1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW m57 korekty wtryskiwaczy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Rokers, 4-05 19.

  1. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Moje własne BMW.
    Jakiegoś czasu na postoju silnik wpadł w drgania.
    Komp pokazał za wysoką korektę na drugim garze.
    Wyciągnąłem wtryski i poszły do sprawdzenia.
    Kilka było kiepskich więc zmieniłem.
    Wstawione i dalej to samo.
    Zamieniłem miejscami i dalej to samo.
    No to pomiar kompresji.
    Równa na wszystkich cylindrach. Ten drugi w zasadzie chyba najlepszy.

    Pytanie co może jeszcze wpływać na takie korekty?
    Dolot sprawdzony . Nowe uszczelki.
    Czy kolektor wydechowy może wpływać na korekty?
    Mam ten nieszczęsny kolektor z kwasówki a one lubią pękać.
    Niestety żeby go obejrzeć to go trzeba wymontować bo tak to za cholerę nic nie widać.

    Korekty są najgorsze na zimnym silniku.
    Po rozgrzaniu wracają do normy. < ten drugi jest najgorszy ale w normie>

    Po ostrej jeździe korekty są nawet idealne ale w miarę stygnięcia się pogarszają.
    Ogólnie pali od strzała. Nie kopci nawet przy pełnym bucie. Ma swoją moc. Nie bierze oleju.
    Tylko po nocy lubi zatelepać i czasem złapać błąd.

    Jeszcze pytanie ile czasu sterownik silnika ustawia sobie poprawki po zmianie wtryskiwaczy? Bo zaraz po zmianie i zakodowaniu to korekty są masakra.
     
  2. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    M57 czy m57n?306d1 czy 2 ? Sprecyzuj co to za motor
     
  3. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    M57n 218KM 2004rok
     
  4. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 869
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Lubliniec
    A świece zarowe lub ten nieszczesny sterownik swiec co dupi się jak ........ Grey
     
  5. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Świece młode . Ale nawet jak nie załączone bo już ciepły to i tak to samo. Błędów świec brak.
     
  6. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 869
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Lubliniec
    Sprawdz nr 13 czy jest poprawnie zamontowany. Znam to z autopsji. Umieszczenie tego czujnika powoduje, że niektorzy nawet zapominają wpiąć wtyczke

    Kolejny punkt to rozrząd a dokładnie napinacz i rozciagajac się lancuch
     

    Załączone pliki:

    slawek2007.28 lubi to.
  7. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    U mnie jest on w nieco innym miejscu. Oczywiście siedzi ciasno i jest podłączony. Ogólnie zero błędów silnika . Chyba że zatelepie to może złapać błąd nierównomiernego biegu silnika .
    A ten kolektor wydechowy nie może mieć wpływu?
    Jak dam mu po dupie to korekty ładne. Postoi kilka minut na wolnych obrotach i korekta na drugim leci na plus.

    Kolejny punkt to rozrząd a dokładnie napinacz i rozciagajac się lancuch[/QUOTE]

    Tego kompem nie sprawdzę? Tylko pokrywa w górę? Ale czemu tylko na jednym garze ?
     
  8. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 869
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Lubliniec
    a jaka wartość tej korekty?
     
  9. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Na zimnym drugi plus 5,2 mg lub i więcej. Pozostałe w tym czasie max 1,5 Na plus lub minus . Po rozgrzaniu solidnym drugi ma 1,3 Ale na wolnych obrotach powoli rośnie czasem do plus 3..
    Na wyższych obrotach ten drugi spada nawet na minus .
    A może to jednak dolot ? Bo do pomiaru kompresji kolektora nie było.
    Ja mam kolektor z klapkami wzmacnianymi. Taki z allegro. Klapki solidne ale może na drugim się idealnie nie domyka?
     
    Ostatnio edytowano: 4-05 19
  10. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 598
    Docenione treści:
    1 189
    Miasto:
    łódź
    panie kolego wiązka elektryczna temat stary jak BMW ;) wymieniłem juz kilkanaście :eek::eek::eek::eek::eek:

    skoro wtrysk zmieniony a dalej to samo to musi być to:D bo co innego?:D
     
  11. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    No jest to jakaś możliwość której nie sprawdzalem.
    Śniedzieją styki ?
    Coś z kablami ?
    Jakieś inne modóły sieją zakłócenia?

    No jest to jakaś możliwość której nie sprawdzalem.
    Śniedzieją styki ?
    Coś z kablami ?
    Jakieś inne modóły sieją zakłócenia?
     
  12. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 598
    Docenione treści:
    1 189
    Miasto:
    łódź
    tam wiązki padają kiedyś wymieniałem na używki a teraz sam robie nowe i jest gitarrrrrrrrra czyli nowe kostki do wtrysków a niestety stara do idzie do puchy kable dobre (dużooooo miedzi ) parciana izloacja i jak nówka wychodzi
     
  13. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Zobaczę.
     
  14. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    388
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Walki rozrzadu masz rurki czy pełne?
     
  15. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Nie rozbierałem góry ale z tego co wiem to w tym silniku są pełne.
     
  16. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Sprawdziłem w katalogu te wałki. Są pełne.

    Jeszcze dodam , że ta wysoka korekta pojawiła się dość nagle.
    Co jakiś czas profilaktycznie podłączam auto do sprawdzenia parametrów i były ok.
    Nie narastały stopniowo tylko nagle.


    Zamówiłem żeliwny kolektor wydechowy i będę go zmieniał bo cokolwiek czuję spaliny przy silniku.
    Nie wiem czy nieszczelny kolektor może takie cyrki robić ale i tak go zmienię w cholerę.
    Moja teoria jest taka , że zimny kolektor ma większe pęknięcia a rozgrzany się rozszerza i pęknięcia się zamykają.

    Kilka takich kolektorów już zmieniałem w różnych BMW ale nie patrzyłem wtedy na korekty. Zmieniałem bo ktoś narzekał na smród spalin . Pęknięcia bywają dość duże.
    W jednej była urwana flansza do przykręcenia turbo.
    Nie spawałem nigdy tego bo podobno szkoda zachodu.

    Wiązkę wczoraj obejrzałem . Na oko jest jak nówka.
    Przewody miękkie . Styki czyste . Wtyczki siedzą ścisło.

    Mam jeszcze dylemat z pomiarem tej kompresji bo żeby ją zmierzyć musiałem podjechać jakieś trzy kilometry.
    Więc silnik nie był już zupełnie zimny.
    Zamówiłem sobie manometr to jeszcze raz sprawdzę na zupełnie zimnym.
     
    Ostatnio edytowano: 5-05 19
  17. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Ciekawe czy tlok nie zaczął spływać.
     
  18. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    No tego się boję. Dlatego muszę coś z tym zrobić.
    Może kamerka jakaś by weszła przez otwór wtryskiwacza? Ale musiała by być mała.
     
  19. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Wchodzi przez wtryskiwacz tylko musisz miec o dużej rozdzielczosci zeby dokladnie widziec.M57n na zeliwnym bloku maja trwaly rozrzad wiec raczej nie szedl bym w tym kierunku za to wtryskiwacze potrafia narobic balaganu z tlokami.
     
  20. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    328
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Ostrołeka
    Tylko czy to by nie wyszło przy pomiarze kompresji?

    Mam na oku taką kamerkę boscha średnicy 8mm.