPF ??

    auto było w firmie która zrobiła maszynowe czyszczenie DPF

    błąd od czujnika pojawił się po odbiorze auta od nich

    Zrobiłem próby i wskazania sa rózne

    Próba 1

    2tys ob - 28-30mbar

    3tys obr - 94mbar

    4tys obr - 129mbar

    Próba 2 przejażdzka i pomiar na jałowym

    2tys obr - 62mbar

    3tys obr - 134mbar

    4tys obr - 179mbar

    Próba 3 przejażdzka i pomiar na jałowym

    2tys obr - 45mbar

    3tys obr - 78mbar

    4tys obr - 134mbar

    interesuje mnie ile ma pokazywac sprawny i czy np otwarty EGR może zmieniac te wartości bo auto dziwnie zachowuje sie przy 3tys obr jak je utrzymuje to turbina jakby działała 0-1 otwiera sie i zamyka geometria słychac to po charakterystycznym basowym brzmieniu silnika.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 600
    Docenione treści:
    1 944
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    bieg jałowy nie więcej niż 10mbar
    3 tys obr. na postoju nie więcej niż 50mbar
    w czasie jazdy nigdy wiecej niz 200mbar
     
    DarekS4, artmech oraz Wjs lubią to.
  3. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Czasem na jałowym miał po 220 mbar. Kupiłem nowy z ASO założyłem i martwy. Dzisiaj reklamacja.
     
  4. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Jeszcze pytanie. Bo ten czujnik jest banalny w działaniu i w sumie działa jak MAP.
    Nie trzeba przypadkiem nowego żaden sposób adaptować ?? Po prostu wpinam i ma działać ??
     
  5. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Panowie prosze o wypowiedź. Wczoraj dostałem nowy czujnik OE + dalei mi jeszcze dwa zamienniki .... Ani jeden nie działa

    Zadzwoniłem do okolicznego serwisu BMW przedstawiając problem.

    WDG. nich nr czujnika podanego z tego samochodu jest niezamienny i tylko taki będzie działać. Trochę nie chce mi się w to wierzyć. Mój sklep nie moze znaleźć czujnika po tym nr OE który tam był i chcę szukać po vin.
     
  6. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    polska
    podaj vin
     
  7. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    VC46035
     
  8. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    polska
    Ostatnio edytowano: 14-07 20
  9. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Mam inny czujnik który mam z tego samego silnika na półce używany. I on mi działa jak go wpinam.
     
  10. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    polska
    to nie bardzo rozumiem o co chodzi???
     
  11. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    No właśnie o to że inne nowe nie działają. Wymianę DPF moge odpalić nawet moim testerem i nie jest to ista ale to nic nie daje. Bo mam dwa czujniki fizycznie idento z tym samym nr i moge je zamieniać dowoli i one działają a kązdy z innym nr nie działa. Zobaczymy popołudniu podobno będzie czujnik z tym samym nr OE. Wdg ASO musi działać bo nie ma tam żadnych kodowań ani adaptacji.
     
  12. melas

    melas Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    226
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    To podłącz trojnik wepnij manometr z małą precyzyjną skalą i dokonasz pomiaru rzeczywistego i będziesz miał porównanie.
     
  13. DarekS4

    DarekS4 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Czujnik wymieniony na OE z tym samym nr czyli tak jak sugerowało ASO. Wszystko ruszyło i działa