1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Bmw F20 n13 116i schemat rozrzadu

Dyskusja w 'Pliki, pomoce naukowe poszukuję' rozpoczęta przez użytkownika Psyche, 14-06 18.

  1. Psyche

    Psyche Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 17
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Katowice
    Witam, poszukuje schematu rozrzadu do w/w samochodu, ktos robil?

    z gorzy dziekuje za pomoc i pozdrawiam :)
     
  2. slawek1

    slawek1 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-01 12
    Postów:
    206
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Świdnica
    To samo co starsze n14 na przykład. Tylko blokady inne.
     
  3. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    166
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    miechów
    Jednym słowem .... Kond.. ;)
    Znam kilka z autopsji poprawianych po Januszach. Panie dej pan spokój już. Przecież rosszond wymieniłem panu to pewnie błendy od czego innego itd itp ... meksyk ;)
     
  4. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 556
    Docenione treści:
    1 533
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    11 31 051Replacing timing chain (N13)
    [​IMG]
    Special tools required:

    [​IMG] Important!
    Modified procedure for timing.

    The timing is not determined at firing TDC of cylinder no. 1.

    All pistons are in the 90° position.

    Observe direction of rotation (direction of rotation always clockwise when viewed towards timing drive side).

    A reverse rotation of the engine is not permitted, test adjustment values will be distorted.


    [​IMG] Necessary preliminary tasks:

    [​IMG]
    Position crankshaft with special tool 0 496 709 .

    Do not remove special tool 0 496 709 during repair work.

    [​IMG]
    Do not remove special tool 11 7 440 .

    Graphic N18.

    [​IMG] Important!
    Employ a second person for gripping when releasing central bolt (1).

    Find a suitable position for special tool 11 9 280 while installed.


    Fit special tool 11 9 280 on hub for vibration absorber with screws (2).

    Release central bolt (1).

    [​IMG]
    Release central bolt in direction of arrow.

    Remove special tool 11 9 280 .

    Pull hub for crankshaft approx. 3 mm forwards.

    Note:
    It is not necessary to replace the radial shaft seal.


    [​IMG]
    Release bearing journal (1 and 2).

    Tightening torque: 11 31 1AZ.

    [​IMG]
    Carefully remove timing chain module in upward direction.

    Important!
    The camshaft sprocket (2) must remain positioned on journal of crankshaft.


    Sprocket (1) of timing chain.

    Sprocket (2) of oil pump.

    Graphic does not show hub.

    [​IMG]
    Secure chain module (1) with rubber part (3) to facilitate assembly.

    Pull timing chain (2) upwards until sprocket (4) rests against chain guide (1).

    Install timing chain (2) and sprocket (4) in this position.

    Installation note:
    Keep timing chain (2) tensioned; it is possible for timing chain (2) to jam on chain module (1).


    [​IMG]
    Installation position of both sprockets.

    Sprocket (1) of oil pump.

    Guide rail (2) of timing chain.

    Hub (3) on crankshaft.

    Sprocket (4) of timing chain.

    [​IMG]
    Check oil pump sprocket (2) is in correct installation position.

    Insert chain module with timing chain and secure.

    Remove central bolt with hub.

    [​IMG]
    Remove special tool 11 9 280 from hub.

    Secure central bolt with special tool 00 9 120 .

    Tightening torque: 11 21 1AZ .

    0496942 Gauge
    117440
    Minimum set: Mechanical tools
    Mechanical tool

    [​IMG]
    Note:
    For fixing the camshaft at the top dead centre.

    Storage Location: B28
    SI number: 01 07 10 (634)

    0496709 Mandrel
    Minimum set: Mechanical tools
    AM

    [​IMG]
    Replaced by: 83302299362
    Note:
    For fixing the crankshaft at TDC.

    Storage Location: C29
    SI number: 01 17 11 (739)
     

    Załączone pliki:

    slawek2007.28 lubi to.