• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Budowa układu elektrycznego

przemi4

Bywalec
Dołączył
19.01.2013
Postów
68
Punktów
0
Wiek
26
W samochodzie nissan x-trail podczas zimnego startu występują zwiększone obroty przez okres 2 minut. Zjezdziłem wszystkie możliwe serwisy, elekryków, mechaników, pompiarzy, ASO i usterki nie potrafi nikt rozpracować, fora polskie i zagraniczne również nie rozwiązały tego problemu (wiele x-trailów na to cierpi nie wiadomo dlaczego)....

Potrzebował bym układ w którym po odpaleniu X-traila napięcie z ładowania załącza przekaźnik z potencjometrem, który jest podłączony do instalacji idącej od czujnika temperatury silnika do ECU i którym można wysterować na jaką się chce temperaturę silnika. Najlepiej byłoby aby po jakimś czasie (np 10 minut) przekaźnik zadziałał tak, aby komputer ECU dostawał informację o temperaturze silnika bezpośrednio z czujnika a nie tą wysterowaną)

Czujnik temperatury działa na zasadzie im wyższa temperatura cieczy tym niższa rezystancja
1620479087864.png
Czy znacie gotowe układy elektroniczne pozwalające na takie działanie?
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
631
Punktów
41
Miasto
TM
Jeśli chcesz za symulowć pracę tego czujnika temperatury to możesz we wtyczke wpiąść sobie termistor ntc który działa tak samo jak ten czujnik.....czyli rośnie temperatura maleje rezystancja....Jedynie co musisz sobie dobrac to jego parametr spróbuj np z termistorem 1Kom...
lub możesz zbudować sobie opózniacz sygnału czyli z tym termistorem czyli ustawiasz na nim czas po którym on sie załancza i potem załancza org czujnik temperatury....
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6348
Punktów
1091
Miasto
trasa lublin siedlce
Przekaźnik wycieraczek przerobić na dluzszy czas. Jak masz skaner to wejdz w temp silnika i kręcąc potencjometrem ustal temp na 86 stopni.
Automatyczne połączenie postów:

Jak przekaźnik bedzie przelaczal z lipy na oryginal to licz sie z tym ze bedzie przerwa i ecu to zauważy. Nie wiadomo czy nie potraktuje tego jako błędu powaznego. Można też zrobić czasowke na nec 555
 
Ostatnia edycja:

przemi4

Bywalec
Dołączył
19.01.2013
Postów
68
Punktów
0
Wiek
26
Jeśli chcesz za symulowć pracę tego czujnika temperatury to możesz we wtyczke wpiąść sobie termistor ntc który działa tak samo jak ten czujnik.....czyli rośnie temperatura maleje rezystancja....Jedynie co musisz sobie dobrac to jego parametr spróbuj np z termistorem 1Kom...
lub możesz zbudować sobie opózniacz sygnału czyli z tym termistorem czyli ustawiasz na nim czas po którym on sie załancza i potem załancza org czujnik temperatury....
Czy są takie gotowe opoźniacze sygnału? Czy samemu trzeba dłubać?
 

Drugi2

Gaduła
Dołączył
15.07.2020
Postów
91
Porady
1
Punktów
10
Czy są takie gotowe opoźniacze sygnału? Czy samemu trzeba dłubać?
uderz może na forum elektrody. tam są elektronicy.
tutaj to tylko specjaliści co ledwo hamulce w kaszlaku ogarniają :)
a tak poważnie to będzie najlepsze miejsce żeby ktoś mógł zaprojektować taki układzik.

będę miał niezłą polewkę jak ktoś odpiszę:
regulamin punkt 6
było już kilkakrotnie
zamykam temat.
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
340
Punktów
79
Wiek
30
Miasto
Bydgoszcz
Attiny13+ osprzęt+ jeden tranzystorek i rezystorek i prosty program.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
409
Punktów
66
Wiek
28
Miasto
Wołomin
W samochodzie nissan x-trail podczas zimnego startu występują zwiększone obroty przez okres 2 minut. Zjezdziłem wszystkie możliwe serwisy, elekryków, mechaników, pompiarzy, ASO i usterki nie potrafi nikt rozpracować, fora polskie i zagraniczne również nie rozwiązały tego problemu (wiele x-trailów na to cierpi nie wiadomo dlaczego)....

Potrzebował bym układ w którym po odpaleniu X-traila napięcie z ładowania załącza przekaźnik z potencjometrem, który jest podłączony do instalacji idącej od czujnika temperatury silnika do ECU i którym można wysterować na jaką się chce temperaturę silnika. Najlepiej byłoby aby po jakimś czasie (np 10 minut) przekaźnik zadziałał tak, aby komputer ECU dostawał informację o temperaturze silnika bezpośrednio z czujnika a nie tą wysterowaną)

Czujnik temperatury działa na zasadzie im wyższa temperatura cieczy tym niższa rezystancja
Wyświetl załącznik 39300
Czy znacie gotowe układy elektroniczne pozwalające na takie działanie?
Wiele x trail ma ten problem bo w tych autach po prostu tak jest w celu szybkiego rozgrzania silnika. Wystarczy że wylaczysz nawiew W środku to potrwa to krócej. W dieslu spotkasz sie rowniez z ikona tak jakby webasto przeważnie po lewej stronie. Wciskając go nie uruchomisz pieca tylko silnik pracuje głośniej na ok 1000 obrotach. Także jeśli u cb tak jest to ok
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
340
Punktów
79
Wiek
30
Miasto
Bydgoszcz
Nanab a arduino mikro moze być? Hehe. Tylko jak rozwiązać problem przerwy w przelaczaniu opornikow?
Juz predzej digispark, to i tak juz przerost formy, bo 555 by wystarczyl. Nie ma zadnej przerwy przy przelaczaniu bo po prostu podlaczasz rezystor rownolegle do czujnika.
 

przemi4

Bywalec
Dołączył
19.01.2013
Postów
68
Punktów
0
Wiek
26
Wiele x trail ma ten problem bo w tych autach po prostu tak jest w celu szybkiego rozgrzania silnika. Wystarczy że wylaczysz nawiew W środku to potrwa to krócej. W dieslu spotkasz sie rowniez z ikona tak jakby webasto przeważnie po lewej stronie. Wciskając go nie uruchomisz pieca tylko silnik pracuje głośniej na ok 1000 obrotach. Także jeśli u cb tak jest to ok
U mnie po odpaleniu w zimie przez chwilę chodzi normalnie a później na około minute -dwie wchodzi na obroty rzędu 4000. Tak jakby mu ktos na gaz depnął.

Wyryczy się przez chwilę i jak ręką odjął do kolejnego odpalenia po dłuższym postoju (noc) i tak cała zimę gdy temp na zewnatrz spada poniżej 0C...

Wtryski wymienione,
Scv na pompie też.
Czujnik ciśnienia na listwie cr zmieniony.
Potencjometry pedału gazu też sprawdzone.

Inni wymieniali czujnik wałka rozrządu i walu korbowego-nic nie dało.
Zmieniali czujniki temperatury tez nic nie dało.
Dopiero oszustwo na czujniku temp po odpaleniu załatwia sprawę.

Egzorcysta potrzebny na juz..

Auto zagadka(nie tylko moj xtrail to ma)..
 
Do góry Bottom