1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Chevrolet Lacetti 1.6 16V P0300

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Zasadi6, 9-05 17.

  1. Zasadi6

    Zasadi6 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-05 16
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Witam, na warsztat trafia Lacetti mojej siostry ma problemy z odpalanie częściej na zimnym ale na ciepłym silniku też się zdarza, silnik czasami chodzi jakby miał problemy z wypadaniem zapłonu.
    Nie jest to skomplikowane auto ale mam z nim styczność po raz pierwszy.
    Na kompie błąd P0300 Cylinder losowy-wypadanie zapłonu
    wymieniłem świece i cewkę żadnych zmian. Kumpel z innego warsztatu coś mi wspomniał że obiło mu się o uczy że te silniki mają problemy z popychaczami albo wałkami (nie był pewny) dodam jeszcze że auto ma LPG.
    Jakieś pomysły?
     
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 529
    Docenione treści:
    236
    Miasto:
    Pogorzela
    Aveo miałem na ten sam problem..... I dupa.
     
  3. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 081
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    Miałem dwa , padały stery po wymienie chodził jeden miał szaleńcze wolne obroty drugiemu sie wypadało, ma to na lpg i na Pb ?
     
  4. Zasadi6

    Zasadi6 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-05 16
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Pb i LPG tak samo
     
  5. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 081
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    Jest fajny ruski program darmowy nawet częściowo spolszczony .. standard ciśnienia i ewentualnie szczelność
     
  6. Zasadi6

    Zasadi6 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-05 16
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Wracam do tematu tego auta... Problem nie został rozwiązany w czasie jak pisaliśmy o tym na forum bo siostra wyjechała i auto stało.
    Teraz trzeba je zrobić....
    W tytule źle napisałem bo to jest 1.4 16v 70kW
    Błąd P0300 jest nadal ale jest też błąd
    -p0264 wtryskiwacz 3, niskie napięcie, błąd sporadyczny ale czasami jak pracuje na biegu jałowym kilka minut to błąd zaczyna być stały i pracować na trzy gary,
    na analizie spalin pokazuje bardzooo bogatą mieszankę
    Ciśnienie na cylindrach sprawdzone i waha się między 1 bar
     
  7. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    543
    Docenione treści:
    30
    Najtaniej to przelec wszystkie wtyczki lacznie z kompem i masy zwiazane z zaplonem.

    Bez sprzetu ciezko ogarnac uklad zaplonowy
     
  8. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 285
    Docenione treści:
    1 331
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Zasadi6 lubi to.
  9. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    15
    W tych silnikach był problem z zaworami i wyłapywało błąd p0300, spróbuj przepłukać je płynem chłodzącym w czasie pracy silnika. Jak to nie pomoże to pewnie będziesz musiał głowice ściągać.
     
  10. Zasadi6

    Zasadi6 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-05 16
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Dziękuje za wskazówki i na tą chwilę sprawa wygląda tak:
    -wymieniłem przewody zapłonowe(jeden był troszkę wypalony),
    -zdemontowałem listwę z wtryskami żeby zobaczyć czy któryś się nie otwiera albo źle rozpyla(pracowały ok)
    -wymontowałem wtryski żeby zobaczyć czy nie są "zalepione" były ok ale i tak je trochę wymyliśmy
    -sprawdzaliśmy jeszcze wszytko dookoła i było ok
    -zmontowaliśmy wszytko, a wtryski zamieniliśmy miejscami żeby zobaczyć czy błędy będą na tym samym cylindrze
    Od razu po odpaleniu było słychać że pracował ok, zero błędów, zrobiliśmy sporo kilometrów na gazie i benzynie, pojechaliśmy na analizę spalin i wszystko w normie i auto na tą chwile pracuje ok :)
    W moim przypadku nie sugerować się tym że mogła to być wina tylko tego przewodu zapłonowego bo najpierw wymieniliśmy je i dalej były błędy i gorsza praca motoru, dopiero operacja z wtryskami pomogła.
     
  11. Mck pomocnik

    Mck pomocnik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 15
    Postów:
    583
    Docenione treści:
    12
    Polo 6n2 1.0 wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Coś strzela i nierówno chodzi. Po wyjęciu świecy iskra idzie i po włożeniu jej powtórnie zaczął lepiej pracować,ale trzaski słychać trochę rzadziej. Gdzie szukać przyczyny?