1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Bmw e91 320d 163km 2006r błąd 5E40

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika NooFear, 19-01 20.

  1. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Witam wczoraj podczas jazdy na autostradzie przy prędkości ok.120 km/h zapaliły mi się trzy kontrolki wykrzyknik trakcja i opona CC-ID 24, 35, 50. Po zgaszeniu na stacji i odpaleniu kontrolki po chwili znikły. I dzisiaj rano znów po przejechaniu ok. 40 km się zapaliło przy tej samej prędkości ale już nie zgasło i pali się na stałe już cały czas i nie można skasować komputerem. Na programie INPA pokazuje mi błąd 5E40. Podmieniłem pająka z taśmą od kierownicy i błąd dalej nie znikł ale ktoś pisał że od innego auta też nie będzie pasować bo trzeba kodować. Poniżej screeny z INPA. Dodam że na Live Data w Inpa nie poruszają się żadne wskaźniki skrętu kierownicy, stoją w miejscu jak kręcę. I jeden parametr pokazuje zbytnie odchylenie od normy.
    https://zapodaj.net/8dd45024b89c4.jpg.html

    https://zapodaj.net/82291c866227d.jpg.html
     
  2. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    1 181
    Docenione treści:
    273
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jak kręcisz kierownicą, to czujnik kąta zmienia swoje wartości ? Skręć koła na maxa w lewo i zobacz jaką pokaże wartość - potem to samo zobacz przy maksymalnym skręcie w prawo.
     
  3. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Wartości nie zmieniają się cały czas wszystko stoi mruga tylko trochę parametr YAW. Nie wiem czy to ma związek ale błąd wyskoczył 140 km od wymiany silnika. Wcześniej takich błędów nie było.
     
  4. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    1 181
    Docenione treści:
    273
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Czujnik kąta raczej nie ma nic wspólnego z silnikiem. Może po prostu się uszkodził ? Bez jego podmiany będzie ciężko coś stwierdzić. Można oczywiście sprawdzić instalację, jeśli posiadasz schemat.
     
  5. sury

    sury Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-03 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    opole
    witam czy samochod zwalnia na zaktetach
     
  6. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    110
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    polska
    Podłącz inpe jest tam parametr obrotu kół z abs sprawdż parametry moze byc uszkodzony czujnik abs .Ale napierw trzeba skalibrować czujnik skętu
     
  7. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Zaraz wybiorę się na przejażdżkę i dam znać. Spróbuję zrobić jeszcze kalibracje programem tool32 i kodowanie NCS pustym plikiem .Man. Samochód nie zwalnia na zakrętach jeździ wszystko normalnie tylko te rażące po oczach kontrolki denerwują i pewnie nie ma kontroli trakcji.
     
  8. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Czujniki ABS kręcą się jednakowo na komputerze jednak nie ma reakcji na ruchy kierownicą. Wszystko mnie naprowadza na ten czujnik kąta skrętu. Mam drugiego na podmianę jednak jest to wersja bez tempomatu a ja mam tempomat i pokazuje mimo wszystko dalej ten błąd plus błąd że nie widzi manetki tempomatu. Czy możliwe że to jest z innego auta widzi ten błąd?
     
  9. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Poprawiłem płytkę z elektroniką pod kątem zimnych lutów i czyściłem czujnik fotooptyczny oraz tarczę i nic bez zmian. Czy ktoś dysponuje może schematem elektrycznych tego DSC? Chciałbym sprawdzić jeszcze przewody od kierownicy do sterownika który jest przy pompie ABS bo podejrzane jest że przewody idą w taśmie izolacyjnej czyli ktoś tam coś kiedyś grzebał już. A i jeszcze jedno skoro czujnik skrętu kierownicy by nie działał to też nie działałoby skręcanie xenonów a lampy dynamiczne skręcaja w lewo i prawo za kierownicą. Zaczyna już mnie to męczyć a jazda z taką choinką doprowadza mnie do szału już. Panowie pomóżcie coś :)
     
  10. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    110
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    polska
  11. NooFear

    NooFear Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-04 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Po przeszukaniu różnych forum po angielsku rozwiązaniem problemu była kalibracja czujnika kąta skrętu programem Tool32 i kasowanie błędu Inpą. Błąd już nie powrócił. Błąd pojawił się prawdopodobnie od wymiany kół na zimowe i nie spodobało się coś czujnikom.
     
  12. bss2

    bss2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    110
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    polska
    jednak to co pisałem do łatwiejszej diagnozy poszukaj ista