1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW X3 E83 2005r 2.0d błąd napędu

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika diagnostawawa, 11-02 19 o 16:35.

  1. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Witajcie, świecą się kontrolki ABS, hamulce, ciśnienie w oponach.
    Miałem już kilka takich aut i albo był to silniczek skrzyni VTG albo skrzynia do regeneracji. W tym przypadku wiem mniej więcej w co celować (nie będę mówił co żeby nie sugerować podpowiedzi) ale chciałbym aby ktoś się wypowiedział. Błędy to 55c4, 55c8 i 55c9 screen w załączniku. pozdrawiam
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 11-02 19 o 16:51
  2. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    Witam pewnie którys czujnik abs ale musisz pokazac te błedy są co masz na samym początku z tych zdjęć nic nie wynika a najlepiej zeskanuj istą tam bedziesz miał opisane co to jest za błąd warto zrobić kąt skrętu

    54C4 – VTG Calibration Faulty - eng. / Fehler 54C4 - Kalibrierung Fehlerhaft - germ. / Kalibracja nie powiodła się - bledna
    Olej do wymiany w reduktorze + kalibracja

    Tu szukaj przyczyny
    1,Wadliwy czujnik kata skretu
    2,Olej poza normami
    3,Brak kalibracji
    4,Wadliwa pompa dsc
    5,Uszkodzenie reduktora
    6,Uszkodzenie, zapieczenie dyferencjalow
    7,Uszkodzenie zebatki (to prawie zawsze idzie z uszczodeniem reduktora)
    8,Uszkodzenie czujnika abs
    8,Wadliwe opony
    9,Uszkodzenie licznika
     
    Ostatnio edytowano: 11-02 19 o 18:12
  3. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Fotki zrobilem ujowo ale na samym dole 4 pierwsze znaki to kod błędu i sa takie same jak ucięte kody na górze. Zdjecia

    Aaaa i jeszcze wszyscy przemieniają błąd z 55c4 na 54c4 dlaczego??
     
  4. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    Tu chodzi o ten głupi napęd 4x4 i te cudowną skrzynke rozdzielczą dlatego trzeba przeskanować ista program bardziej przejrzysty niż inpa

    54C4 VTG: Nieprawidłowa kalibracja vgsg83 przekładnia rozdzielcza
    a55 nie ma w tłumaczzeniu błedu

    tu znajdziesz opisy błedów bmw http://bmwfault.codes
     
    Edytowano przez moderatora: 11-02 19 o 21:18
  5. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Ok. Fajna ta strona z tymi kodami :) musze sobie zapisac.
    No dobra idziemy w tym samym kierunku wiec powiem wiecej. Na chwile obecną nie moge ruszyc kalibracji silniczka vtg. Obstawiam ze to on, chyba ze mam problem z kablem choc wątpię. Jutro lub w srode bede mial sprawny silniczek na podmianke zeby w ciemno nie wywalic 2000zl na nowy:) zebatke sprawdzalem i jest ok.
    Czyli wszystko wskazuje na uszkodzony silniczek:) do tego pewnie regeneracja reduktora i kilka tysiączków pęknoe :)
     
  6. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    Ale inpą nie zrobisz kalibracji jak silniczek masz wyjety to spróbuj czy sie kreci wyciągałes te zębatke zewnetrzną [biała ] pod nią jest taka płaska [czarna] jak jest nie dobra można obrócić wokół własnej osi o180stopni jak nie masz nowej chyba że jest dobra regeneracja to dość skomplikowany proces mam gdzieś pdf ale po rusku nie wiem jak tu wstawić
     
  7. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Inpa ogarnia kalibracje. Kilka juz reduktorów zrobilem. Mialem format kompa i dla tego nie mam pewnosci czy tu jest wina silniczka czy kabla ale skoro laczy sie z vtg, odczytuje błędy to i kalibracja musi dzialac. Tak wiec obsyawiam silniczek.
     
    kubart lubi to.
  8. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    ja nigdy inpą nie kalibrowałem nawet nie wiedziałem że jest kaljbracja vtg a może uszkodzony masz moduł vtg w bagażniku
     
  9. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Gdzie on dokladnie jest?
     
  10. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
  11. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Ok. Kolejna rzecz do wykluczenia to czujniki abs. Pracują ładnie i pokazują rowne wartosci na wszystkich kołach.
     
  12. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    To został silniczek ew uszkodzona skrzynka jak nie przejdzie kalibracji a masz iste chodzi na tym samym kablu co inpa
     
  13. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Mam iste. Kalibracji nie przechodzi bo nawet silniczek nie dryga. Rano bede mial silniczek na podmianke
     
  14. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    Wiec tak. Silniczek podmieniony, przechodzi adaptacje ale nadal wywala te bledy 55c4 55c8 i 55c9. Ewidentnie nie dopina przodu, mozna dryfowac jak to mowi cytryn u gumiak. Trzeba rozebrac reduktor i sprawdzic sprzeglo. Jeszcze jedna sprawa, na podgladzie czujnikow abs, prawy tyl czasem "mryga" jakby przerywalo odczyt. Ledwo widoczne ale jakies milisekundowe przerwy są. Czujnik wymieniany miesiac temu bo rdza podniosla koronke absu
     
  15. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    Miałem to samo u siebie ale z przodu trzy kontrolki u mnie było łożysko ono ma odrazu pierścień abs na pokrywie tych kulek ale ista od razu wywala błąd czujnika a przy skręcie blokuje przód jak blokuje odlacz wtyczkę od skrzynki i wtedy sprobuj czy blokuje zrób jeszcze kalibracje czujnika skretu

    W ista masz chyba z pięć możliwośći kalibracji rezystora cos po wymianie zębatki coś jeszcz pisze z pamięci

    Sprawdz błedy czy masz wDSC
     
  16. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Warszawa
    W dsc brak bledow. Tylko w vtg bledy z 1 posta
     
  17. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    polska
    Szukaj w czujniku skrętu albo w abs jeżeli przechodzi kalibracje