• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

BMW X3 3.0d Brak komunikacji z EGS, nie kręci nie odpala

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
Witam, walczę już od tygodnia z BMW X3 samochód przyciągnięty na sznurku nagle przestał odpalać. Łączy się ze wszystkimi sterownikami poza automatyczną skrzynią. We wszystkich sterownikach błąd komunikacji CAN ze skrzynią biegów. Włączony zapłon śrubokręt na rozrusznik auto odpala i normalnie jeździ - z kluczyka rozrusznik nie kręci. Podmieniany licznik - bez zmian, podmieniony sterownik skrzyni biegów (ten przykręcany do mechatroniki) bez zmian. Zasilanie do skrzyni dochodzi, sygnał wakeup dochodzi (sprawdzane żarówką), brak napięcia na pinie 10 wychodzący ze skrzyni wg Auto Daty info do EWS o pozwoleniu na start. W EWS błędy od komunikacji ze skrzynia, a w parametrach brak zezwolenia na start z powodu braku info o położeniu skrzyni (P,R,N ,D) dodatkowo na liczniku nie działa wskaźnik wyboru biegu (na obu licznikach). Brak mi już pomysłów. Może ktoś coś podpowiedzieć?
 

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1831
Punktów
453
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Zaryzykował bym i podmienił ews - taki wniosek z opisu sytuacji. Jednak mając numer VIN przyjrzał bym się jak to wygląda na schemacie. Jak chcesz to podeślij.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
12 stały - pin 14 złącza skrzyni
12 po stacyjce - pin 8 złącza skrzyni
Masa - piny 16 i 13 złącza skrzyni

Jeśli to wszystko będzie jak należy to sprawdź ciągłość przewodów CAN od skrzyni do reszty modułów. Wygląda tak jakby skrzynia faktycznie żyła i działała, więc raczej pomiary parametrów powyżej będą okej. Stawiam właśnie na przerwę w obwodzie/niestyk na CANie. Złącze skrzyni CAN H pin 6 (czarny) CAN L pin 2 (żółty). W skrzynce ze sterownikiem silnika masz 8pin czarne złącze, które rozgałęzia CAN po poszczególnych modułach - poznasz po kolorach kabli, która to wtyczka. W niej CAN L to piny 2 i 4, CAN H to piny 1 i 3. Sprawdzasz ciągłość między pinem 6 skrzyni a 1 i 3 czarnej kostki oraz między pinem 2 skrzyni a 2 i 4 czarnej kostki.
 

marianno3000

SuperMechanior
Dołączył
4.02.2020
Postów
186
Punktów
12
Miasto
Łódzkie
Tak jak kolega wyżej możesz też spr napięcia na pinach can złącza odpiętego o sterownika skrzyni lub oscylkiem czy idą rameczki.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Sprawdzanie napięć na CAN w tym przypadku może nie być miarodajne, bo w przewodzie biegnacym do skrzyni jest bypass łączący dwa obwody CAN, jeśli tylko jeden będzie miał problem z kontaktem to napięcie będzie, ramki będą lecieć, a mimo to nie będzie komunikacji z połową modułów.
 

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
MIKUr1 dzięki za zainteresowanie. 12V stałe do skrzyni jest, Masy sprawne, 12V po zapłonie mam na pinie 9 skrzyni biegów a nie na 8. Na razie sprawdziłem ciągłość CAN skrzynia - licznik (sugerowałem się brakiem wyświetlania wybranego biegu) i tu jest OK. Sprawdze reszte CAN popołudniu bo teraz za duży młyn a takie roboty na spokojnie robię jak już jest po 15 i nikt bardzo dupy nie zawraca. Na znalezionym przeze mnie schemacie pin 10 skrzyni biegów mam opisane jako P LINE FOR STARTER INHIBIT i wg AutoDaty idzie on do EWS, na tym pinie nie pojawia mi się żadne napięcie.
 

Załączniki

  • EGS Pinout.jpg
    EGS Pinout.jpg
    116,6 KB · Wyświetleń: 11

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1831
Punktów
453
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Tak czy inaczej podmianka EWS to 5 minut.
Automatyczne połączenie postów:

Na znalezionym przeze mnie schemacie pin 10 skrzyni biegów mam opisane jako P LINE FOR STARTER INHIBIT i wg AutoDaty idzie on do EWS, na tym pinie nie pojawia mi się żadne napięcie.
Bo według schematu tam ma iść sygnał z ews a nie napięcie.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Zgadza się, pin 9. Z pośpiechu źle napisałem. Najlepiej sprawdzić tak jak Ci napisałem - między złączem skrzyni, a tą kostką w puszce. Sprawdź też przejście między pinem 3 złącza skrzyni a pinem 21 złącza licznika.
 
Ostatnia edycja:

Mankos1974

SuperMechanior
Dołączył
14.12.2016
Postów
184
Punktów
11
Miasto
Warm-maz.
Tak czy inaczej podmianka EWS to 5 minut.
Automatyczne połączenie postów:


Bo według schematu tam ma iść sygnał z ews a nie napięcie.
co Ci da podmiana EWS?
EWS nie ma komunikacji za skrzynią dlatego nie puszcza.
Jak włożysz EWS od innego auta to tym bardziej nie puści- i jeszcze synchro z DME nie będzie.
Automatyczne połączenie postów:

W EWS błędy od komunikacji ze skrzynia, a w parametrach brak zezwolenia na start z powodu braku info o położeniu skrzyni (P,R,N ,D)
tu jest przyczyna.
 

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
Przed chwilą skończyłem sprawdzać. CAN złącze skrzynia - CAN skrzynka sterownika, mam połączenie miedzy CAN L i CAN H czyżby było zwarcie na przewodzie?
Skrzynia - EWS jest ciągłość
zasilania ok
Automatyczne połączenie postów:

Jest światło w tunelu, podłączyłem TCU z auta wykręcone od mechatroniki i wisiało na wtyczce przekręcam zapłon i wyświetlacz działa na wyświetlaczu R. Podłączyłem wtyke do skrzyni tam inny sterownik przekręcam zapłon i głucho. Z powrotem TCU na kablu i cisza, ewidetnie brak styku. rozbiore złącze.
Automatyczne połączenie postów:

Jak TCU wisi mi na wtyczce mam komunikację. Milion błędów oczywiście bo brak elektrozaworów Jednak gdy było skręcone z mechatroniką brak komunikacji. Czy elektrozawory skrzyni mogą zakłócać komunikację?
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Między CAN L i CAN H powinno być 120ohm i jest to stan prawidłowy. Już tyle widziałem różnych dziwnych usterek w elektronice, że w ogóle by mnie to nie zdziwiło. Jeśli masz 100% pewności, że to kwestia tego, że sterownik jest zamontowany to zrzuć miskę i sprawdź rezystancję zaworów w mechatronice.
 

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
Zawory sprawdzone każdy po 5.3 ohm. Reguła jest taka że jak przykręcę plastikowy sterownik do mechatroniki to mam brak połączenia,a jak jest oddzielnie to się łączy. Co do tego CAN to dzwoni mi miernik bez pokazywania rezystancji czyli z tego co mówisz to tu może też coś być nie tak. Raz tylko udało się i wyświetlacz zadziałał pokazało R, teraz mam tak że podświetlenie działa ale nie wyświetla wybranego biegu
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Czyli tam w ogóle nie ma żadnej rezystancji? Odepnij wtyczkę od skrzyni, sprawdź rezystancję na tej wtyczce w puszce sterowników na parach przewodów 1 z 2 i 3 z 4, sprawdź rezystancję między pinami CAN (6ty i 2gi) w tym sterowniku, który jest zamontowany w skrzyni i w tym drugim luzem.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7041
Punktów
1167
Miasto
trasa lublin siedlce
A mozesz igly wbić bezposrednio i poczytać skanerem błędy i parametry? Dwie igły w can l i can h . Tak czytałem pompe wspomagania ostatnio w jedynie dobrym aucie tzn audi
 

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
CAN pomierzony jest tam 60 ohm rezystancji na przewodach. W obu sterownikach skrzyni PIN 2 i 6 nie mają połączenia ze sobą. W sterowniku który mam na podmiane wyczyściłem ISN, VIN wpisany jednak po podłączeniu do auta wogóle się nie zgłasza totalny brak komuny. Sterownik który jest oryginalny z tego samochodu łączy się jednak brak jest informacji o położeniu skrzyni. Chyba skombinuje 3 sterownik bo wygląda mi jakby te 2 były uwalone.
 

michal_michal

Początkujący
Dołączył
31.10.2016
Postów
15
Punktów
0
Wiek
30
Miasto
Mielec
pomiedzy L i H jest 60 ohm. Odpinam wtyk CAN w strone środka kabiny miedzy L i H 113 ohm
w strone skrzyni biegów pusto na odłączonej wtyczce skrzyni zero przejscia miedzy L i H (przewody na ciągłość sprawne i zwarcia pomiedzy nimi nie ma). Podpinam wtyke rozdzielającą CAN to miedzy L i H jest 60 ohm. nie wiem czy zrozumiale napisałem ale miałem dobre intencje
 
Do góry Bottom