• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Bravo II czy Giulietta

dawid810909

Uczestnik
Dołączył
22.01.2014
Postów
39
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Wejherowo
Witam, co lepiej wybrać Bravo II 1.4 T-Jet 150KM czy Giulietta 1.4 TB 120KM? Bravo 2008 niecałe 200tys. km, Giulietta 2010 230tys. km, oba za 20tys. zł. Który z reguły jest mniej awaryjny i który będzie tańszy w ewentualnych naprawach?
 

NorbertK

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2015
Postów
1195
Punktów
210
Wiek
37
Bravo z 2008roku kosztuje 20tys????
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
Co Ty w ogóle porównujesz Bravo do Giulietty.

I co Ty chcesz naprawiać w Giuliettcie? Wiązka tylnej klapy i tyle do naprawiania.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6588
Porady
2
Punktów
1801
Miasto
Koszęcin
T jety są w cenie. Bravo widzę więcej na ulicach to prawdopodobne, że części karoseryjne łatwiej dostępne. Ja bym brał alfe
 

dawid810909

Uczestnik
Dołączył
22.01.2014
Postów
39
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Wejherowo
Co Ty w ogóle porównujesz Bravo do Giulietty.

I co Ty chcesz naprawiać w Giuliettcie? Wiązka tylnej klapy i tyle do naprawiania.
No właśnie nie wiem, dlatego pytam. To rocznik 2010, więc początek produkcji tego modelu, a jak wiadomo często są jakieś wady "wieku dziecięcego" w autach. Generalnie we wspomnianej Alfie siedzi t-Jet, a np. w Bravo z tym silnikiem bywają problemy z np. pękającym kolektorem, dodatkowo w Brawo siadają aktywatory od klimy, jak to wygląda w Alfie?
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6588
Porady
2
Punktów
1801
Miasto
Koszęcin
Te auta pochodzą z jednej grupy. W Maserati znajdziesz manetki z fiata itd. t jeta bier w ciemno. Pancerniaki. Pękające kolektory dotyczą również diesli. Ja wymieniam raz w roku ale mam mocno zmodzone auto
 

Mck pomocnik

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2015
Postów
1018
Punktów
52
Nie wiem jak,z Alfą,ale Fiaciki lubią mieć problemy,z korozją i są bardzo wrażliwe jeśli chodzi o elektrykę. Osobiście zawsze za Fiatem,T-jet to jest to. Oczywiście bez gazu
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
Fiaciki lubią mieć problemy,z korozją
Bravo 2008 krajowy 190000 udokumentowane. Nigdy nie miałem tak skorodowanego pojazdu.
Jeszcze te śmietnikowe oplowskie skrzynie biegów.

Silnik jedynie tam był dzwon. Stare 1.9 8V bez dpfa
 

Mck pomocnik

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2015
Postów
1018
Punktów
52
Od Punta 2 tak zaczęli słabo starać się,z tą blacharką. Z tymi skrzyniami to dramat,jak od początku będzie olej pilnowany to przeżyją bardzo długo. Przy wymianie dobrze dolać 0.5l ponad to co podaje producent. Ostatni bieg będzie miał lepsze smarowanie i posłuży nam dłużej
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
Niestety skrzyni nie udało mi się uratować, chociaż robiłem cuda wianki. Nie był mój od nowości.
Ruda go tak zaatakowała, że on chyba jakiś po powodziowy był, bo to aż niemożliwe.
Historia R.I.P

Akurat teraz na co dzień jeżdżę Guliettą dołożyłbym dychę i jeszcze raz kupił Giuliettę...ale bardziej motor kupowałem a nie budę.
Kup euro5 mocniejszego diesla co ma 200tys na budziku żeby Cię nie puścił z torbami. Mały wybór.

Oni się śmieją z Alfy, to nie te Alfy co kiedyś Panowie.
 

dawid810909

Uczestnik
Dołączył
22.01.2014
Postów
39
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Wejherowo
Niestety skrzyni nie udało mi się uratować, chociaż robiłem cuda wianki. Nie był mój od nowości.
Ruda go tak zaatakowała, że on chyba jakiś po powodziowy był, bo to aż niemożliwe.
Historia R.I.P

Akurat teraz na co dzień jeżdżę Guliettą dołożyłbym dychę i jeszcze raz kupił Giuliettę...ale bardziej motor kupowałem a nie budę.
Kup euro5 mocniejszego diesla co ma 200tys na budziku żeby Cię nie puścił z torbami. Mały wybór.

Oni się śmieją z Alfy, to nie te Alfy co kiedyś Panowie.
Diesle mnie nie interesują, nie będę robił długich tras, bardziej miasto. Z tego też powodu pozbywam się mojej 508 z HDI. Rozmawiałem dziś z gościem co ma Giuliettę i mówił że kwestia korozji bliższa jest Bravce niż Giuliettce, generalnie bardzo sobie chwali AR. Oglądałem też jedną Julkę z 2011 (niestety diesel) na placu u handlarza i na tyle ile udało mi się zobaczyć z pozycji węża podłoga, progi i elementy zawieszenia zdrowe. A jak kwestia z elektryką/elektroniką poza przewodami tylnej klapy, bo to problem szeroko znany.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6588
Porady
2
Punktów
1801
Miasto
Koszęcin
Potwierdzam skrzynie dramat. Ja mam akurat wsadzona M20 czyli mniejszy brat tej M32. Ale serio wyje problem ze wstecznym its ale to już rok jak cioram i cholera dalej żyje
 

Mck pomocnik

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2015
Postów
1018
Punktów
52
Oni się śmieją z Alfy, to nie te Alfy co kiedyś Panowie.
Choć wygląd ponadczasowy mają do dzisiaj.

Zawsze mnie fascynowało, że Alfa nie chciała pójść,w stronę klimatroników. Pokrętła od nawiewów mają jeszcze ze starego i poczciwego Seja
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
Julka ma aluminiowe "wykończenia" deski rozdzielczej, ale to chyba dla jakiś fetyszystów.
Jedyne co wyprzedza epokę to tylne lampy z tyłu. Duże ledowe "wąsy".
Buda, jak buda...

Dla mnie to motor się liczy.

( w Bravo to sprzęgła dwoma nogami nie mogłem wcisnąć w Julce jednym małym paluszkiem wciskasz )

Choć wygląd ponadczasowy mają do dzisiaj.
Brera tył na tamte czasy miała zabójczy...w sumie do tej pory ma niezły tyłek :D
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1080
Porady
1
Punktów
322
Miasto
Józefów
Witam, co lepiej wybrać Bravo II 1.4 T-Jet 150KM czy Giulietta 1.4 TB 120KM? Bravo 2008 niecałe 200tys. km, Giulietta 2010 230tys. km, oba za 20tys. zł. Który z reguły jest mniej awaryjny i który będzie tańszy w ewentualnych naprawach?
Próba porównania Fiata z "Fiatem", oba słabe .... i nie tylko skrzynie ...
 

dawid810909

Uczestnik
Dołączył
22.01.2014
Postów
39
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Wejherowo
Próba porównania Fiata z "Fiatem", oba słabe .... i nie tylko skrzynie ...
Co rozumiesz przez "słabe"? Patrząc na dzisiejszą motoryzację to używki w cenie do 20-25tys. nie oferują nic powyżej. Uderzyłbym w Japońca, np. Civic VIII ale w zakładanym budżecie to tylko przedlifty z tak zaawansowaną korozją, że z 15tys. musiałbym u blacharza-lakiernika zostawić.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
W Julce nie stosowano skrzyń M20 czy M32.

Grzesiu, Alfa nigdy nie będzie BMW, czy Mercedesem.
Automatyczne połączenie postów:

Co rozumiesz przez "słabe"?
Widzisz, jaki Grzesiu ma znaczek na masce :D tu kompromisy nie wchodzą w grę.

Zresztą Grzesiu chyba dawno nie kupował samochodu. Wybrzydza...:D

5 drzwiowy niemalowany 150tys/km - oczywiście udokumentowane i najlepiej za 15 tys. zł O braku ognisk korozji nawet nie wspominam. Przecież to 15 letnie auto. Więc jaka korozja.
Automatyczne połączenie postów:

Grzesiu powiedz Nam co pada w Julce, że tak narzekasz? Prócz tylnej wiązki, klapki wlewu paliwa i sprężyny schowka na podszybiu? 3h roboty na całość.
 
Ostatnia edycja:

dawid810909

Uczestnik
Dołączył
22.01.2014
Postów
39
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Wejherowo
A jak generalnie z kosztami serwisu, napraw. Miałem Octavię 1 1.6mpi oraz 508 sw 2.0hdi i o ile na Octavię mówiłem "auto 400 złotych" to w Peugeocie wszystko wychodziło średnio 2x drożej. Jak to wygląda w Julce, czy jest "bez bólu" czy raczej "boli"?
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6588
Porady
2
Punktów
1801
Miasto
Koszęcin
W moim Punto 1.3 multijet. Rozrząd, sworznie, drążki stabilizatora z moją zniżka śmieszny pieniądz. Nie napiszę bo popsuje rynek
 
Do góry Bottom