Adaś1Z
Uczestnik
Cześć wszystkim
Może sie komuś przyda, może troszke kasy zostanie....
Zacznijmy od wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w volvoXC 90, skrzynia japonska AISIN.
Mozemy zrobic statycznie a wymienimy całkiem sporo oleju- bo min5,5 l. Auto po krótkiej trasie zeby nie za goracy i zimny, spuszczamy olej korkiem od dołu. Zleci ok 3-3,5 l. malo. odkrecamy przewód idacy do chlodnicy oleju, raptem jedna srubka m6 z przodu skrzyni super dostęp, wyjmujemy przewód jest na oringu. dmuchamy sprezarka raz we skrzynie raz w chlodnice i mamy z korka kolejne 2 l. skrecamy i trzeba oleju nalac. Jest bagnet z przodu skrzyni nieco dalej odpowietrznik- ale tędy bedzie wolno bo male otwory. A jest przeciez prawie na wierzchu jest duza sruba na klucz 27mm, ciezko ale pojdzie, olej peknie mozna nalac. stan na bagnecie na uruchomionym "P"ok, wszystko cacy, skrecamy, zakładamy filtr i ogien, i ...... du.....a, auto traci naped, co jest!!!!!!!! to teraz reczna zmiana, 1,2,3 i obroty max, jeszcze raz 1,2 delikatnie 3 i 4 i jedzie, ale cos sie stało z 3. a no stało. sruba trzyma obejme, tasme 3 biegu. fachowcy od skrzyń pooprawia mnie pewnie jak to sie nazywa. cała ta opaska po odkreceniu tej sruby 27 ( klucz) ucieka do przodu bo jest na sprezynie.
TERAZ PROCEDURA NAPRAWY:
1, Potrzebne 2 osoby
2. Odkrecamy nieszczesna srube która nie jest jak sie okazuje wlewem
3. Idąc ku grodzi czyli od maglownicy szukamy kapsla zabezpieczonego segerem.( kanał do tego)
4, Wypinamy seger, wyjmujemy pokrywke np podwazajac srubokretem.
5. Pod pokrywka jest tłoczek-serwo czy cos podobnego- podwazamy i łapiemy w rece, jesli sprezyna wyskoczy-nic sie nie stało.
6. Jedna osoba u "gory" ustawia tasme-trzeba przepchnąc w strone grodzi az ujrzymy okrągły otwór, pasujacy do naszej sruby.
7. Blokujemy ten otwór np czystym drutem fi 6
8, druga osoba wprowadza od "spodu" poprzez cienki otwór po koncówce tłoka celujac w góre skrzyni haczyk ze szprychy rowerowej dł ok 10 cm zaczepiajac o mechanizm sprezynujacy tasmy.
9. Jesli osoba na dole trzyma tasme, powoli luzujemy drut w strone zderzaka i widzimy czy sie nie cofa.
10 osoba na dole poprzez drut trzyma by tasma sie nie obrócila a my z góry szybko wkrecamy srube.
11. "spinamy" dół, tłoczek, pokrywka seger,
12. nie trafia- nasmarowac pchac rekoma az pokaze sie rowek na seger,
13 zapinanie segera- rowniez dwie osoby- całosc sprezynuje tym razem na zewnatrz, jedna osoba dociska- z umiarem, druga jak juz mozna zapina seger/
14. jazda!!!!!!!!!
Generalnie sporo materiałów wzielismy z filmiku z GB, tam sa zdjecia itd, jesli komus to pomoze to super, w razie potrzeby moge wrzucic te pogladowe zdjecia lub podpowiedziec.
dzieki, czesc.
Może sie komuś przyda, może troszke kasy zostanie....
Zacznijmy od wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w volvoXC 90, skrzynia japonska AISIN.
Mozemy zrobic statycznie a wymienimy całkiem sporo oleju- bo min5,5 l. Auto po krótkiej trasie zeby nie za goracy i zimny, spuszczamy olej korkiem od dołu. Zleci ok 3-3,5 l. malo. odkrecamy przewód idacy do chlodnicy oleju, raptem jedna srubka m6 z przodu skrzyni super dostęp, wyjmujemy przewód jest na oringu. dmuchamy sprezarka raz we skrzynie raz w chlodnice i mamy z korka kolejne 2 l. skrecamy i trzeba oleju nalac. Jest bagnet z przodu skrzyni nieco dalej odpowietrznik- ale tędy bedzie wolno bo male otwory. A jest przeciez prawie na wierzchu jest duza sruba na klucz 27mm, ciezko ale pojdzie, olej peknie mozna nalac. stan na bagnecie na uruchomionym "P"ok, wszystko cacy, skrecamy, zakładamy filtr i ogien, i ...... du.....a, auto traci naped, co jest!!!!!!!! to teraz reczna zmiana, 1,2,3 i obroty max, jeszcze raz 1,2 delikatnie 3 i 4 i jedzie, ale cos sie stało z 3. a no stało. sruba trzyma obejme, tasme 3 biegu. fachowcy od skrzyń pooprawia mnie pewnie jak to sie nazywa. cała ta opaska po odkreceniu tej sruby 27 ( klucz) ucieka do przodu bo jest na sprezynie.
TERAZ PROCEDURA NAPRAWY:
1, Potrzebne 2 osoby
2. Odkrecamy nieszczesna srube która nie jest jak sie okazuje wlewem
3. Idąc ku grodzi czyli od maglownicy szukamy kapsla zabezpieczonego segerem.( kanał do tego)
4, Wypinamy seger, wyjmujemy pokrywke np podwazajac srubokretem.
5. Pod pokrywka jest tłoczek-serwo czy cos podobnego- podwazamy i łapiemy w rece, jesli sprezyna wyskoczy-nic sie nie stało.
6. Jedna osoba u "gory" ustawia tasme-trzeba przepchnąc w strone grodzi az ujrzymy okrągły otwór, pasujacy do naszej sruby.
7. Blokujemy ten otwór np czystym drutem fi 6
8, druga osoba wprowadza od "spodu" poprzez cienki otwór po koncówce tłoka celujac w góre skrzyni haczyk ze szprychy rowerowej dł ok 10 cm zaczepiajac o mechanizm sprezynujacy tasmy.
9. Jesli osoba na dole trzyma tasme, powoli luzujemy drut w strone zderzaka i widzimy czy sie nie cofa.
10 osoba na dole poprzez drut trzyma by tasma sie nie obrócila a my z góry szybko wkrecamy srube.
11. "spinamy" dół, tłoczek, pokrywka seger,
12. nie trafia- nasmarowac pchac rekoma az pokaze sie rowek na seger,
13 zapinanie segera- rowniez dwie osoby- całosc sprezynuje tym razem na zewnatrz, jedna osoba dociska- z umiarem, druga jak juz mozna zapina seger/
14. jazda!!!!!!!!!
Generalnie sporo materiałów wzielismy z filmiku z GB, tam sa zdjecia itd, jesli komus to pomoze to super, w razie potrzeby moge wrzucic te pogladowe zdjecia lub podpowiedziec.
dzieki, czesc.