• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

BMW F10 S63B44A momenty dokrecania panewki I walu korbowego

Mario Car

Początkujący
Dołączył
6.10.2021
Postów
12
Punktów
0
Witam klunowiczow :)

Czy posiada ktos informacje z jaka sila (momentem) dokrecamy lozyska na wale korbowym i korbowody ?
Autko to BMW F10 M5 Silnik S63B44A
4.4 V8

Bardzo prosze o informacje, dodam ze uzyskalem informacje ze 50Nm + 90* ale to nie mozliwe bo po dokreceniu nie da sie obrocic walem

Dziekuje piekniew za kazda pomoc
 

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
Rano sprawdzę choć siła wydaje się być całkiem realna. Nawet trochę za mocno skręcony wał nie powinien się blokować. Lepiej sprawdź wszystko dokładnie żeby nie było ambarasu
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
301
Porady
1
Punktów
56
a może panewki nie pasują? sprawdzałeś średnicę czopów?

a co się dzieje jak dokręcisz tylko 50nm? idzie lekko obracać wałem? nie blokuje się? bo się okaże, że wał krzywy...
no i rozumiem, że stopek nie pomieszałeś.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Choćby śruby i korby puszczały soki, to wał się musi obrócić. Jakiej firmy panewki? Sprawdziłeś czy w paczce wszystkie były STD? Bo w KINGu miałem raz pomieszane STD i +0,25 w jednym zapieczętowanym opakowaniu.
 

Mario Car

Początkujący
Dołączył
6.10.2021
Postów
12
Punktów
0
Choćby śruby i korby puszczały soki, to wał się musi obrócić. Jakiej firmy panewki? Sprawdziłeś czy w paczce wszystkie były STD? Bo w KINGu miałem raz pomieszane STD i +0,25 w jednym zapieczętowanym opakowaniu.
Panewki na wal korbowy STD oryginal BMW, Wal prosty nominal
Automatyczne połączenie postów:

I
a może panewki nie pasują? sprawdzałeś średnicę czopów?

a co się dzieje jak dokręcisz tylko 50nm? idzie lekko obracać wałem? nie blokuje się? bo się okaże, że wał krzywy...
no i rozumiem, że stopek nie pomieszałeś.
Panewki STD oryginal BMW, stopki nie pomieszane, zaraz skrece na 50Nm i zobacze czy wal sie lekko obraca
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Według TIS dokręcanie tych panewek wygląda tak:
1: 5Nm
2: 20Nm
3: 30Nm
4: 75 stopni
 

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
Trzeba sprawdzić osiowość bloku. Skręcaj wszystko po kolei i patrz w którym momencie zaczyna blokować.
 

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
_20211019_184059.JPG
Automatyczne połączenie postów:

Katalog podaje tylko i wyłącznie śruby M11x1, 5
 
Do góry Bottom