1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Chevrolet Aveo 1.4i 16v ciężko pali na zimnym

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Marcin3881, 21-10 17.

  1. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Jak w temacie 2006r 1.4 benzyna. Kręci, nie odpala. Iskra jest, wtryski pylą, ciśnienie na listwie paliwowej 3,5 - 4 bary, obroty przy kręceniu widzi, ciśnienie na 4 cylindrach 12 bar, rozrząd sprawdzony, instalacja LPG odłączona od auta całkowicie, sterownik silnika podmieniony na 2 i 3'ci (bez zmian), brak błędów w silniku, temperaturę wody widzi w porządku. Wymienione wtryski, kable, cewka, świece i łapy opadły. Auto po dłuugim kręceniu, którymś z rzędu - odpali. Ma ciężko wejść na obroty, po około 10 s pracy zaczyna chodzić normalnie ma moc jeździ można zgasić, odpala przez cały dzień na strzała.
    A co najciekawsze w tym wszystkim gdy nie chce odpalić po nocy na zimnym wystarczy przytkać w 90% ręką przepustnice i auto odpali. Miał ktoś coś podobnego?
     
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 602
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Pogorzela
    Nie wypalone zaworki?
     
  3. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Podciśnienie w dolocie 340 mb zaraz po odpaleniu. Ciśnienie na cylylindrach ok 12 bar
     
  4. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    PLE
    W jaki dposób było ciśnienie paliwa sprawdzane?
     
  5. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    W obwód zasilania paliwem przy samej listwie paliwowej. Tak jak z reguły się mierzy ciśnienie
     
  6. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    PLE
    Tak to jasne... Ale podczs kręcenia czy tylko stacyjka na on? Miałem taki przypadek kiedyś z mercem ciśnienie książkowe 3.5 podobnie jak u was ale coś mnie tkneło jak zaczęliśmy kręcić wtryski ruszyły i na manometrze 2.5 i zonk. Po wymianie pompki na oryginał ciśnienie non stop 3.5 . Ważne żeby podczas kręcenia ciśnienie nie spadało. Ale na bank tak macie bo przez zasłonięcie dopływu powietrza nie robicie nic innego jak tylko doprowadzacie do wzbogacenia mieszanki w cylindrze i stąd odpala.
     
  7. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Aha, nie no w tym przypadku sprawdziłem na zapłonie podczas kręcenia i w czasie jazdy gdy już odpalił ciśnienie idealne oscyluje między 3,5 -4 bar nie więcej nie mniej. No właśnie gdy zakryję ręką mieszanka jest bogatsza wiadomo, ale w jakim kierunku iść to pojęcia nie mam pomału
     
  8. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    PLE
    To jeszcze przepustnica zostaje podejżana nwm. dokładnie czy ona nie powinna się przymknać na moment podczas kręcenia na zimnym. Heh może jakieś adaptacje przepustnicy potrzebne. Czujnik MAP podaje prawidłowe wskazania? Jest opcja podglądu i porównania wskazań czujnika MAP z ciśnieniem atmosfetycznym na postoju? Nwm. Jak tam jest w parametrach w niektórych wiem że idzie.
     
  9. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    20171017_092252.jpg
    Przepustnica w raz z krokowcem wjechała z działającego auta :/ nic nie dało. Map widzi ok podciśnienie około 330-340 na chodzącym silniku, na zgaszonym koło 1 bara . Podczas kręcenia widzi wszystko w normie. Stare gówno na oplu, wszelkie adaptacje krokówki sondy wszystkojest ok zachowanie ich w parametrach jak i namiernik według TIS, autodata w normie.
    Podchodzone Carman Scan, Lunch, Wow, CDP, TECH 2 też nic nie zdziałał. Zimny nie odpala i tyle
     
    Ostatnio edytowano: 21-10 17
  10. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    PLE
    Kurde... A paliwo?

    Wygląda z foty że powinnien mieć kolektor ze zmienną długością może tu jakiś trop. Brak pomysłów
     
  11. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Paliwo Ok wymienione w raz filtrem paliwa zbiornik czyszczony jak i cały układ paliwowy świeże paliwo, filtr. Zegary do mierzenia ciśnienia 3 sztuki, myślałem o immo że trzymie motor z rana ( co już było by chore ) Immo sprawdzone wszystko sii zresztą komp by wtrysków nie otworzył. Masakra i zarazem wstyd a auto już poo innych elektrykach
     
  12. mordeto

    mordeto Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    141
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Sosnowiec
    jakie napięcie na aku? i podczas odpalanie co się dzieje z napięciem?
     
  13. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Na wtryskach, cewce zapłonowe, sterowniku silniku, zejdzie do 11.8v max sprawdzone przy kręceniu. Czujnik wału jest ok na oscyloskop wzięty Nadaje podczas kręcenia brak zakłóceń przez rozrusznik sprawdzone. Benzyna dużo nie potrzebuje by chociaż strzelić a on kręci Iskre ma dobrą, wtryski pylą tak jak by nie w tym czasie co trzeba.
     
  14. mordeto

    mordeto Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    141
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Sosnowiec
    a masz oscylogram wał->wałek?
     
  15. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Jaśniej proszę wałek nadaje Ecu to widzi Wał nadaje Ecu też to widzi inaczej błąd synchro był by... Nigdy go niebyło
     
  16. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 602
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Pogorzela
    Ej coś mi świta..... a nie jest klin na wale wyj.bany?
     
  17. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    No właśnie ten "klin" też o nim słyszałem ale jeśli synchro jest na tak a czujnik wału jest na wale nie na "pasowym" wałka do góry to nie ma sensu
     
  18. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 602
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Pogorzela
    Nie do końca..... jeśli klin się zetnie na walku ( akurat ci przytoczę 2.0 hdi 90 kucy) po zerwaniu paska i ustawiasz na blokady to synchro jest...a gablota nie pali. Sprawdź to.
     
  19. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Sprawdzę ten rozrząd w poniedziałek jeszcze raz od a do Z. Dzięki za podpowiedzi
     
  20. Marcin3881

    Marcin3881 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-06 14
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Września
    Rozrząd sprawdzony jak i wszystkie kliny wałki itd itd wszystko ok. Padło na samoregulatory. Mój mechanik to stwierdził i zabrał do siebie auto, (i tak miałem dość tego samochodu), po wymianie się okaże ale to już mechanika praca. Dzięki wszystkim za podpowiedzi dam znać czy jest lepiej po ich wymianie. Pozdrawiam
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. problem z odpaleniem z rana aveo