• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Chwilowe chrobotanie po rozruchu na zimnym silniku i przy niskich temp.

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Witam,

Szanowni może Wy pomożecie i na coś mnie nakierujecie, abym nie wymieniał wszystkiego w aucie i nie dał się zrobić w konia.

Mam problem, który występuje tylko w dni o niskich temperaturach (w lato w ogóle tego nie ma) mianowicie, gdy uruchomię silnik po mocnym porostu i jest oczywiście niska temperatura to słyszę takie chrobotanie (patrz/słuchaj filmik) trwa od kilku do kilkunastu sekund i następnie znika, gdy uruchomię auto po kilku godzinach już tego chrobotania nie ma - auto musi stać bardzo bardzo długo, aby się to powtórzyło.

ponizej opisze półkrótko obaw chrobotania:

CHROBOTANIE:
- występuje jednorazowo tylko po nocnym (bardzo długim postoju)
- występuje tylko przy niskich temperaturach
- trwa od kilku do kilkunastu sekund
- wycisza je wciśnięcie (wystarczy do połowy) sprzęgła
- wraz z dodaniem troche gazu na biegu jałowym (bez sprzęgła) chrobotanie nieznacznie wzrasta
- jeżeli dźwięk chrobotania się nie przenosi (dlatego nie mam pewności) to wydaje mi się, ze się wydobywa spod maski z lewej strony patrząc na wprost auta

Wymieniono (jednak nie pomogło):
- pasek wielorowkowy i sprawdzone rolki
- płyn hamulcowy
- płyn w skrzyni (był wymieniony 2 lata temu)

Auto to Toyota Rav4 2.0 benzyna 2011 rok 4x4 skrzynia manualna obecny przebieg 121 500, auto serwisowane cały czas w ASO, co dziwne w ASO tego dźwięku nie słyszą albo się nie przyłożyli do pracy albo pechowo się złożyło, gdy auto stało u nich kilka...


Zastanawiałem się nad olejem w skrzyni i znalazłem fakturę takie oleje miałem rozpisane z ASO, ze wymieniono:


A08885-81004 85w90 LSD 4,5L
oraz
A08885-81040 LV75W. 2,6 szt.?

A o to filmik:


Proszę o pomoc i życzę dużo Wszystkim zdrowia!
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
w d... z takim serwisem, po prostu jedź gdzie indziej.
przez neta to se możemy tylko strzelać albo zgadywać czy to koło pasowe czy alt czy coś sie urwało i se lata pod maską a może to sprzęgło.
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Mam 2 auta, pierwsze nie ma gdzie dać oczywiście nikomu nie ubliżając, ale ciężko o dobrego specjalistę-mechanika w pobliżu, drugi samochod jest serwisowany w ASO oczywiście nie jest to wyznacznik i inny nieautoryzowany warsztat może dysponować większa wiedza nie wiem czy narzędziami.

Wracając do mojego problemu wiem, ze przez internet ciężko cokolwiek stwierdzić, ale myśle ze dałem dużo wskazówek i specjalista-mechanik, jednak może się wypowiedzieć i wysunąć jakieś sugestie.

Na pewno na mój problem chrobotania ma wpływ niska temperatura otoczenia oraz silnik musi być maksymalnie zimny silnik skoro po długim postoju się to dzieje. Cała reszta jest opisana powyżej ile to trwa, kiedy itd.

dziekuje i mimo wszystko proszę o wskazówki - pomoc
 
Ostatnia edycja:

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Widzę, że żarty Was nie opuszczają, ale to dobrze w czasie pandemii jest to wskazane :p, gdy jednak trafi się ktoś kto zechcę poważniej podejść do tematu to proszę niech napiszę zaprzestając ośmieszać to forum.
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Zastanawiałem się nad sprzęgłem, jednakże łapie na dobrej wysokości i wciska się w miarę lekko... czy miałeś na myśli łożysko oporowe sprzęgła? i ono mimo tego może to powodować?

Wyczytałem, ze może to byc łożysko/łożyska w skrzyni.... i choć ASO, nie słyszało tego chrobotania tez sugerowało właśnie skrzynie, ja mogę tylko dodać, ze biegi zmieniają się lekko i nie ma żadnych zgrzytów.

Brałem pod uwagę również olej w skrzyni, zreszta został on wymieniony, 2 lata temu, miałem pewne obawy co do jego poziomu i czy został zalany właściwy olej, jednak ASO twiedzi ze poziom i parametry są ok.

To takie 3 kierunki obrane - niestety nie znam się i nie wiem czy wciśnięcie sprzęgła, które ucisza chrobotanie wyklucza awarie skrzyni lub odwrotnie wyklucza awarie sprzęgła a sugeruje skrzynie...

Zastanawiałem się czy nie wymienić jeszcze raz olej w skrzyni, bo byłem przekonany, ze to on może powodować, ze po długim postoju i gdy są niskie temperatury olej jest gesty i chwile skrzynia pracuje na sucho... (może coś z nim jest nadal nie tak)

Na pewno do występowania chrobotania (dźwięk z filmiku) przyczynia się niska temperatura i auto musi stać bardzo długo zanim zostanie uruchomione i trwa to wszystko kilka kilkanaście sekund na biegu jałowym i potem cisza... co utrudnia zlokalizowanie odgłosu.

Wydaje mi sie, ze odgłos ten wydobywa się nie spod auta tylko właśnie bardziej spod maski - okolice paska i specjalnie został on wymieniony , jednak nie pomogło to nic (rolki, alternator ASO niby sprawdzało i są ok - to co pisaliście, ze koło pasowe tez zakładam ze sprawdzili?)

Auto tez nie ma dużego przebiegu 121 500 i jest serwisowane na bieżąco i to tez jest zastanawiające.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Panowie,

Oprócz tego, ze wciśnięcie sprzęgła do połowy wycisza ten dziewięć to...
zauważyłem ostatnio, ze gdy powstaje ten odgłos chrobotania na biegu jałowym to mogę go wyciszyć również sposobem przesuwając lewarek w stronę 4 biegu (bez sprzęgła i wrzucenia biegu).
O czym to może świadczyć???

Dzięki!
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Chlopie zwalaj skrzynie i wymieniaj lozysko sprzegla, to sa objawy tego.

czyli powiadasz, ze jeżeli wcisnę sprzęgło i chrobotanie ucisza się to będzie to łożysko sprzęgła ? mowa o oporowym?
- a nie powinno być odwrotnie, ze jak wcisnę to powinno się tłuc właśnie łożysko?

I proszę powiedz mi jeszcze co ma w takim razie do łożyska sprzęgła jak piszesz, skierowanie lewarka (bez wciśniętego sprzęgła) w stronę 4 biegu, bo ten sposób także wycisza chrobotanie.

I na koniec czy powinienem przy takich objawach, które występują tylko w chłodne dni i trwają kilka-kilkanaście sekund rozbierać auto? Chodzi mi czy jest to groźne dla unieruchomienia auta czy tylko bardziej dla uszu :)
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Łożysko oporowe zazwyczaj specyficznie terkocze,ja mam podobny objaw w W210,gdy wcisnę pedał sprzęgła cisza,gdy pochodzi trochę na wolnych i się rozgrzeje cichnie,na rozgrzanym silniku po uruchomieniu cisza,tylko na zimnym terkocze,jestem pewien,ze to łożysko,już kupiłem cały zestaw SACHS(łożysko INA),auto ma 300 tys km przebiegu,na bank sprzęgło pierwszy montaż skoro wymieniałem amorki ,były jeszcze z logo Mercedesa,sworznie wahaczy oraz wahacze górne też.
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
A co ma łożysko oporowe do lewarka zmiany biegu? (Dokładnie biegu nr 4) Widziałeś filmik? Słyszałem, ze to może będzie problem ze skrzynia tzn. łożysko, ale walka
 
Ostatnia edycja:

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Może tak być,dotykanie drażka zmiany biegów powoduje powstawanie naprężeń w samej skrzyni,dlatego nie zaleca się trzymania ręki na lewarku podczas jazdy,nie słyszę dokładnie dżwięku ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie w samej skrzyni,łożysko specyficzmie terkocze,tutaj raczej dżwięk jest inny,mechanika samochodowa to jedna z najtrudniejszych profesji,nie można postawić diagnozy w wielu przypadkach takich na bank,gdyż można sie spotkać często z takimi przyczynami różnych dżwięków, których nikt nie potrafi celnie zdiagnozować stojąc nawet przy aucie,w tym wypadku rzeczywiście najbardziej prawdopodobne jest to,że problem tkwi w samej skrzyni.
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
Czy w moim przypadku można spróbować zalać skrzynie innym olejem, aby wyeliminować to chrobotanie, które u mnie występuje?, tym bardziej ze dzieje się to tylko w dni o niskich temperaturach i po długim postoju i trwa to kilkanaście sekund a nie ze cały czas i o każdej porze stad moje pytanie
 

Kpkp1985

Początkujący
Dołączył
28.12.2020
Postów
11
Punktów
0
No właśnie normy...,
ASO zaproponowało mi zamiast oleju producenta toyota:

- A08885-81040 LV75W (który mam obecnie zalany od 15tkm i chyba, od którego wszystko się zaczęło-hałasowanie)


Żeby teraz zalać tym poniżej

- Red Line MT90 75W90 GL-4

Zna ktoś z Was w ogóle takiego producenta oleju?, co ciekawe na jego stronie zamiennik dla toyota ma inne nr, bo:
„08885-80917
„08885-81023
„08885-81026
i ten fakt, mnie trochę niepokoi.

Jesteście wstanie doradzić powyższe wspecfikacje czy będą odpowiednie dla mojego samochodu - chodzi mi żeby nie było gorzej aniżeli jest a być jedynie ewentualnie stratnym finansowo za cenę oleju jak nie pomoże i tyle.

Dziekuje
 
Do góry Bottom