1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ciągniki

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika Liroyscyzoryk, 25-05 19.

  1. Liroyscyzoryk

    Liroyscyzoryk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-05 19
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Temat nietypowy bo ciągnik ursus. Mam problem z panewkami a wyjaśniam już jaki. Robię gruntowny remont silnika i to nie byle jaki bo praktycznie idzie wszystko nowe. Czyli nowe korby tłoki pierścienie wał korbowy głowica itp. Problem jest taki że przy skręcaniu stóp korbo z nowymi panewkami oczywiście to na pierwszy tłoku problemu nie ma ale na drugim jest luz na boki gdzie wszystko dokręcane jest dynamometrem wartością 135 nm. Ciekawe jest to że powiedzmy przy 70 nm problemu nie ma i jest dobrze ale już kiedy dokręcania na odpowiedni moment jest luz. Myślałem że śruba zaczyna odpychać bo jedna śruba jest nie przelotowa więc dałem podkładkę i nic to nie dało. Zacząłem wymieniać na różne sposoby panewki z pierwszego do drugiego dół góra itp, dalej nic. Założyłem stare panewki na ten drugi tłok gdzie używane są minimalnie grubsze i nie szło obrócić wałem. Więc wymieniłem korowód dałem stary z nowymi panewkami i był jeszcze trochę większy luz niż na nowkach. Możliwe jest to że nowy wał korbowy może nie trzymać wymiaru? Co robić narazie jedyny pomysł mam dać do zwymiarowania. Daje filmik z luzem.P

     
    Ostatnio edytowano: 25-05 19
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 701
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    Jeżeli bierzesz się za taki remont to Ty nam udzielasz instrukcji a nie zadajesz pytań na które nie znasz odpowiedzi.
    Jedyna podpowiedź to musisz nabyć instrukcję serwisową tego silnika.
     
  3. Liroyscyzoryk

    Liroyscyzoryk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-05 19
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    To cóż zostało mierzenie o ewentualny szlif, zobaczymy co dalej