1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW F10 3.0 benzyna zbyt uboga mieszanka.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Aflofarm, 22-10 20.

  1. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Witam jak w temacie walczę z BMW F10 3.0 benzyna 530i. Samochód sprowadzony miesiąc temu ze stanów z tego co wiem od początku jest problem z zapalającym się czekiem. Błąd zapala się po przejechaniu około 30km. P2096 mieszanka zbyt uboga. Sonda wymieniona na nową Bosch, katalizatory sprawdzone wyglądają jak nowe, silnik jest uszczelniony ,wszystkie newralgiczne miejsca gdzie mógł ssać lewe powietrze uszczelnione, membrana w pokrywie zaworów szczelna, cisnienie paliwa idealne, kolektor ssący był demontowany rozbierany, został w nim wymieniony jeden zawór wtórnego powetrza ( klapa bo była urwana), przepływomierz podmieniany na nowy, cewki i świece wyglądają ok dają mocną ładną iskrę. Kompresja teoretycznie ok. Adaptacje porobione. Usterka nadal występuje. Miał ktoś podobny problem?. Mam podejrzenie jeszcze takie żeby zalać go benzyną 98 i pojeździć czy będzie wywalać błąd. A druga opcja to taka że podczas uszczelniania wycieków oleju zauważyłem że w misce olejowej leżały jakieś urwane cztery srobki. I nie było widać skąd mogą być, później gdy zdemontowalem pokrywę zaworów zauważyłem że jest zamontowany nowy przestawiacz faz rozrządu, czyli srobki to pozostałość po starym rozwalonym. Pytanie czy jak tamten przestawiacz się nie uszkodził to nie przygielo lekko jakiegoś zaworu. I ktoś tylko sam przestawiacz wymienił i nic więcej. Rozrząd wygląda jak by był ustawiony prawidłowo. Samochód normalnie jeździ, silnik ładnie pracuje równo. Jedynie ten czek siet zapala.
     
  2. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    Może sonda wyłapuje gdzieś tlen z nieszczelności wydechu
     
  3. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Nie wydech szczelny. To jest silnik 6 cylindrów. Ma dwa banki czyli dwa kolektory ssące katalizatory i dwie sądy przed i dwie za. Są tu sondy szerokopasmowe. Błąd jest na banku pierwszym rząd 1 czujnik 1. Na nagrzanym silniku napięcie sond przed kat. Wynoszą bank 1 około 1.80v na banku 2 około 2v czyli na drugiej tyle ile powinno być. Zrobiłem doświadczenie i wykręciłem pierwsza sondę ale była podpięta i odpaliłem samochód, napięcie sondy rosło grubo ponad 2v a tu jest mniej 1.80v czyli poniżej dwóch a powinno być około 2 v wzorcowo. Na sondach za katalizatorem napięcie bank 1 0.58v bank 2 0.68v.

    Korekt długoterminowych i krótkoterminowych odczytać nie mam czym, nie ma ich ani w Bosch KTS ani w Launchu
     
  4. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    A pierwsza sonda na drugim banku sprawdzałem jakiej firmy?
    Podobno bmw tylko Siemensa toleruje, ale to tylko podobno.
    Nie wiem jak z sondsmi, ale na czujnikach wałka takie mam doświadczenie.
     
  5. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Nie no sondy są raczej oryginalne nic tu nie było kombinowane, oryginalna była Bosch
     
  6. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    Launch pewnie ma korekty tylko głupio tłumaczone.
    Zapomniałem dodać żeby zamienić pierwsze sondy miejscami.
     
  7. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Nie launch nie ma korekt serio. Nie ma dużo parametrów sprawdziłem wszystkie. Sond fizycznie nie wykręcałem i nie zamieniałem miejscami. Widać że ta druga jest oryginalna i nigdy nie była wykrecana, a na banku 1 to i nowa i stara mają to samo napięcie, ale zrobiłem test taki że te sondy mają długie kable i takie same kostki i podpiąłem je odwrotnie, ale wtedy samochód nie chodził dobrze zaczęły falować obroty i rzucało jakieś dziwne błędy.
     
  8. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    W launchu w przypadku bmw mercedesa jest kilka zakładek parametrów. Sprawdzałeś wszystkie?
     
  9. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Taknie ma.Wiem o co Ci chodzi. Kilka lat pracuje na tym sprzęcie. Ale ogólnie strasznie mało jest tych parametrów o w KTS i w launchu.
     
  10. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    Wiem że to trochę roboty ale gdybym ja miał to robić to podmienilbym jeszcze wtryskiwacze stronami.
     
  11. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 704
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    Busko
    No właśnie w tych silnikach padają wtryski u mnie leży ze 20 sztuk... Objawy podobne.
     
    gtszudi lubi to.
  12. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    Ale to jest zwykły pośredni wtrysk do kolektora ssącego. Te się psują? Zmieniałem w BMW kilka razy ale to te na bezpośrednim wtrysku.
     
  13. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 704
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    Busko
    E kurde myślałem, ze mówimy o bezpośrednim. Ale zwykle tez sie psują, mam dwie listwy chyba z żółtymi wtryskami.
     
  14. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 553
    Docenione treści:
    732
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    zwykle psuja sie rowniez na potege