• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Chrysler Town-Country/Voyager 3.8 sterowanie cewki zapłonowej

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Witam. Mam problem z Chryslerem 1996r. 3.8 v6 EGH. Podczas jazdy zgasł i rzucił palenie na dobre :) Paliwo jest , obroty widzi. Cewka zespolona z kostką 4 pinową. Podczas kręcenia jest plus i na jedną sekcję sterowanie sprawdzone diodą jest ok. Iskra na 1 cyl też jest. Na kolejną sekcję nie ma sterowania , mianowicie dioda tylko raz mrugnie przy rozruchu i cisza, czasami mrugnie przy puszczaniu kluczyka drugi raz. Na ostatniej sekcji dioda się żarzy ciągłym światłem (jakby słaba masa była na stałe przy kręceniu). Sprawdzane było na odpiętej kostce od cewki. Przy rozpięciu czujnika wałka lub wału nie przychodzi zasilanie na cewkę (jeszcze nie sprawdzałem oscyloskopem czujników, bo skoro daje plus to i sterowanie powinno być, choć mogę się mylić) Do sterownika ciągłość przewodów jest ok.

Na czujniki przychodzi wspólne zasilanie na pomarańczowym przewodzie i na zapłonie wynosi 10.5v , a na schemacie wychodzi, że ze powinno być 5-8v. Sterownik ktoś wczesniej robił bo galaretka wydłubana i zalane klejem na gorąco. Trzy tranzystory zamieniłem miejscami z myślą, że sterowanie cewką pojawi się na innym pinie ale jest bez zmian.
Zastanawia mnie te 10.5v na czujnikach i czy aby na pewno to uwalony sterownik a nie cos innego.
Może ktoś miał podobny problem bądź ma jakiś pomysł to z góry dzięki za wskazówke :)
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
Sterowniki gniją na potęgę w tych wozidłach. Podmień na używkę, majątku nie kosztuje.
 

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Niby po 200 ale immo siedzi a żeby pamięć przerzucić z jednego do drugiego galaretke trzeba wydłubać razy dwa a druga sprawa , nie ma z tym numerem nic na all. w każdym końcówka inna a nie mam gdzie sprawdzić które są zamienne z moim numerem. P/N P04727178 S/N TEH101608138. Może ktoś z forum chce zajrzeć do niego :)
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
Poszukaj z tego samego rocznika. Nr nie musi się zgadzać. Na próbę podepnij bez przerzutu eepromu. Na sekundę zagada, będziesz słyszał czy na 6 garów. Jeśli zagada podmienisz eeprom.
 

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Przy kręceniu Alarm Set gasnie , ale zapala sie BREAK od recznego a hamulec spuszczony i po zaplonie gasnie. Normalna sprawa w Chryslerach ? Bo jak Alarm by sie palił to znaczy że immo blokuje
 

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Masy na sterowniku i na czujniki są. Czujnik walka z wałem wyglada jakby było okej . We wtorek będę miał drugi ster dam znać czy zapalił
8B61E170-4A89-4A0E-A706-92BB5BE70B96.jpeg FEB8B202-9BE4-4925-9B34-7331007A921F.jpeg F162A530-D28D-45AF-BEF0-DFD28038ECD9.jpeg
 

Załączniki

  • 43C6930A-F93B-4835-BFFA-352E899788D4.jpeg
    43C6930A-F93B-4835-BFFA-352E899788D4.jpeg
    3 MB · Wyświetleń: 14

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Witam z powrotem :) wozidło stało bo klient sobie ogarniał sterownik . Wysłany z auta do naprawy po wymianie końcówek i driverów dalej to samo, kupiona tania używka i dalej to samo . Sterowanie jednej sekcji jest na drugiej mrugnie raz na trzecim cisza . Plus jest przy kręceniu , brakuje sterowania masa .
Nie sprawdzane wiązki od wtryskiwaczy . Czy jakieś przebicie do masy instalacji od wtrysków zakłóciło by sterowanie cewki ?
 

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Jutro sprawdze . Czujniki wału i walka przy samym sterowniku sprawdzałem jutro jeszcze sprawdze od sterownika do cewki żarówka bo tylko miernikiem patrzalem to było git. Ogólnie immo jakby blokowało to na pierwszym nie powinno być sterowania a jest. Pomyślałem o tym bo na drugim sterowniku alarm set tez gaśnie a chyba jak immo nie dopisane powinno świecić . Wrzucę mu jutro druga baterie i trochę go pomęczę :)
 

krzysiekk1

Nowy
Dołączył
24.11.2018
Postów
1
Punktów
0
Miasto
Kraków
Witam, czy udało się uruchomić mam to samo ? Podczas jazdy zgasł , po wymianie cewki nie palił na wszystkie ale jakoś dojechałem do domu, wymieniłem świece kable i nie odpalił iskry nie było , wymieniłem czujnik położenia wału i nadal brak iskry , kable do sterownika przepatrzone przejście jest. W sterowniku galaretka z jednej strony odchodzi i dużo syfu pod nią , została wymiana sterownika ,chyba?. miałby ktoś po pieniądzach ? Chrysler sterownik.jpg
 

skrzypa

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
128
Punktów
7
Wiek
26
Miasto
Gorzów
WWW
www.facebook.com
Po wysłaniu stera do gościa (trzy razy wysyłane i te i z powrotem) dalej sterował tylko dwoma cylindrami dałem sobie spokój bo więcej grzebania niż zarobku z tego. Drugi ster tez był podstawiony było to samo. Auto pojechało do innego majstra i z tego co wiem stoi już dwa miesiące i dalej nie pali. Powodzenia :)
 
Do góry Bottom