1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Bmw n43b16 dymi na niebiesko po wymianie wtryskow

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika danielek84, 13-09 20.

  1. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Witam mam taki problem
    Bmw e90 n43b16 2008rok 198000km przebiegu
    Zakupilem auto z podejrzeniem uszczelki pod głowicą - tak powiedzial sprzedawca
    Ogólnie to było wypadanie zaplonow na różnych cylindrach

    Zmierzyłem kompresje na zimnym wszystki 4 cylindry miały 10bar

    Napompwalem układ chłodzenia na 1.2bara i poczekałem jakies 30 minut nic nie spadło

    Następnie zrobiłem test na CO2 w układzie chlodzenia i tez nic nie wyszło wiec wyeliminowałem uszczelke pod glowica

    W pierwszej kolejności wymieniłem rozrządu
    Wszystko ustawione na blokady i ato zaczelo jeździć spoko ale do moment aż się rozgrzeje i wtedy znów wypadanie zapłonów 2 3 4
    Nowe świece i zamiana wtryskow miejscami z pierwszym - i w końcu wymiana wtryskow na używane ale z indexem 11 ze sprawnego auta i nowy czujnik niskiego cisnienia paliwa
    stary pokazywał 5bar i odczyty się nie zmieniały i jeszcze dwie nowe cewki

    Autko zaczelo jeździć pelna moc zero wypadnia zaplonow przez jakies 100km
    I zrobiłem jeszcze wypalanie cata podczas jazdy bo pokazywał błąd
    I po tej operacji zaczął dymic na niebiesko ale to takie chmury dymy ze nic za sobą nie widziałem

    Wykręciłem świece i wszystkie mokre od oleju i czarne
    Pomiar kompresjii na 1 i 2 14bar 3 i 4 nie zmiezylem
    I pytanie czy mogly sie tak nagle posypać pierścienie???
     
    Ostatnio edytowano: 13-09 20
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 676
    Docenione treści:
    2 339
    No mogły...i co teraz ?:)
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 641
    Docenione treści:
    927
    Miasto:
    Szczecin
    Kupujesz uszkodzone auto i masz problem.
     
  4. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Takie porady to możesz zatrzymać dla siebie
     
  5. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    Zrzucaj głowice, rozpinaj korby i przeglad+ wymiana pierścieni, nic więcej nie pomożemy.
     
  6. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Wezme sie za to może jeszcze dziś i dam znać
    Ale zastanawia mnie to czemu kompresja wzrosła aż tak no niby olej w cylindrze troche uszczelni ale aż tak.
     
  7. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 259
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Jest jeszcze coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa :pompous:
     
  8. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Chodzi Ci o to że metal sie rozszerza pod wpływem temperatury czy o cos innego

    Obydwa pomiary kompresji robilem na zimnym
     
  9. s2ławek

    s2ławek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-03 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    lublin
    A może jakaś odma to wypadanie może przez lewe powietsze a po tym wypalaniu jakaś membrana całkiem padła albo coś tylko sugestja
     
    danielek84 lubi to.
  10. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 259
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Kiedy dostaje temperatury to wtedy np. mikropęknięcia się rozszerzają i efekt może być jak w Twoim przypadku.
     
    danielek84 lubi to.
  11. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Zdjąłem dzis glowice triche mi zeszło ale mniejsza z tym
    Z kolektora ssącego wylałem prawie 3 litry oleju
    Chyba trochę dużo i teraz pytanie
    Czy przez padnięte pierścienie moze aż tyle oleju w pompować do kolektora ???

    Dodam ze nie bylo duzo jeżdżone jakieś 2km a przed jazda chodził na wolnych z godzine
     
  12. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    I uszczelniacze i pierścienie, rozbieraj i zrób zgodnie ze sztuką i tak już zdjęta głowica to pierścienie zmieniaj i odrazu sprawdź stan tłoków i cylindrow, głowice również musisz zrobić o ile nie jest peknieta, zrób to dobrze a jeszcze długo pojeździsz bez obaw.
     
  13. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Zrobię tak jak powinno być ale najpierw wyjme tłoki i posprawdzam co mogę i dopiero czesci zamówię
     
  14. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    I dobrze wyjmuj dobrze przejrzyj i ważne byś sprawdził czy nie ma pęknięć w bloku jak i w głowicy.
     
  15. LuksonRR

    LuksonRR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-04 14
    Postów:
    166
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Lubin
    Mialem taki przypadek z e46. Tez takie cyrki wychodzily jak u Ciebie. Okazaly sie pekniete 2 tloki.

    Pompa oleju sprawna byla? Cisnienie dawala na popychacze?
     
    danielek84 lubi to.
  16. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Tak pompa sprawna
    Dzieki za podpowiedź jak wyjmę tloki je dokladnie obejrzę
     
  17. LuksonRR

    LuksonRR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-04 14
    Postów:
    166
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Lubin
    Szczerze jak masz juz wszystko rozebrane daj blok do planowania i glowice nowe tloki i zrobisz juz jak ksiazka pisze
     
  18. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    No jeszcze nie wszystko rozebrane
    Blok siedzi na samochodzie nie mam warsztatu wiec wszystki pod domem na kobylkach
    W sumie mialy byc tylko wtryski a tu wychodza takie kwiatki
    Auto idzie na sprzedaż ale nie sprzedam komus miny musi byc zrobiony ok
    Jak dam nowe tloki i zplanuje blok bedzie to juz nie oplacalne
    Ale jesli ktorys jest pekniety to wymienie wszystkie
    Samo planowanie glowic to 100 euro + blok tloki itd i sie uzbiera
    Zobaczymy co wyjdzie
     
    Psikuta1994 lubi to.
  19. LuksonRR

    LuksonRR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-04 14
    Postów:
    166
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Lubin
    No to 2 silnik najszybciej ze sprawnego auta i po klopocie a wtryski sprzedaj dalej
     
  20. danielek84

    danielek84 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Dublin
    Tez o tym myślałem ale mało tych silników tu u mnie i tez niewiadomo co trafi