• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Brak 3 biegu skrzynia automatyczna AISIN volvo XC90 i nie tylko

Adaś1Z

Uczestnik
Dołączył
17.02.2016
Postów
42
Punktów
5
Wiek
42
Miasto
Podebłocie
Cześć wszystkim
Może sie komuś przyda, może troszke kasy zostanie....
Zacznijmy od wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w volvoXC 90, skrzynia japonska AISIN.
Mozemy zrobic statycznie a wymienimy całkiem sporo oleju- bo min5,5 l. Auto po krótkiej trasie zeby nie za goracy i zimny, spuszczamy olej korkiem od dołu. Zleci ok 3-3,5 l. malo. odkrecamy przewód idacy do chlodnicy oleju, raptem jedna srubka m6 z przodu skrzyni super dostęp, wyjmujemy przewód jest na oringu. dmuchamy sprezarka raz we skrzynie raz w chlodnice i mamy z korka kolejne 2 l. skrecamy i trzeba oleju nalac. Jest bagnet z przodu skrzyni nieco dalej odpowietrznik- ale tędy bedzie wolno bo male otwory. A jest przeciez prawie na wierzchu jest duza sruba na klucz 27mm, ciezko ale pojdzie, olej peknie mozna nalac. stan na bagnecie na uruchomionym "P"ok, wszystko cacy, skrecamy, zakładamy filtr i ogien, i ...... du.....a, auto traci naped, co jest!!!!!!!! to teraz reczna zmiana, 1,2,3 i obroty max, jeszcze raz 1,2 delikatnie 3 i 4 i jedzie, ale cos sie stało z 3. a no stało. sruba trzyma obejme, tasme 3 biegu. fachowcy od skrzyń pooprawia mnie pewnie jak to sie nazywa. cała ta opaska po odkreceniu tej sruby 27 ( klucz) ucieka do przodu bo jest na sprezynie.
TERAZ PROCEDURA NAPRAWY:
1, Potrzebne 2 osoby
2. Odkrecamy nieszczesna srube która nie jest jak sie okazuje wlewem
3. Idąc ku grodzi czyli od maglownicy szukamy kapsla zabezpieczonego segerem.( kanał do tego)
4, Wypinamy seger, wyjmujemy pokrywke np podwazajac srubokretem.
5. Pod pokrywka jest tłoczek-serwo czy cos podobnego- podwazamy i łapiemy w rece, jesli sprezyna wyskoczy-nic sie nie stało.
6. Jedna osoba u "gory" ustawia tasme-trzeba przepchnąc w strone grodzi az ujrzymy okrągły otwór, pasujacy do naszej sruby.
7. Blokujemy ten otwór np czystym drutem fi 6
8, druga osoba wprowadza od "spodu" poprzez cienki otwór po koncówce tłoka celujac w góre skrzyni haczyk ze szprychy rowerowej dł ok 10 cm zaczepiajac o mechanizm sprezynujacy tasmy.
9. Jesli osoba na dole trzyma tasme, powoli luzujemy drut w strone zderzaka i widzimy czy sie nie cofa.
10 osoba na dole poprzez drut trzyma by tasma sie nie obrócila a my z góry szybko wkrecamy srube.
11. "spinamy" dół, tłoczek, pokrywka seger,
12. nie trafia- nasmarowac pchac rekoma az pokaze sie rowek na seger,
13 zapinanie segera- rowniez dwie osoby- całosc sprezynuje tym razem na zewnatrz, jedna osoba dociska- z umiarem, druga jak juz mozna zapina seger/
14. jazda!!!!!!!!!

Generalnie sporo materiałów wzielismy z filmiku z GB, tam sa zdjecia itd, jesli komus to pomoze to super, w razie potrzeby moge wrzucic te pogladowe zdjecia lub podpowiedziec.
dzieki, czesc.
 

Adaś1Z

Uczestnik
Dołączył
17.02.2016
Postów
42
Punktów
5
Wiek
42
Miasto
Podebłocie
Jakbyś wiedział to i tak byłaby to twoja słodka tajemnica. I tylko pisać teksty A po co było itp. Daj do fachowca. A fachowiec skrzynie zrobi i weźmie tyś PLN. Opis po to by nie popełniać błędów przez innych Ale raczej trafia tu ludzie co niestety już odkrecil te śrubę. ..
 

Adaś1Z

Uczestnik
Dołączył
17.02.2016
Postów
42
Punktów
5
Wiek
42
Miasto
Podebłocie
Poczytajcie i zobaczcie ile osób ta śruba zmylila wyglądem A dopiero potem komentarze ok? Osoby które mają prawo się mądrzyć to Ci z serwisów skrzyń tylko że oni na niczym innym się nie znają i popełnili by inne błędy. Nie ma mechaników którzy się znają na wszystkim. A w tym przypadku całkowity koszt to 220 zl za olej plus niepotrzebne 2 godz za blad odkrecenia śruby.
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1993
Punktów
679
Wiek
38
Ja robię tylko skrzynie i mam prawo się mądrzy, bo po to się zajmuje wyłącznie tym, aby nie popełniać błędów za które inni płacą. Literatura nie jest trudno dostępna do tej skrzyni, więc widocznie ktoś wziął się za to kto nie powinien. Kazdy ma swoj punkt widzenia.
 

Mikidz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.11.2017
Postów
1098
Punktów
469
Tak to jest jak się ktoś bierze za coś, o czym nie ma pojęcia.
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1275
Porady
1
Punktów
314
Wiek
33
Miasto
Wasilków
Lata temu jak nie bawiłem się w mechanikę jeden chciał odkręcić śrubę od taśmy w roverze 75 ojca, na szczęście mu nie pozwoliłem i znalazłem w internecie jak się napełnia.
Ludzie na prawdę czasami nie myślą przy robocie ;)
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
3243
Porady
1
Punktów
947
Wiek
37
Miasto
Pruszcz Gdański
jf506e , ludzie nagminnie odkrecaja nie ta srube co trzeba do spustu oleju i skrzynia nagle gubi wsteczny...
 

Adaś1Z

Uczestnik
Dołączył
17.02.2016
Postów
42
Punktów
5
Wiek
42
Miasto
Podebłocie
Jedna podstawowa sprawa. ustalmy jedno. Ten temat jest dla osób którzy wiedzą że źle zrobili i mogą zaoszczędzić od 800-1500 pln. Ja nie szukam tu pomocy i słyszę : nie wiesz to nie ruszaj itd. Było dac do kogoś kto się zna itd itp. Jest błąd i jednocześnie jego rozwiązanie. Boli to gości od skrzyń bo można zarobić tyś zl w godzinę. . Ksiądz jest tańszy.
 

diesel1984

Nowy
Dołączył
14.09.2020
Postów
3
Punktów
2
Wiek
40
witam serdecznie . ukłon w twoja strone ze tak ładnie opisałes problem . otóz u mnie podobnie skrzynia chodziła super wymiana oleju i brak 3 biegu juz zgłupiałem w pewnym momencie bo zagladałem do skrzyni jak ja miałem na ziemi poniewaz wymieniałem uszczelniacz na wale i zaslepke tak zwany brok < ciekawostka oryginalny brok volvo był gumowo metalowy a po 300 tys km guma sparciała i owy brok latał sobie az dziwne ze go silnik nie wypluł w strone skrzyni , a najciekawsze w tym to ze po nr volvo kupiłem brok całkowicie metalowy ....... zarcik taki od vikingów > ale do rzeczy . odkreciłem oczywiscie jak 90 % ludzi najwiekszy mozliwy otwór na górze skrzyni sadząc ze to korek . podejrzenia jakies były bo z oporem sie wykrecał do pewnego momentu a potem palcami , chwilke sie zastanowiłem a potem zapomniałem o tym .i dzieki tobie drogi przyjacielu ozywiłem to co wczesniej zepsułem..... a komentarze typu : no przeciez kazdy wie ze najwieksza sruba na górze skrzyni to nie korek........... albo trzeba było nie wsadzac rak jak sie nie znasz ,,,, ect i tutaj apel do ludzi piszacych takie głupoty zycze wam abyscie trafili na fachowca z innej dziedziny o której nie macie pojecia i wam tak powiedział jak np cos zepsujecie " nie znasz sie to gdzie qw.... łapy wpychasz. bo zamiast pomóz jak kolega wyzej to wolicie jeszcze chamski tekst puscic łatwiej nie??? specjalnie załozyłem konto aby napisac ci poprostu zwyczajne dziekuje....... czapka z głowy. bardzo mi pomogłes, pozdrawiam serdecznie.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
282
Punktów
90
Wiek
45
Miasto
Piaski
O tym błędzie wszyscy wiedzą co cokolwiek z automatami mają wspólnego. Zawsze na szkoleniach też o tym gadają .
 

diesel1984

Nowy
Dołączył
14.09.2020
Postów
3
Punktów
2
Wiek
40
tak oczywiscie byłem jak kazdy z wyzej piszących w tym temacie na tym własnie szkoleniu tylko jak o tym mówili to akurat w WC byłem a reszta na papierosie .................prosze cie...... bez takich tekstów
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1993
Punktów
679
Wiek
38
to do kogo pretensje, chyba samego siebie
 

diesel1984

Nowy
Dołączył
14.09.2020
Postów
3
Punktów
2
Wiek
40
no jest to chyba oczywiste ze do siebie . widzisz przyjacielu nie myli sie ten co nic nie robi... i nie ma ludzi nieomylnych .. nie znam takiego człowieka.
 

Adaś1Z

Uczestnik
Dołączył
17.02.2016
Postów
42
Punktów
5
Wiek
42
Miasto
Podebłocie
Cześć. Tyle negatywnych wypowiedzi ale komuś pomogło i podziękował. Teraz ja tobie dziękuję za wpis. A mafia skrzyniarzy niech sobie dalej drwi.
 

soltysiak1980

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
6
Punktów
0
Wiek
44
Miasto
Lubań
Witam , zdecydowanie dobrze wytłumaczone.
Ja zrobiłem to innym sposobem. Nawierciłem otwór 4.8mm obok tej dużej śruby , następnie jednym śrubokrętem przesuwałem taśmę w stronę ściany grodziowej a drugim w małym otworze blokowałem niecałe 30 minut i po kłopocie.
 

Załączniki

  • 20240723_172626.jpg
    20240723_172626.jpg
    1,3 MB · Wyświetleń: 7
  • 20240723_172606.jpg
    20240723_172606.jpg
    1,3 MB · Wyświetleń: 7
Do góry Bottom