• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Brak podciśnienia w e46

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Witam
Zauważyłem ostatnio, że żaluzje na chłodnicy nie zamykają się. Sprawdziłem więc żaluzje, wężyki i doszedłem do korka płynu chłodniczego, gdzie okazało się, że w układzie nie ma podciśnienia. Wyczytałem po forach, że wartość ma wynosić ok. 1 bar podciśnienia. Po odkręceniu korka, zaklejeniu wlewu taśmą i zatkaniu odejścia na wężyk taśma nie zasysa się. Nie dzieje się nic. Ciśnienie jest zerowe. Silnik zimny, gazu na ok. 2 tysiące obrotów i nic.
Proszę o poradę gdzie szukać usterki :)
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Bardzo proste pytanie, usterki należy szukać w układzie podciśnienia rozpoczynając od wężyka, który doprowadza podciśnienie do w/w elementu.
Czyli podciśnienie tworzone jest przez oddzielny układ, a nie przez sam układ chłodzenia? Jestem w tym zielony, zazwyczaj widzi się "nadciśnienie", a tu odwrotnie :)
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
tak. ssanie to coś innego niż dmuchanie.
Prześledziłem teraz pompę vacuum (chyba tak się to nazywa) i zasilane są 4 węże: od wspomagania hamulców, od EGR, od turbo i właśnie jeden odchodzi gdzieś wgłąb silnika. Może to tam będzie kłopot. Jak coś to wspomagania hamulców jest, czyli podciśnienie działa, ale nie dochodzi do układu chłodzenia
 

MakłowiczTVN

Początkujący
Dołączył
14.01.2021
Postów
16
Punktów
0
Miasto
warszawa
WWW
megatool.pl
Jak działa pompa vaccum to szukaj gdzie strzelił wężyk i wymieniaj cały. Zwykle pękają na łącznikach i trójnikach.
Jak węże całe to szukaj problemu w elektrozaworach. nie wiem jak to w e46 wyglada ale zwykle wszedzie jest elektrozawor do sterowania, gdzie zawsze jest podcisnienie a pod wpływem napiecie sie otwiera i struje elementami mechanicznymi

Jak utniesz przewód i załozysz dalej to za tydzien znow będziesz poprawiał bo dalej pęknie :)
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Jak działa pompa vaccum to szukaj gdzie strzelił wężyk i wymieniaj cały. Zwykle pękają na łącznikach i trójnikach.
Jak węże całe to szukaj problemu w elektrozaworach. nie wiem jak to w e46 wyglada ale zwykle wszedzie jest elektrozawor do sterowania, gdzie zawsze jest podcisnienie a pod wpływem napiecie sie otwiera i struje elementami mechanicznymi

Jak utniesz przewód i załozysz dalej to za tydzien znow będziesz poprawiał bo dalej pęknie :)
Żeby całe wymieniać to wiem :)
Elektrozawory są, z vaccum odchodzi rozdzielacz i z niego mniejszymi wężykami do elektrozaworów.
Ale jeśli gdzieś uszkodzony jest przewód, to nie powinno uciekać podciśnienie? Dlaczego np. od układu chłodzenia wężyk może być nieszczelny, a wspomagania hamulców nadal działa?
 

MakłowiczTVN

Początkujący
Dołączył
14.01.2021
Postów
16
Punktów
0
Miasto
warszawa
WWW
megatool.pl
Podejrzewam, ze do każdego z zaworków dochodzi podcisienie. Zamkniete zawroki je utrzymują. Zatem problemu szukaj od zaworku do samego mechanizmu sterowania. Nie wiem jak to tam w bmw dogładnie wyglada niestety.
To podcisnienie normalnie wyczujesz palcem czy jest dobre.

"Ale jeśli gdzieś uszkodzony jest przewód, to nie powinno uciekać podciśnienie?"
Tak powinno, ale nie całkowicie. Może być tak ze część mechanizmów dalej będzie działać. Po prostu podcienienie będzie słabsze.

"Dlaczego np. od układu chłodzenia wężyk może być nieszczelny, a wspomagania hamulców nadal działa?"
Kolejna rzecz to że są gdzieniegdzie zawroki zwrotne które trzymają ciśnienie to raz, a dwa ze pompa powinna być na tyle wydajna ze i tak utrzyma podcisnienie na innych elementach tylko słabsze. Jeżeli przewód będzie uszkodzony za zaworkiem to masz spadek wydajnosci tylko w czasie wysterowania tego elektrozaworu.

To taki ogólny zarys jak to działa, w e46 pewnie tak samo jak w innych samochodach. Poszukaj w google "schemat podcisnienie e46" i to tez Ci pomoze w znalezniu przyczyny.
 

Jobi

Początkujący
Dołączył
25.11.2020
Postów
15
Punktów
0
Wiek
22
Zero pojęcia o samochodach.
Nie mam pojęcia o takich systemach, przyznaję. Dlatego pytam, żeby się dowiedzieć :)
Wytłumaczcie w takim razie jak to działa? :O przewód od żaluzji jest podłączony do korka płynu chłodniczego, na forach przy podobnych przypadkach piszą o podciśnieniu w układzie chłodniczym. Już głupieję...
Automatyczne połączenie postów:

Podejrzewam, ze do każdego z zaworków dochodzi podcisienie. Zamkniete zawroki je utrzymują. Zatem problemu szukaj od zaworku do samego mechanizmu sterowania. Nie wiem jak to tam w bmw dogładnie wyglada niestety.
To podcisnienie normalnie wyczujesz palcem czy jest dobre.

"Ale jeśli gdzieś uszkodzony jest przewód, to nie powinno uciekać podciśnienie?"
Tak powinno, ale nie całkowicie. Może być tak ze część mechanizmów dalej będzie działać. Po prostu podcienienie będzie słabsze.

"Dlaczego np. od układu chłodzenia wężyk może być nieszczelny, a wspomagania hamulców nadal działa?"
Kolejna rzecz to że są gdzieniegdzie zawroki zwrotne które trzymają ciśnienie to raz, a dwa ze pompa powinna być na tyle wydajna ze i tak utrzyma podcisnienie na innych elementach tylko słabsze. Jeżeli przewód będzie uszkodzony za zaworkiem to masz spadek wydajnosci tylko w czasie wysterowania tego elektrozaworu.

To taki ogólny zarys jak to działa, w e46 pewnie tak samo jak w innych samochodach. Poszukaj w google "schemat podcisnienie e46" i to tez Ci pomoze w znalezniu przyczyny.
Dziękuję za tak obszerne wyjaśnienie :D
 

MakłowiczTVN

Początkujący
Dołączył
14.01.2021
Postów
16
Punktów
0
Miasto
warszawa
WWW
megatool.pl
W układzie chłodniczym jest ciśnienie raczej, lepiej woda sie pompuje po cisnieniem oraz samo ciepło je wytwarza.
W układzie CO tak samo sie robi, ma byc cisnienie w rurach :)

Z żaluzja bedzie sterowana gruszką podcisnieniem bo tak sie steruje osprzęt silnika bo jest łatwiej

W google na pewno jakies konkretny znajdziesz bo to popularne auto przeciez, ale bierz porpawke na to ze kazdy sie moze mylic
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
4991
Punktów
2463
Na początek może autor się zapozna z podstawami ( o ile książki go w łapki nie parzą...a wygląda, że parzą...:)) :

14708585337771207-jpg-gallery.big-iext42789248.jpg

Jak już opanuje podstawy, to można iść poziom wyżej...czyli zamienić obrazki na czytanie...:)
 
Do góry Bottom