• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

C4 Picasso blad skrzyni MCP

Krzysiek...

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2016
Postów
133
Punktów
4
Miasto
Kielce
Witam serdecznie, od pewnego czasu walczę z problemem skrzyni MCP w C4 Picasso, w trakcie jazdy wywala na luz i nie chce załączyć żadnego biegu. Bledy jakie pokazuje lexia to obwod rozwarty przekaźnika pompy. Auto jest po kompletnej wymianie sprzegla z dwumasa, po procedurze uczenia wraz z kratka zmiany biegów, cis w układzie wykonawczym ok. Czyscilem zlacze z modulu z elektropompa i dalej lipa, ktos ma pomysl gdzie jest ten przekaźnik lub co tak rozrabia, czyżby silnik pompy zdychał? Czy wina będzie po stronie sterownika?
 

Krzysiek...

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2016
Postów
133
Punktów
4
Miasto
Kielce
W zautomatyzowanym, jak wywali na luz to juz zadna zmiana na selektorze nie pomaga. Trzeba zgasic silnik, odczekac pare minut i dopiero zalapuje, WP_20161214_17_11_16_Pro.jpg

WP_20161214_17_11_45_Pro.jpg
Zastanawia mnie to niskie napięcie w charakterystyce błędu, może to problem w zasilaniu kalkulatora? Akumulator jest po wymianie
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15130
Punktów
1859
Miasto
Sląsk
Fizycznie zmierz a podejrzewam ze ten przekaźnik może być w kalkulatorze ale nie wiem na 100%
 

Krzysiek...

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2016
Postów
133
Punktów
4
Miasto
Kielce
Zastosowalem sie do instrukcji serwisowej, na tych zlaczach ze sterownikiem skrzyni byl jakiś smar, podejrzewam ze fabryczny, tyle tylko ze nawlazil w te kostki, zalalem kontaktem i wydmuchalem kompresorem, podobnie zrobiłem z gniazdem na sterowniku, wyczyscilem ten bezpiecznik, dostałem się tylko do sterownika BSM, bo BSI jest pod nim ale nie mialem pomyslu jak tam dojść, wszystkie wtyczki wypialem i prysnalem kontaktem, zobaczymy czy to pomoże?
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2943
Porady
1
Punktów
546
Wiek
57
Miasto
WLKP
Nie ma zewnetrznego przekaznika pompy,musi byc zintegrowany w sterowniku.
 

Krzysiek...

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2016
Postów
133
Punktów
4
Miasto
Kielce
Z tym przekaźnikiem to podobna sytuacje mialem z kalkulatorem zawieszenia pneumatycznego, blad brzmiał podobnie tylko w sterowniku pneumatyki, podmienilem sterownik na sprawny a tu dalej kwiatki, okazalo sie ze kończymy sie szczotki na silniku kompresora. Zastanawia mnie czy ta elektropompa nie sieje takimi bledami, styk do niej oczyscilem

Tylko tam nie bardzo jest co popsuć przy demontażu skrzyni, odpinasz dwie zlaczki i po sprawie, piny wszystkie sa, nie pogięte, kostki cale, chyba ze uszkodzili sam sterownik ale tez nic na nim nie widac. Najczęściej uszkadzają polaczenie zbiorniczka i elektropomy bo lapia za zbiorniczek, dlatego Aso zaleca stosowanie specjalnego ochraniacza przy demontażu
 
Ostatnia edycja:

HERMES

Uczestnik
Dołączył
31.10.2011
Postów
35
Punktów
1
Silnikiem pompy steruje moduł na skrzyni, a zrób tak, podaj przez bezpiecznik 10A zasilanie na pompę jak wywali błąd. Sprawdz czy sterowanie wróci i czy to kwestia cisnienia w układzie.
 

kluz

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
6
Punktów
1
Wiek
46
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Wiem że temat stary ale mam podobne objawy w Peugeot 3008 1.6 hdi 8V 2014 rok.
tutaj ktoś opisał dokładnie to co ja mam ale nie otrzymał żadnej odpowiedzi.
Kod błędu który mam to P0868 za niskie ciśnienie płynu.
Siedzę już przy tym drugą noc. Mam cały drugi zestaw i przekładam po kolei. Jest trochę stary bo z 2007 roku. Zacząłem od akumulatora ciśnienia potem pompy, komputer i na koniec sterownik. Wciąż ten sam błąd i dodatkowo jeszcze inne ale związane z usterką.
Ciśnienie bij
e do 54 bary i szybko spada no i znów dobija tak jak opisane w w/w poście. Sprawdziłem bezpieczniki a potem zasilanie na złączu do skrzyni. Dałem mu dodatkową masę i nic.

Problem pojawił się w trakcie przyuczania pozycji biegów. Przerwał procedurę w połowie z w/w błędem. Po kolejnych próbach przerywał ją coraz szybciej aż do momentu gdy od razu ją przerywa.

Już włosy z głowy rwę bo mi się pomysły kończą.

Ktoś ma jakiś pomysł co może być ?
 

Ernesto13

SuperMechanior
Dołączył
28.08.2016
Postów
101
Punktów
7
Wiek
30
Miasto
Bydgoszcz
Wiem że temat stary ale mam podobne objawy w Peugeot 3008 1.6 hdi 8V 2014 rok.
tutaj ktoś opisał dokładnie to co ja mam ale nie otrzymał żadnej odpowiedzi.
Kod błędu który mam to P0868 za niskie ciśnienie płynu.
Siedzę już przy tym drugą noc. Mam cały drugi zestaw i przekładam po kolei. Jest trochę stary bo z 2007 roku. Zacząłem od akumulatora ciśnienia potem pompy, komputer i na koniec sterownik. Wciąż ten sam błąd i dodatkowo jeszcze inne ale związane z usterką.
Ciśnienie bij
e do 54 bary i szybko spada no i znów dobija tak jak opisane w w/w poście. Sprawdziłem bezpieczniki a potem zasilanie na złączu do skrzyni. Dałem mu dodatkową masę i nic.

Problem pojawił się w trakcie przyuczania pozycji biegów. Przerwał procedurę w połowie z w/w błędem. Po kolejnych próbach przerywał ją coraz szybciej aż do momentu gdy od razu ją przerywa.

Już włosy z głowy rwę bo mi się pomysły kończą.

Ktoś ma jakiś pomysł co może być ?
Skoro niskie ciśnienie i spada to sprawdź uczelnienia pompy, może to po prostu usterka mechaniczna.
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Pytanie moze Ci sie wydac idiotyczne, ale zanim napisze cos wiecej zapytam: Czy podczas przyuczania masz podlaczone dodatkowe zasilanie do baterii?
Wciąż ten sam błąd i dodatkowo jeszcze inne ale związane z usterką.
Wiec podaj prosze pelen opis, tak zeby rozjasnic sprawe.
Przerwał procedurę w połowie z w/w błędem. Po kolejnych próbach przerywał ją coraz szybciej aż do momentu gdy od razu ją przerywa.
Napisem "Conditions not met"?
Ktoś ma jakiś pomysł co może być ?
@Ernesto13 zasugerowal wyciek i z Twojego wstepnego opisu to by pasowalo.
Ja od siebie powiem tak:
Peugeot 3008 1.6 hdi 8V 2014 rok.
Troche tego robimy i duzo problemow jest zwiazanych z softem - wyeliminuj ten punkt. Jezeli masz dostep online to sprawdz prosze z kiedy to jest.
Z moich doswiadczen wynika ze czesto procedura przyuczenia nie jest wymagana, co nie znaczy ze i tak sie jej nie robi.
 

kluz

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
6
Punktów
1
Wiek
46
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Dzięki Lalek za podpowiedz.

Usterka usunięta !!!

Dla potomności i dla podobnych do mnie którzy przeszukują internet w poszukiwaniu rozwiązania tego problemu.

Otóż przyczyną u mnie była grucha-sfera (akumulator ciśnienia )
Podmieniłam ją z zestawu który u mnie leżał ale okazuje się ze tez jest walnięta i to mnie zmyliło. Dopiero przełożenie z jeżdżącego auta pomogło.

Układ zmiany biegów działa na hydraulice. Potrzebuje dużej ilości skumulowanego ciśnienia do przełączania biegów i dla tego działa podczas jazdy lecz nie przechodzi procedury przyuczania gdzie skrzynia skacze po biegach szybciej niż podczas jazdy.
Częste dopompowywanie ciśnienia jest tego objawem.
Jak każdy płyn ten tez nie jest ściśliwy wiec nie wielkie wewnętrzne przecieki elektrozaworów powodują bardzo szybki spadek ciśnienia i pompa co chwile się załącza aby je wyrównać.

I jeszcze o samej kuli. Konstrukcja jej jest podobna do sfery zawieszenia citroenów z zawieszeniem hydraulicznym. W środku jest gumowa membrana. Z jednej strony jest gaz a z drugiej płyn. Zwiększanie ciśnienia płynu powoduje ściskanie gazu, napełnienie sfery większą ilością płynu o tym samym ciśnieniu. Dzięki temu mamy akumulator (magazyn) ciśnienia.

Pozdrawiam
 

kluz

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
6
Punktów
1
Wiek
46
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Troche tego robimy i duzo problemow jest zwiazanych z softem - wyeliminuj ten punkt. Jezeli masz dostep online to sprawdz prosze z kiedy to jest.
czy wiesz może czy poza serwisem można kopic do nich nową sferę ? Szukam i nie mogę znaleść. Byłbym wdzięczny za jakieś namiary.
 
Ostatnia edycja:

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
857
Punktów
191
Wiek
30
Miasto
Wasilków
Z opisu działa zupełnie tak jak selespeed z fiata z którym ostatnio walczyłem, może grucha pasuje? Bo jak pamiętam nie zabijała cenowo, nie wiem jak do Citroena( a się pewnie dowiem bo mam C4 Picasso w domu).
 

kluz

Początkujący
Dołączył
20.07.2014
Postów
6
Punktów
1
Wiek
46
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Z opisu działa zupełnie tak jak selespeed z fiata z którym ostatnio walczyłem, może grucha pasuje? Bo jak pamiętam nie zabijała cenowo, nie wiem jak do Citroena( a się pewnie dowiem bo mam C4 Picasso w domu).
Oryginał citroena ma numer 2461F2 (1400zł). Jak wrzuciłem na Allegro to zkrosowało mi z fiatem selespeed. Urządzenie jest firmy Magneti Marelli więc włoskie. Pewnie Fiat używa też swojej firmy. To znalazłem
Czy jest coś tańszego niż 460 zł ? Czy raczej już wybrzydzam ?
 
Do góry Bottom