1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Brak mocy + szarpanie nissan cabstar 2013r

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Corel, 18-01 19.

  1. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Siemka,
    panowie mam problem, jak w temacie brak mocy, auto nie chce się wkręcać. Pacjent nissan cabstar 2.5 100kw. Błąd jaki się pojawiał to p1021 ( element wykonawczy ciśnienia turbodoładowania ) oraz U1025

    Sprawdziłem wiązkę :
    4 przewody idące do sterownika LCan, HCan napięce 12v i masa. Wszędzie jest napięcie. LC około 1,5V HC około 5v, 8.9v bez zapłonu i 12v po zapłonie. Po uruchomieniu silnika masa pulsuje.

    Zdemontowałem turbinkę i zawiozłem do sprawdzenia do pobliskiej regeneracji turbin. Gość mi powiedział że uszkodzony jest sterownik bo nie ma przejścia miernikiem a jego komp się nie łączy z tym sterownikiem bo to nowy typ (nr sterownika 6nw 010 099) . Odesłał do kumpla. Zregenerowali ,wszystko cacy hajc wypłacony.

    Po montażu turbiny :
    Chwilowy brak błędu p1021 ale auto przejechało 500m. Błąd U1025 świeci. Ale mam podejrzenia że mogło im pójść coś nie tak, ponieważ sztanga od turbinki nawet nie drgnie. A po odpaleniu powinno ją ściągnąć. Czy się mylę ?
    Podczas jazdy próbnej odcina go przy około 3,5tys.
    Macie jakieś pomysły, czy to gościowi mogło coś pójść nie tak, czy może ja źle szukam ? Bezpieczniki wszystkie całe ;) Dzięki za podpowiedzi !
     
  2. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    23
    Ten CAN to jakaś totalna kpina, na low w czasie pracy ma być średnie napięcie 2.2v a na high 2.7v
    Turbo nie jest sterowane bo brak z nim komunikacji, ogarniesz cana to zniknie ci błąd u1025 i auto odzyska moc.
     
  3. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    W porządku tylko skąd się wzięły te wartości ?? Ma ktoś może schemat szyny can ?
    Edit/
    Nie dawało mi to spokoju. Pojechałem do warszatu, sam zrobiłem pomiar :
    Low : 1.7
    High : 3.55
    Przeskanowałem cały system i kody błędów D025/U1025 oraz jeden czujnik abs ( C1106 Lewy tył)
    Nie może się połączyć ze sterownikiem, bo nie wiem co gościu w środku "zregenerował" (650 zł silniczek i 2 zębatki, ewentualne poprawienie lutów ? +250 za czyszczenie geometri, gdzie mówiłem żeby nie ruszał, bo chodziła wzorcowo bez zacięć i oporów ) Sztanga nie pracuje wogóle bo jest błąd komunikacji. Problem może leżeć nie w łączności a w samym sterowniku lub silniczku.
     
    Ostatnio edytowano: 19-01 19
  4. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    23
    Napięcia mierzysz na podpiętej czy odpiętej wtyczce od turbiny ?
    Te auto ma tylko jedna linie cana, zobacz w DLC jaka oporność miedzy pinami i jakie napięcia tam sa.
    W sumie to najlepiej jak byś podpiął oscyloskop i zobaczył jak to wygląda
     
  5. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Chlopaki chyba robili pomiary na podpietej, ja na odpietej. Finalnie oddalem dzisiaj sterownik na reklamacje. Przyjeli bez problemu.
    Czekam na odpowiedz z "serwisu".
    Błąd spowodowany brakiem połączenia ze sterownikiem. Czyli jak byłby uszkodzony ten sterownik, to wszystko by się zgadzało.