• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ciśnienie w układzie chłodzenia-silnik temp 115st

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Domyślnie
Ciśnienie w układzie chłodzenia-silnik temp 115st

Witam
Focus 2014 1.6tdci

Krótko i treściwie
Ciśnienie w układzie chłodzenia. W trybie serwisowym temperatura dochodzi to 115/120 stopni (wskazówka nie zawsze to odwzorowuje). Z nawiewu leci zimne powietrze. Po spuszczeniu ciśnienia korkiem na termostacie jest ok, jest ogrzewanie i temperatura silnika ok 80 stopni i tak na jakieś 10km
-test co2 negatywny
- korek wymieniony
- nie kopci, moc ok
-płynu nie ubywa
-rośnie gdy się zagotuje, po spuszczeniu ciśnienia wciąga go do układu
-jeżeli zamiast termostatem odkręce korek na zbiorniku, syk i ilość płynu bardzo wzrośnie ( nawet wylewając się otworem przelewowym)

Według mnie to nie termostaty( on wygląda że dział poprawnie i otwiera sie przy 82). Upg oby nie, nie ma objawów
Jak w tym momencie zajrzę do zbiornika trzymając go na obrotach nie widać żeby cokolwiek sie przelewało lub szedl gaz
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4325
Porady
5
Punktów
1263
na początek termostat.
a jak się nie poprawi to pompa wody. przy okazji warto nowy rozrząd.
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Ale termostat puszcza i otwiera sie normalnie przy 82st.
Rozrzad z pompa robiony w maju
Ps efekt odpowietrzenia uzyskam też odkręcając korek i trzymając na obrotach. Też wciąga płyn w zbiorniku i wraca ogrzewanie
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Nie wiem jaki płyn, bo auto niedawno kupione. Jak można jeszcze upg sprawdzić, bez darcia głowicy?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4325
Porady
5
Punktów
1263
Nie wiem jaki płyn, bo auto niedawno kupione. Jak można jeszcze upg sprawdzić, bez darcia głowicy?
ale czemu ludzie ciągle się upierają na tą magiczną uszczelkę pod głowicą? normalnie mantra :)
czasami jak czytam jakieś forum danej marki to ciągle tylko: upg, upg, upg :D
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
ale czemu ludzie ciągle się upierają na tą magiczną uszczelkę pod głowicą? normalnie mantra :)
czasami jak czytam jakieś forum danej marki to ciągle tylko: upg, upg, upg :D
Na forum focusa magicy z kuli to wywróżyli, als tak jak pisałem nie widze objawowo
Od #24
Na forum focusa magicy z kuli to wywróżyli, ale tak jak pisałem nie widze objawów

Od#24
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4325
Porady
5
Punktów
1263
Na forum focusa magicy z kuli to wywróżyli, ale tak jak pisałem nie widze objawów
jeżeli naprawdę chcesz zrzucać głowicę i na siłę szukasz potwierdzenia swoich teorii to proszę bardzo.
twoja kasa i twój wybór. nikt ci nie może zabronić.
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Drugi nie chce, nigdzie tak nie napisałem. Zapytałem czy są inne sposoby sprawdzenia.

A to że w zbiorniku nie w czasie grzania nie widać ruchu?
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6781
Punktów
1124
Wiek
78
Miasto
Szczecin
Masz jeszcze wiele rzeczy do odkrycia, nasze propozycje padają na mało podatny grunt.
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Nie nie. Ja bardzo dziękuję za pomoc. Czyli zaczynamy od termostatu-w sumie najtańsze na początek
 

kapar

Początkujący
Dołączył
26.03.2017
Postów
7
Punktów
0
Wiek
25
Miasto
GB
WWW
meettomy.site
Ja nie wiesz jaki płyn to może przepłucz układ bo ludzie leją różne uszczelniacze a to zatyka chłodnice i inne małe otworki w układzie chłodzenia
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
Jeszcze jedno
- jak odkręcam korek na zbiorniku syk i płyn idzie w gore z pustego zbiornika robi sie w połowie lub prawie cały
- jak na termostacie spuszczam ciśnienie, plyn idzie w dół-wciąga w u układ
Ja nie wiesz jaki płyn to może przepłucz układ bo ludzie leją różne uszczelniacze a to zatyka chłodnice i inne małe otworki w układzie chłodzenia

W sumie to płyn już jest raczej wymieniony, tyle razy sie wylał przez korek ze juz mu wlałem dobre 4 litrt
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1550
Punktów
285
Miasto
Piaseczno
Ale jaki płyń wlany? Tu chodzi o temperaturę pracy.... stare płyny nie są dobre do silników nowoczesnych z temperatura 115*C
A mompa potrafi pracować miesiąc i się zepsuć... takie teraz są części, a skoro go kupiłeś to może nawet nie była wymieniana. Przy zakupie każdy powie co chcesz usłyszeć żeby tylko wcisnąć perełkę nowemu nabywcy.
 

Dirk!!

Początkujący
Dołączył
18.01.2025
Postów
13
Punktów
0
ale tu chodzi o plusa :) o drugą stronę skali- w jakiej temperaturze wrze
a tych płynów to orlen ma kilka:

Petrygo Q NEW
Petrygo PLUS G12+
Petrygo PRIME G12++
Petrygo HEAVY

Płyn chłodniczy Petrygo Q New ORLEN 5 l​

 
Do góry Bottom