• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Cherokee 15r. Proszę o interpretację geometrii.

Status
Zamknięty.
H

henex1980

Witam. Auto uderzone w prawy przedni bok. Sprzedawca zapewnia o naprawie na płycie z pomiarami laserowymi. Po wizycie w serwisie na zbieżności wychodzi problem. Ciężko mi się odnieść. Gość który to ustawiał na kołysce wiecej już nie dał rady. Tył ogarnęli ale przód jest jak na zdjęciu. Drugi znów mówi że nie ma tragedii i można jeździć. Podejrzenie na kolumnę, zwrotnice a może sanki zawieszenia. Mówią że może na przestawiony i wymiany nic nie dadzą. Proszę o radę co robić z tym autem. Autem się przejechałem to jedzie jak po sznurku. Szary mniej czytelny wykres z serwisu gdzie gość oddał auto nie dawno a drugi w kolorze robiony przezemnie.
 

Załączniki

  • IMG20230329172538.jpg
    IMG20230329172538.jpg
    4,3 MB · Wyświetleń: 59
  • IMG20230329172530.jpg
    IMG20230329172530.jpg
    3,5 MB · Wyświetleń: 58
  • IMG20230329155837.jpg
    IMG20230329155837.jpg
    3,6 MB · Wyświetleń: 60

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
968
Porady
2
Punktów
201
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Zostawia cztery ślady? Tnie opony? Tłucze się na nierównościach? Znosi go z pasa? Jak na wszystkie pytania odpowiedź brzmi "nie", to daj temu spokój.
 
H

henex1980

4 śladów nie zostawia, ładnie się prowadził nawet przed korekta na zawieszeniu. Idzie jak po sznurku. Lanie poskładany na oryginalnych częściach w kolor. Zero szpachli. Zero korozji. Spod jak nowy, jeżdzony na Florydzie. Co do opon nie wiem czy będą problemy bo auto jest od roku w Polsce i ma inne felgi z oponami 4 letnimi więc ciężko coś z opon wnioskowac. Przebieg symboliczny 70tys km. Więc dużo plusów ale ta geometria mnie martwi czy faktycznie nie będzie po sezonie oponę ścinać. Dzięki za wypowiedź
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
968
Porady
2
Punktów
201
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
To ja bym z tym nic nie robił na razie. Miałem auto po dzwonie, nie do końca udało się je mechanikowi wyprostować (co sam przyznał) i na progach wszystko skrzypialo, jakbym wozem drabiniastym jechał. Dał mi namiar na jakiegoś swojego blacharza, gość za 5 stów wyciągnął auto na zero i jeździ jak z fabryki wyjechało.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3126
Porady
4
Punktów
382
Zostawia cztery ślady? Tnie opony? Tłucze się na nierównościach? Znosi go z pasa? Jak na wszystkie pytania odpowiedź brzmi "nie", to daj temu spokój.
Oooo a mówią, że heniek paprok.

Dał mi namiar na jakiegoś swojego blacharza, gość za 5 stów wyciągnął auto na zero i jeździ jak z fabryki wyjechało.
Jak z fabryki, proszę bardzo za pięć stów. Można się pytam? Można.
A tak na poważnie, to Płonga mój kudłaty przyjaciel ma rację. Jeździć obserwować.
Zaczną kręcić paproki to więcej będzie Cię to kosztowało nerwów niż pieniędzy, albo odwrotnie.
 
H

henex1980

Czyli nie ma się co bać tego auta? Jak kupie i za pół roku będzie cieło oponę to już raczej po zawodach. Jest jakaś opcja pomiaru punktów podwozia? Wymiana zwrotnicy, kolumny mc persona czy sanek to raczej kiepski pomysł robić to w ciemno. Jedyne co jest problemem to ta geometria. Gdyby goście na stacji diagnostycznej powiedzieli to i to do wymiany to wiem na czym stoję a tak...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3126
Porady
4
Punktów
382
No geometrię "widzisz". Wyobraź sobie to czego możesz nie widzieć. Szpachli nie ma bo całe ćwiary wstawiane. Po za tym co to za problem oszukać "miernik".
Lepiej pirotechnikę sprawdź.
Jeździć obserwować nic się nie martwić. Takich samochodów jak Twój, to co dziesiąty jeździ.
 
H

henex1980

2 mierniki miałem okazję testować na tym aucie. Faktycznie zakres między 130 a 220 mikronów. Moja mazda cx9 z 09r miała fabryczny lakier ale w ilości znikomej. Na dachu 80 i 110 reszta elementów.
Lewa kurtyna w słupku i poduszka kolanowa wymieniona. Pokazywał mi zdjęcia z wymiany. Mam program alfaobd i czy mogę jakoś zweryfikować podsuzki? Fizycznie?
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7222
Porady
1
Punktów
2050
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Jak dla mnie roznica w pochyleniu kola powyzej 30' jest nieakceptowalna.
 
H

henex1980

Jeden z mechanikow właśnie mi powiedział. Podobne uderzenie w prawy bok. Nie mogli dojść ładu i po wymianie zwrotnicy dało się ustawić geometrię.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3126
Porady
4
Punktów
382
Jak dla mnie roznica w pochyleniu kola powyzej 30' jest nieakceptowalna.
Podjedź i poproś o kosztorys żeby Ci skorygowali do stanu fabrycznego. Jaka cena będzie. Może i dwa tysiące, a może i dwadzieścia nie starczy.
henex nie słuchaj Jarziego to stary BHPowiec jest. Nie na takich pękniętych sprężynach się jeździło. Najważniejsza jest świadomość kierowcy o stanie technicznym pojazdu który prowadzi.
Jarzi z takim podejściem, to wykluczyłby z ruchu ulicznego 1/4 pojazdów.

Jak masz wolną dychę w kieszeni, to szukaj kombinuj. adios amigo
 
H

henex1980

Airbag zapala się i gaśnie jak powinien. Nie widze aby gasła równo z inną kontrolka. Więc raczej wygląda dobrze. Zamówiłem dedykowany adapter pod alfaobd. Powinienem połączyć się z modułem poduszek. Może faktycznie podjechać na jakiś dobry tester i sprawdzić

Może inaczej. Czy jest jakaś szansa że w jeep Cherokee ten kąt pochylenia można gdzieś skorygować? Czy to zawieszeni daje jeszcze opcje przynajmniej oprawy tego kąta? Może podjadę w inne miejsce i ktoś będzie bardziej kumaty. Goście próbowali sankami przesuwać i tyle.

Panowie co wy na to. Rozmawiałem z gościem. Fakt że 500km odemnie ale mówił że taka odchyłka koła jak u mnie to jest do zrobienia. Dał mi namiar na fachowca starej daty i podobno rozwierca otwór czy otwory ale nie wiem czy chodzi o mimośrody czy na sankach i wahaczu o kół będzie ok. Szkoda że to daleko ale będę szukał może takiego fachure.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7222
Porady
1
Punktów
2050
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Wiekszosc aut po dzwonku ma tak. Do wymiany najczęściej zwrotnica + ewentualnie amor i kat wraca do normy. Jezeli auto dostalo w okolice tego kola to poszedlbym tym torem.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6870
Porady
2
Punktów
3070
Czyli wnioskuje, ze sam ustawiasz zbieżność/geometrie, a nie orientujesz sie w jednostkach?
Takie fachury teraz po warstatach robio... robio, bo robio... ale nie bardzo się orjentujo co robio...:D
Strach gdziekolwiek fure oddać, bo spier...dolą jeszcze bardziej...:D
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom