1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

bmw GT 07

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Karolp88@, 10-11 18.

  1. Karolp88@

    Karolp88@ Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-06 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zywiec
    WITAM
    BMW 2010 3.0D f07 mam problem niedziała hamulec reczny (postojowy) dual servo w tej skrzynce co wychodzą linki bylo ewidentnie grzebane , klijent zamowil uzywke wpiłem kostke dalej lipa i nie idzie nawiazac testerem łączności, jest gdzies po drodze jakis przekaxnik , kamerka cofania tez nie dziala i czujniki pdc
     
  2. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Sprawdź komunikacie CAN ( poprawność sygnałów) na bramce Getaway lub na module hamulca.
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 500
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...info/chassis-suspension/parking-brake/fINY61c



    Parking brake button

    The parking brake button is located in the centre console behind the gear lever switch (GWS). The design of the parking brake button is based on the operations logic of a handbrake:

    • Pull parking brake button upwards: the parking brake is activated
    • Pull parking brake button downwards: the parking brake is deactivated
    An indicator light in the instrument panel shows that the parking brake has been activated.

    Functional description
    The brake is engaged by pulling the parking brake button. With the engine running or vehicle moving: The parking brake has a hydraulic effect on the disc brakes of the front and rear axles via the DSC.

    [​IMG]
    Index Explanation Index Explanation
    1 Parking brake button 2 Function indicator light
    3 Automatic Hold button with function indicator light 4 Twelve-pin plug connection
    With the engine off and vehicle at a standstill: The parking brake employs Bowden cables and the electromechanical actuator unit to operate the drum brakes on the rear axle. Driving off against the blocked brake pressure leads to another pressure increase and a Check Control message. Starting the engine leads to a switch from electromechanical to hydraulic parking brake engagement. The brake is disengaged by pressing the parking brake button. Here, the relevant active brake system opens. It is only possible to disengage the parking brake at a standstill with the engine running and off with the footbrake pressed. With the engine off (via bus signal ”status engine running”), there is a switch from hydraulic to electromechanical engagement of the parking brake.

    Automatic hold function

    The automatic hold function is activated using a button behind the parking brake button. When the function is selected, the vehicle is hydraulically braked from the first application of the brake by the DSC until it comes to a complete halt. At engine standstill, the parking brake assumes the holding function. Pressing the accelerator pedal releases the wheel brakes and the vehicle begins to move. The automated braking and release process supports driving in urban traffic or in jams, for example.

    Structure and inner electrical connection
    The centre console operating device has 12-pin plug connections.

    The location lighting (Terminal 58g) is provided by the footwell module (FRM). The junction box supplies the parking brake button with voltage with terminal 30.

    [​IMG]
    Index Explanation Index Explanation
    1 Switch mat 2 Function indicator light, parking brake button
    3 Parking brake button 4 Function indicator light for Automatic Hold
    5 Automatic hold function button

    A button with 4 connections is required for vehicles with an automatic transmission. The evaluation of the button for securing is designed triple redundant and dual redundant for releasing.

    Pin assignments

    Pin Explanation
    Terminal 58g Locator lighting, terminal 58g
    SIG Signal of function indicator light for parking brake button
    SIG2 Signal of function indicator light for Automatic Hold button
    S1 AUTO Automatic Hold function button signal
    Terminal 30 EMF Terminal 30, supply voltage
    S1 EMF Signal switch 1, automatic hold brake
    S2 EMF Signal switch 2, automatic hold brake
    S3 EMF Signal switch 3, automatic hold brake
    S4 EMF Signal switch 4, automatic hold brake
    S5 EMF Signal switch 5, parking brake
    Kl. 31 Terminal 31, ground
    Interfaces and setpoint values
    The buttons have an electric connection to different control units:

    • Button for Automatic Hold function is connected to the dynamic stability control (DSC)
    • Parking brake button is connected to the EMF
    [​IMG]
    Index Explanation Index Explanation
    1 Parking brake button 2 Automatic hold function button
    3 Dynamic stability control (DSC) 4 Electromechanical parking brake (EMF)
    Observe the following setpoint values for the parking brake button and the Automatic Hold button:

    Size Value
    Force for the Automatic Hold button pressure point 5 N ±1 N
    Force for parking brake button pressure point 8 N ±1.2 N
    Automatic Hold button distance 1.5 mm ±0.3 mm
    Parking brake button distance 13° ±1.3°
    Voltage supply for normally open (NO) contacts 9 to 16 volts
    Maximum power consumption of normally open (NO) contact 1,5 mA
    Temperature range -40 to 140 deg C
    Diagnosis instructions
    Failure of the component

    If the button for the Automatic Hold function fails, the following behaviour is to be expected:

    • Fault code entry in DSC control unit
    • Check Control message in the instrument panel
    The following behaviour can be expected if the parking brake button fails:

    • Fault code memory entry in the EMF control unit
    • Check Control message in the instrument panel





    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...info/chassis-suspension/parking-brake/fINY61c
     
    Piotr0583, fructon, winetoo oraz 1 osoba lubią to.
  4. Karolp88@

    Karolp88@ Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-06 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zywiec
    Posprawdzalem z kolega wszystko prad idzie . masa tez do samej kostki do silniczka od mechanizmu recznego mimio to nie dziala i brak komunikacji z steronikiem ja juz nie wiem co wiem sprawdzalem bezpieczniki i przekazniji z tylu wcprawtm nadkolu i z przodu od pasazera i jest ok . gosc widze ze przy gniezdzie diagostycznym byly wszystkie kabelkj lutowane moze byc tu gdzis problem i co jeszcze wiazka byly lutowana w okolicy zlaczki elastycznej bo tam sie podtopila i to zrobiolismy pytanie czy zwarcie nie stalo sie cos kostka co ida do sterownika na podszybiu z prawej strony musze to jeszcze sprawdzic ale koncza mi sie pomysly mysle ze nie ma komunikacji can z sterownikiem dlatego nie trybi