1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Chrysler Town-Country/Voyager 3.8 sterowanie cewki zapłonowej

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika skrzypa, 2-11 18.

  1. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Witam. Mam problem z Chryslerem 1996r. 3.8 v6 EGH. Podczas jazdy zgasł i rzucił palenie na dobre :) Paliwo jest , obroty widzi. Cewka zespolona z kostką 4 pinową. Podczas kręcenia jest plus i na jedną sekcję sterowanie sprawdzone diodą jest ok. Iskra na 1 cyl też jest. Na kolejną sekcję nie ma sterowania , mianowicie dioda tylko raz mrugnie przy rozruchu i cisza, czasami mrugnie przy puszczaniu kluczyka drugi raz. Na ostatniej sekcji dioda się żarzy ciągłym światłem (jakby słaba masa była na stałe przy kręceniu). Sprawdzane było na odpiętej kostce od cewki. Przy rozpięciu czujnika wałka lub wału nie przychodzi zasilanie na cewkę (jeszcze nie sprawdzałem oscyloskopem czujników, bo skoro daje plus to i sterowanie powinno być, choć mogę się mylić) Do sterownika ciągłość przewodów jest ok.

    Na czujniki przychodzi wspólne zasilanie na pomarańczowym przewodzie i na zapłonie wynosi 10.5v , a na schemacie wychodzi, że ze powinno być 5-8v. Sterownik ktoś wczesniej robił bo galaretka wydłubana i zalane klejem na gorąco. Trzy tranzystory zamieniłem miejscami z myślą, że sterowanie cewką pojawi się na innym pinie ale jest bez zmian.
    Zastanawia mnie te 10.5v na czujnikach i czy aby na pewno to uwalony sterownik a nie cos innego.
    Może ktoś miał podobny problem bądź ma jakiś pomysł to z góry dzięki za wskazówke :)
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 195
    Docenione treści:
    874
    Miasto:
    Olsztyn
    Sterowniki gniją na potęgę w tych wozidłach. Podmień na używkę, majątku nie kosztuje.
     
  3. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Niby po 200 ale immo siedzi a żeby pamięć przerzucić z jednego do drugiego galaretke trzeba wydłubać razy dwa a druga sprawa , nie ma z tym numerem nic na all. w każdym końcówka inna a nie mam gdzie sprawdzić które są zamienne z moim numerem. P/N P04727178 S/N TEH101608138. Może ktoś z forum chce zajrzeć do niego :)
     
  4. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 195
    Docenione treści:
    874
    Miasto:
    Olsztyn
    Poszukaj z tego samego rocznika. Nr nie musi się zgadzać. Na próbę podepnij bez przerzutu eepromu. Na sekundę zagada, będziesz słyszał czy na 6 garów. Jeśli zagada podmienisz eeprom.
     
  5. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Przy kręceniu Alarm Set gasnie , ale zapala sie BREAK od recznego a hamulec spuszczony i po zaplonie gasnie. Normalna sprawa w Chryslerach ? Bo jak Alarm by sie palił to znaczy że immo blokuje
     
  6. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Masy na sterowniku i na czujniki są. Czujnik walka z wałem wyglada jakby było okej . We wtorek będę miał drugi ster dam znać czy zapalił
    8B61E170-4A89-4A0E-A706-92BB5BE70B96.jpeg FEB8B202-9BE4-4925-9B34-7331007A921F.jpeg F162A530-D28D-45AF-BEF0-DFD28038ECD9.jpeg
     

    Załączone pliki:

  7. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Witam z powrotem :) wozidło stało bo klient sobie ogarniał sterownik . Wysłany z auta do naprawy po wymianie końcówek i driverów dalej to samo, kupiona tania używka i dalej to samo . Sterowanie jednej sekcji jest na drugiej mrugnie raz na trzecim cisza . Plus jest przy kręceniu , brakuje sterowania masa .
    Nie sprawdzane wiązki od wtryskiwaczy . Czy jakieś przebicie do masy instalacji od wtrysków zakłóciło by sterowanie cewki ?
     
  8. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 104
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    wólka
    a wiązka nie przechodzi czasem przez nadkole ?
     
  9. skrzypa

    skrzypa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Gorzów
    Jutro sprawdze . Czujniki wału i walka przy samym sterowniku sprawdzałem jutro jeszcze sprawdze od sterownika do cewki żarówka bo tylko miernikiem patrzalem to było git. Ogólnie immo jakby blokowało to na pierwszym nie powinno być sterowania a jest. Pomyślałem o tym bo na drugim sterowniku alarm set tez gaśnie a chyba jak immo nie dopisane powinno świecić . Wrzucę mu jutro druga baterie i trochę go pomęczę :)