• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Chevrolet Cruze LS 1.6 benzyna 2010r czyli opel-Problem z elektryką

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Witam
Panowie bardzo ciężki problem z tym autem opiszę trochę co się dzieje.
-Po odpaleniu lub podczas jazdy zapala się i za chwilę gaśnie kontrolka trakcji I TC czyli antypoślizg.
-Czasami brak kręcenia rozrusznika czyli zaczyna kręcić i odpuszcza tak z o,5 sek.
-Nawet czasem potrafi zgasnąć po włączeniu ogrzewania szyby tył.
Nie będę opisywał ile już błędów było bo nie da się policzyć :)

Te co powracają po skasowaniu ale trzeba kawałek pojechać to:
EBCM czyli ABS - U0100-71 Utrata komunikacji z ECU
IRSDM czyli Poduchy-U 0073-00 Can bus comunikation
RADIO U0140-00 utrata komunikacji z Body Control Module
U0155-00 utrata komunikacji z licznikiem
RHACCM czyli Moduł zdalnego sterowania nagrzewnicą i klimą U0073-00 Can Bus Comunication
PACM czyli Moduł wspomagania parkowania U0184-00 Utrata komunikacji z radiem
U0155-00 Utrata komunikacji z licznikiem
Auto odpala ogólnie bez problemu i jeżdzi czyli nigdy mi nie zgasło podczas jazdy.
Co do odpalania to chyba to ogarnąłem ale testuje.
Bardzo dużo się oczytałem i wniosek taki że auto jest ogromnie problematyczne i strasznie zabezpieczone w tylu nie odpalę po któryś czujnik nie łączy!!
Jest też problem z szarpaniem podczas jazdy ale to chyba cewki +świece do wymiany.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Chevrolet trax.. Dzisiaj podjechał błędy kontroli trakcji ABS i coś tam jeszcze było z licznikiem oraz modułem wspomagania parkowania, kasowanie błędów nie pomogło, nawet za bardzo nie chciał łączyć się z Delphi dopiero texa się połączyła, szukałem po kablach itp. Odpiąłem wtyczkę od Pompy ABS a tam (załącznik), po czyszczeniu i doprowadzeniu do stanu użyteczności błędy udało się skasować został czujnik ABS w lewym tylnym kole ale wiązka jest ok nie ma zwarcia z masą i nowy czujnik też nie jest czytany czyli sterownik w pompie się zjepał.. Może też zajrzyj. IMG_20210325_090139.jpg IMG_20210325_090129_BURST001_COVER.jpg
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Dzięki....wczoraj odpinałem tą wtyke do sterownika ABS i u mnie jak NOWE !
U mnie coś nie halo z komunikacją między modułami.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
417
Punktów
73
Wiek
27
Dzięki....wczoraj odpinałem tą wtyke do sterownika ABS i u mnie jak NOWE !
U mnie coś nie halo z komunikacją między modułami.
Coś tu musi być związane z komputerem bo za dużo błędów z różnych podzespołów wyrzuca jak na jeden jakiś tam czyjnik
 

MIKUr1

Bywalec
Dołączył
30.12.2020
Postów
69
Punktów
13
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Według mnie to gdzieś jest zwarcie na szynie can i sieje po całej magistrali. Wszystkie błędy komunikacyjne. Nie musi to być wilgoć, któryś moduł może być uwalony. Odpinaj po kolei wszystkie moduły, które można odpiąć i się bez nich poruszać i sprawdzaj.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
BCM nie sprawdzałem.
Dobra rada aby podpinać i testować.
Diagbox oczywiście zmierzę potem i napiszę.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
A jak tam sytuacja z bcm wygląda .
BCM wytargałem a jest w tunelu środkowym pod pulpitem i wygląda super choć nie które luty trochę dziwnie wyglądają ale nie są takie jak mam przyjemność oglądać bo mam porównanie.
Automatyczne połączenie postów:

Napięcia prawidlowe na CAN?
Kurde nie mam żadnego schematu aby zobaczyć które kolory przewodów to CAN ?
Może ktoś poratuje choć kolorami to pomierzę.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Kurde nie wiem czy nie jest BIAŁO-NIEBIESKA ?
Bo taką wyszukałem ale nie jestem pewny!
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
No bo zrobimy pomiary.Mam oscyloskop to może coś więcej pokaże.
To jest BCM.
Kontrolki trakcji mogę na chwilkę wywołać włączając np.swiatla długie lub jakieś większe obciążenie.Czyli wywal ich pod wpływem dużego spadku napięcia.
 

Załączniki

  • IMG_20210326_203432.jpg
    IMG_20210326_203432.jpg
    2,7 MB · Wyświetleń: 5
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Panowie jest dobrze bo auto nie odpala rozrusznik kręci oczywiście do czasu bo ECU odpina go jak za długo się kręci.
A od tego zaczął się problem .
Szukam czy sprawna pompa paliwa bo jej nie słyszę a jak sprawna to drugi raz muszę wydzierać skrzynkę bezpieczników koło akumulatora.
Teraz za każdym razem jak włączę blindę to zapalają się kontrolki trakcji i potrafi też wtedy zgasić auto.
Wszystkie bezpiecznikiem płytkowe w tej skrzynce zmienione na nowe a masy bardzo dokładnie wszystkie odkręcone i przeczyszczenie.A były w bardzo dobrym stanie.
Podejrzany jest jeszcze immobiliser bo mam go w błędach.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Bład w ECU P068B-
Zapisanie kodu P068B oznacza, że moduł sterujący silnika / zespołu napędowego (ECM / PCM) wykrył usterkę w procedurze odłączania przekaźnika, który zasila go napięciem. W takim przypadku przekaźnik mocy PCM nie wyłącza się wystarczająco szybko.
Bład nie do wykasowania auto nie odpala ale kręci.
Automatyczne połączenie postów:

Panowie ten błąd to z mojego powodu bo wyciągnąłem przekażnik 07 i wsadziłem go do innego złącza !!
Czyli ten błąd już nie istnieje P 068B
Przepraszam!
Automatyczne połączenie postów:

Teraz już odpala .
Nadal po załączeniu blindy wywali kontrolki trakcji lub zgaśi auto!
Automatyczne połączenie postów:

Napięcia prawidlowe na CAN?
Napięcie na liniach CAN

Can H - 2.727V
Can L - 2.356V

Oporność między nimi 60 ohms

Mierzone na włączonym zapłonie.
 
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1663
Punktów
94
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Tak ma cewki zespolone.Ponoć padają ale wtedy ma wypadanie zapłonu.U mnie jeszcze nigdy nie było tego błędu.
Choć pewnie są do wymiany bo bardzo często przerywa.
Silnik EcoTec OPEL
Automatyczne połączenie postów:

Ale to auto to jedno wielkie zmartwienie dla kierowcy !!!
Raz działa tydzień potem nie chce odpalić bo przerywa pracę rozrusznika za chwilę zapali i tak w koło...!!!
Widzę że wielu już go próbowało uzdrowić i kupa!....
 

Załączniki

  • IMG_20210327_190147.jpg
    IMG_20210327_190147.jpg
    4,2 MB · Wyświetleń: 7
Ostatnia edycja:

MIKUr1

Bywalec
Dołączył
30.12.2020
Postów
69
Punktów
13
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Jeśli takie rzeczy dzieją się po włączeniu świateł drogowych, to tam gdzieś musi być problem. Albo przewody albo moduł sterujący (BCM?) albo przełącznik. Próbowałeś odłączyć żarówki i bez nich załączyć długie światła?
 
Do góry Bottom