• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Brak możliwości wbicia biegu 1 oraz R [Citroen C5 X7 RHR 2010r. 2.0 HDI 100kW = 136KM, skrzynia mech. ML6CL]

digidy

Początkujący
Dołączył
13.12.2023
Postów
6
Punktów
0
Witam wszystkich:).
Mam problem wielki z wbiciem niskich biegów typu 1 czy wsteczny szczególnie po postoju auta. Auto zakupiłem z przebiegiem 134k km i był ten sam problem, wymienione kompletne sprzęgło z dwumasą i problem się sam rozwiązał, to było 7lat temu. Wówczas dodatkowo sprzęgło ślizgało się na najwyższym biegu. Przez ten czas zrobiłem 50k km i znowu ten sam problem od 2-3 lat, szczególnie przy temperaturach poniżej 10 stopni, w zimie najgorzej. Odpalam auto i nie wbiję 1nki ani wstecznego, tzn. wbiję z ogromną siłą (aż czuć inną pracę silnika/skrzyni wtedy, czuć jakby wałek skrzyni nie był wyhamowany i stąd problem z wbiciem), mogę wysprzęgląć 10 razy i nic to nie zmienia. Lewarek stawia ogromny opór, nie wbijam na siłę więc albo muszę ruszyć delikatnie z 2jki i wbić 1nkę albo opdpalić na biegu, ale nie za bardzo to komfortowe gdy chcę żeby pochodziło chwilę na jałowym biegu. Przy próbie wbicia czuć taki większy hałas od skrzyni/sprzęgła, czuć, że skrzynia nie jest jakby rozłączona, nie jest wysprzęglone odpowiednio. Wyłączę auto i każdy bieg wejdzie bez problemu. Sprawdzałem wybierak i wszystko płynnie i lekko wchodzi, przesmarowałem go nawet delikatnie dodatkowo. Wysprzęglik wymieniany ze 4 lata temu i wówczas zalany nowy płyn i odpowietrzone. Pompa sprzęgła nie była wymieniana, nie cieknie, nie zapowietrza się układ więc wykluczyłem ją. Teraz zostało mi chyba tylko wymiana całego płynu w układzie oraz sprawdzenie wysprzęglika, ale szczerze wątpię , że to pomoże. Czytałem o sprzęgłach typu SAC (samonastawne), mechanik niby składał zgodnie z zaleceniami producenta i montował na wciśniętej sprężynie talerzowej - miał przyrząd LUKa niby. Ale wydaje mi się, że przy nowym komplecie sprężyny regulacyjne są maksymalnie wciśnięte wiec jeśli ma się wałek centujący to ten przyrząd jest niepotrzebny - nie wiem dlaczego LUK zaleca taki montaż, może chce sprzedać swój przyrząd. Przez 4-5 lat sprzęgło działało poprawnie... Kompletne sprzęgło LUKa było założone, tarcza i dwumasa. Chciałbym jeszcze bardziej w pracę wprowadzić łapę sprzęgła w celu sprawdzenia. Czy to ma sens? Podłożyć coś pod łapę od strony łożyska albo łatwiej od strony wysprzęglika. Czy jakoś podejrzę przez okienko jaki jest luz aby go zmniejszyć?
Co o tym sądzicie, co mogę więcej jeszcze zrobić, miał ktoś taki przypadek? Może takie słabej jakości te sprzęgła już są i można sobie pomarzyć, że 100k km się zrobi na nowym? Może lepiej kupić SAHCS albo VALEO w moim przypadku?
Dziękuję Wam za wszelkie wskazówki.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6618
Porady
2
Punktów
1825
Miasto
Koszęcin
Jak ma zgaszonym wbijasz bez problemu to albo siłownik wysprzeglika albo pompa sprzęgła albo poprostu masz trochę zapowietrzony układ. Spróbuj najpierw odpowietrzyć
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2086
Punktów
491
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
C5 X7 miewa problemy z łapą sprzęgła, jej tulejką i trzpieniem na którym łapa się opiera. Sprawdzone były te elementy?
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6759
Punktów
1119
Wiek
78
Miasto
Szczecin
Jeżeli na wył. silniku biegi wchodzą to raczej nie ma zastosowania,
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2086
Punktów
491
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Czyli rozumiem, że są usterki sprzęgła, które uniemożliwiają wbicie biegu na wyłączonym silniku?
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6759
Punktów
1119
Wiek
78
Miasto
Szczecin
Łapa może być pęknięta i nie można do końca wcisnąć sprzęgła. Takie przypadek miałem w Toyocie np. .
Na wyłączonym silniku przy dobrej skrzyni wszystkie biegi włożysz.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2086
Punktów
491
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Przy zastosowaniu innej tarczy nie będzie możliwości wbicia biegu na wyłączonym silniku, dobrze rozumiem?
 

digidy

Początkujący
Dołączył
13.12.2023
Postów
6
Punktów
0
Koledzy, bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi, przyjemnie jest bardziej doświadczonych poczytać. Rozłożyła mnie kompletnie choroba, za kilka dni się tym zajmę i powiadomię.
 
Do góry Bottom