• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Brak mocy albo inaczej znaczne osłabienie 1.5 dci Dacia Duster

kiko80

Początkujący
Dołączył
10.03.2016
Postów
5
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Warszawa
witam,

Mam pewien problem z diagnozą dacia duster 1.5dci k9k 796 dcm1.2. Auto sprawdzane już DDT2000, i podłączane pod Clipa. Niestety nie ma nic oprócz błędu świec żarowych - trzeba wymienić na pewno jedną świecę bo przepalona.
Natomiast jest problem zmniejszenia mocy . Auto nie ma już tej mocy co kiedyś , sprawdzane nawet hamownią drogową wykazało ok -20Nm i kilka koni mniej . Ciśnienie CR jest takie generalnie jak zadane , sięga w szczycie 1600barów. Zawór egr sprawdzony i wyczyszczony uprzednio, nie zacina się i wg diagnostyki w ddt200 podczas pełnego obciążenia - pedał gazu 100% zamyka się EGR.
Wklejam logi z wczoraj. Był podmieniany już przepływomierz na kilka innych o tym samym kodzie siemens / continental co prawda używane ale dawały b. podobne wyniki na logach przy logowaniu w obrotach 1000-4000/min przy pełnym obciążeniu .
Nie za bardzo mam pomysł co może być nie tak , co prawda turbo trochę powoli wstaje ale sprawdzałem też turbo i nie ma luzów osiowych , nie ma też w nim oleju i w intercoolerze. Dolot również sprawdzałem pompując do ponad 2 barów czy jest szczelny.

W załączniku przesyłam logi z wczoraj z DDT2000, jest tam log z pełnego przyśpieszania 1200-4000/obrotów na 3biegu ( są to sekundy od 9. do 19 .)
Zlogowałem tam CR zadane i obecne, temp oleju, temp powietrza, ilość MAF zadana, zmierzona , ciśnienie powietrza zadane, zmierzone , powietrze pomiar out.

Niedawno robiłem też test przelewowy wtryskiwaczy i wyszło po ok 8ml. na każdym wtryskiwaczu przez 2min na wolnych obrotach.
Aha, auto miało robiony rozrząd jakieś 20-30tys km temu.
 

Załączniki

  • 2021-03-22_21h16mn20.txt
    8,8 KB · Wyświetleń: 7

adik33

SuperMechanior
Dołączył
8.08.2019
Postów
235
Punktów
72
Wiek
41
Spróbuj wyczyścić wtryski np preparatem od tec2000.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
940
Punktów
194
Miasto
Podkarpacie
Albo masz mikro dziurę w układzie dolotowym albo początek umierania turbiny .
 

Mck pomocnik

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2015
Postów
784
Punktów
35
Czy utrata mocy pojawiła się, w tym samym czasie co błąd świecy?
 

kiko80

Początkujący
Dołączył
10.03.2016
Postów
5
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Warszawa
Dolot szczelny, sprawdzałem pompując i zatykając dolot korkiem do praktycznie 2.5 bara i nic nie uciekało

nie , błąd świecy był przed tuningiem nawet, według niego on wogóle nie wpływa na moc silnika podczas jazdy.
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
662
Porady
1
Punktów
93
Wiek
28
Miasto
Xxx
Przed tuningiem... Czyli ktoś grzebał w mapie... Naprowadzilem?
 

kiko80

Początkujący
Dołączył
10.03.2016
Postów
5
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Warszawa
mapa zrobiona była 2 lata temu, a sierpniu minie 3 lata.
Aha, póki co powalczyłem trochę z przepływomierzem ( wymieniłem na lepiej mierzący i chyba z o wiele mniejszym przebiegiem) i solenoidem vacuum który też nastawiłem metodą prób i błędów i już lepiej wstaje turbo i ładuje w logach
Zupełnie inaczej teraz auto się budzi , choć mocy nadal na pewno brakuje ( nie mierzyłem jeszcze na hamowni drogowej) ale już przynajmniej się lepiej "budzi" i nie ma takie turbo laga.
 
Do góry Bottom