1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW X5 3.0 SD Brak Cisnienia Na Cylindrach

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Dziobak, 11-08 18.

  1. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Witam .
    Jest to moj pierwszy post na tym forum wiec odrazu jak cos zrobie nie tak jak trzeba to wiecie co robic.
    Temat to BMW X5 Silnik M57D30T2
    ktore trafilo na mnie w mojej nowej pracy w ktorej pracuje od miesiaca .
    W aucie jakies 2 lata temu podczas jazdy skonczyl sie łancuch rozrzadu, zostala sciagnieta glowica i jak to w 6 cylindrowych silnik BMW bywa wszystkie dzwigienki sie rozsypały i mechanik musiał sciagnac miske olejowa zeby zebrac wszystkie kawalki .Mechanik ktory rozbieral silnik odszedl z pracy a silnik lezal tak przez 1.5 roku czesciach na stole warsztatowym .W miedzy czasie glowica powedrowala do naprawy gdzie wymienili zawory ,prowadnice i tp .Jak wczesniej pisalem jestem w tej pracy od miesiaca i silnik lezy na stole zaznaczam ze tloki nie byly wyciagane! Dostalem za zadanie zlozenie tego silnika jako pewnie test w nowej pracy.Kiedy juz silnik odpalil bylo ewidentnie slychac i czuc ze nie pracuje na jakies cylindry ,ale jak to po takiej ingerencji w silnik musimy dac mu chwile czasu na to zeby zaczol ponownie prawidlowo pracowac.
    Po jakims czasie byla odczuwalna praca silnika na + zaczynal pracowac rowniej ale to jeszcze nie byla ta praca 6 cyl silnika .Zostawilismy samochod do rana zeby sprawdzic jak odpala na zimnym ,silnik odpalil odrazu ale nie na wszystkie cylindry , tak jak poprzedniego dnia zaczol pracowac lepiej ale dopiero po rozgrzaniu .
    Sprawdzilem konpresje na zimnym
    5 i 6 cyl 0 psi.
    Pierwsze co sprawdzilem hydraulike czy nie jest podparta ,nawet wyciagnolem hydraulike i tez wyglada wszystko ok .Drugie co sprawdzilem to szczelnosc zaworow w glowicy (Smoke Test) tutaj wyglada wszystko ok .Kolejna sprawa to test olejowy na cylindrach tutaj po zalaniu oleju wskoczylo cisnienie na okolo 20 psi.
    Co mnie dziwi najbardziej to ze to jest az nie mozliwe zeby w dieslu nie bylo wogule kompresji przez pierscienie .
    Juz nawet sprawdzilem rozrzad czy nie walnolem sie o 180 stopni .
    Podejrzewam pierscienie czy dobrze nie wiem .Moze byc tak ze po 1.5 roku pierscienie zapiekly sie na tlokach to jest moja teza a czy dobra nie wiem .
    Wlalem na noc do cylindra mix z Flush Engine i DPF cleanera dalej nic sie nie zmienia .
    Bardzo bym byl wdzieczny o jakas opinie w tej sprawie bo juz rozkladam rece a nie chce sciagac znow glowicy i misy bo wiecie jaka jest to mila praca zwlaszcza misa olejowa .
    Przepraszam za wszystkie bledy ortograficzne .
    Pozdrawiam .
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 482
    Docenione treści:
    282
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Wałki masz pełne czy rurki? Może uszkodzona upg pomiędzy 5a6 cyl? Wałki do gory aby zawory byly zamknięte i sprężone powietrze do cylindra. Wszystko będzie jasne.
     
    Misiakowski i dimitriew lubią to.
  3. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    Moje wrażenie jest takie- trafiłeś do niezłej borciuchowni jak
    :eek::meh: współczuję...:D
    Jak nie masz pierścieni to i nie ma kompresji...:D
    Zrób tak jak kolega Mechanika pojazdowa Gorzów radzi i będziesz wiedział:D

    Nie przepraszaj -tylko ich nie rób, bo powiem szczerze ledwo doczytałem twój post do końca- tak mnie oczy szczypały...:meh:
     
    dimitriew lubi to.
  4. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Ro
    Tlok do gory zawory zamkniete i robilem test z dymem i nic sie nie wydobywa .

    Tak
    Sorki ale jestem juz ponad 10 lat za granica i pisownia polska nie idzie juz tak jak przed wyjazdem .

    Garaz jest ok tylko kiedy silnik zostal uszkodzony klient zdecydowal sprzedac samochod i garaz go od niego odkupil.

    Walki rurki .

    Uszczelka pod glowica nowa .
    Sruby do glowicy nowe
    Glowica planowana
     
    Ostatnio edytowano: 11-08 18
  5. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 482
    Docenione treści:
    282
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Mogła się uszkodzić przy montazu bo brak ciśnienia na dwóch cylindrach obok siebie może świadczyć o tym ze uszczelka jest uszkodzona.
    Obracaja sie krzywki choć to malo prawdopodobne aby na dwóch cylindrach.
    Podnieś wałki i dmuchaj powietrzem
     
  6. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Jest w tym sens co piszesz ale czemu podczas smoke testu nie wydobywa sie dym skoro uszczelka pomiedzy dwoma cylindrami jest uszkodzona .Musze chyba zwalic w poniedzialek glowice bo juz powoli mi brak pomyslow .Moglo tak byc ze uszczelka zle sie ulozyla bo to jednak 6 cylindrow i ciezko sie ja zaklada w X5 wysoko jest .
     
  7. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    435
    Docenione treści:
    108
    Miasto:
    Tarnów
    Moze na 5-6 brakuje któregoś pierścienia ? ...skoro ktos to wczesniej składał ?
     
  8. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    Ty Dziobak to jednak niezły agent musisz być :jimlad: nie potrafisz se ogarnąć silnika- który notabene sam składałeś, a już wziąłeś się za doradzanie innym jak prawdziwy ,,fachura,,...:eek:
    A co ty tam robisz (eś) przez te 10 lat- ściany tynkowałeś, czy pomidory zbierałeś...???:rolleyes:
     
  9. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Kolego woda wodo czy jak ci tam .Jesli umiesz czytac to bys doczytal ze nie bylem pierwsza osoba ktora dotykala ten silnik ktos juz wczesniej rece wkladal.
    Niezly charakterek z ciebie skoro oceniasz ludzi po jednym wpisie .
     
  10. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    Tak ale to ty podjąłeś się go złożyć w całość i odpalić... więc to ty bierzesz odpowiedzialność za wszystko...:bored:
    Jak składałeś ten silnik to nie przyszło ci do głowy żeby sprawdzić co poprzednicy tam namodzili ?- może który korbowody zapomniał skręcić albo co innego ???
    Moim zdaniem po prostu przyjąłeś, że jest ok, a teraz błądzisz po omacku...:meh:
    Nie chce mi się pisać nawet o takiej podstawowej sprawie jak sprawdzenie odcisku pierścieni na gładzi, bo pewnie wiesz...:bored:o czym mówię:D

    Widzisz pracuję w tym zawodzie już na tyle długo, że jak przychodzi mi na warsztat ktoś nowy to po jednym dniu jestem w stanie stwierdzić czy typ ma ,,smykałkę,, czy nie...:D
     
  11. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Dzisiaj zrobilem test szczelnosci cylindra .
    Zawory na pracy tłok u gory i dalem cisnienie na cylinder .Jest tak szczelny ze obrucilo wałem korbowym .Czyli szczelnosc jest a kompresji nie ma !!!!!.
    Zrobilem inny test ,poluzowalem stopki walkow o 360 stopni i to pomoglo co znaczy ze zawory sa za bardzo spasowane z walkiem .Zwalilem glowice i sprawdzam ktore zawory sa wyzej od pozostalych i nic kur....a nie znalazlem wszystkie podobnie .Ma ktos jakis pomysł
     
  12. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    58780_zaiste-fascynujace.gif :D WTF i co to może być ? cat-confused-butterfly-l-0711811,730,0,0,0.gif :eek::woot:
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    bez powietrza kompresji nie nazbiera...
     
    WOODOO lubi to.
  14. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    To tez wiem ale co sugerujesz !!!

    Dodam ze sprawdzam komresje bez kolektora wydechowego i ssacego wiec tutaj nic zatkane nie bedzie .
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    Mnie nie ma przy aucie.
    Sugeruje postawić dobra diagnozę i naprawić.
    Przynajmniej ja tak zawsze robię i działa.
     
  16. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    Mała podpowiedź... 4StrokeEngine_Ortho_3D_Small.gif :D

    Bez tytułu.png :D
     
    Ostatnio edytowano: 16-08 18
  17. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Wychodzi na to ze podpiera sie hydraulika na 5i 6 cyl .
     
  18. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    Coś się motasz w zeznaniach...
    w GMP zawory nie pracują...
    to jak się ma do tego
    ...:bored:
     
    toomii76 i gtszudi lubią to.
  19. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    435
    Docenione treści:
    108
    Miasto:
    Tarnów
    Sprawdź ustawienie rozrzadu ...cudów niema ...dasz rade ;)
     
    toomii76 lubi to.
  20. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 586
    Docenione treści:
    357
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Koledze z tymi zaworami na pracy przy GMP chodziło na pewno, że silnik w suwie pracy czyli oba zawory zamknięte i tłok na górze. Po przeanalizowaniu tematu wnioskuje, że to kwestia podpartych zaworów.
     
    Misiakowski lubi to.