• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen Berlingo 1.8i LFX - Nie odpala i brak połączenia z ECU

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Witam. Mam problem z Citroenem Berlingo 1 1.8i kod silnika LFX sterownik silnika Magneti Marreli 1ap20 mianowicie auto raz odpala raz nie, często przy tym gdy nie odpala to mruga kontrolka immo. Po którejś próbie kręcenia kluczykiem jest już okey i auto odpali. Potrafi tak odpalać normalnie np tydzień czasu a potem znów 3 dni jest problem. Chciałem podłączyć interfejs i sprawdzić błędy lecz niestety nie mogę się połączyć z żadnym modułem w aucie w żaden sposób. Próbowałem nie jednym interfejsem i niestety nie chce się połączyć. (Próbowałem elm327, i kilkoma ds150e) Wiązka pod maską wygląda okey, wtyczka do ECU wygląda okey.
Aktualnie dobieram sie do skrzynki bezpiecznikami i przekaźnikami w kabinie ale do tego muszę zdjąć deskę aby ocenić stan przewodów. Ale może miał ktoś z was podobny przypadek? Może ktoś coś z was mógłbym doradzić ?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Rocznik 2000. Zdjęcia niżej. Moduł bitron 240107 podstawiany był na kilka różnych. Zbytniej różnicy nie ma...
 

Załączniki

  • 16423371454297528022619472964575.jpg
    16423371454297528022619472964575.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 9
  • 16423371687241237364767471682349.jpg
    16423371687241237364767471682349.jpg
    896,4 KB · Wyświetleń: 9
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
2076
Punktów
134
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Stary dziadek :)
W większości utlenione przewody w komorze silnika lub podmienić BSM czyli tą skrzynkę z foto oczywiście jak ma elektronikę bo są czasami same bezpieczniki.
Ale to immobiliser mnie najbardziej zastanawia że ci miga bo on też się uszkadza w tych autach.
Wtedy grubsza sprawa.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Stary dziadek :)
W większości utlenione przewody w komorze silnika lub podmienić BSM czyli tą skrzynkę z foto oczywiście jak ma elektronikę bo są czasami same bezpieczniki.
Ale to immobiliser mnie najbardziej zastanawia że ci miga bo on też się uszkadza w tych autach.
Wtedy grubsza sprawa.
Tutaj są same bezpieczniki i dwa czy trzy przekaźniki. Wszystkie zmienione na nowe bądź używane lecz 100% sprawne. Dziwni mnie to że po zmostkowaniu na stałe modułu 240107 auto za każdym razem odpali i nie wyrzuci immo.
Automatyczne połączenie postów:

Zastanawiam się jeszcze czemu nie mogę poprzez złącze obd dokonać jakiejkolwiek diagnostyki pojazdu. Przy każdej próbie połączenia wyrzuca komunikat o braku odpowiedzi pojazdu na zadania testera/interfejsu
 
Ostatnia edycja:

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
A jak zapali to jest komunikacja?
Niestety nie ma komunikacji. Czy odpali czy nie, jest brak komunikacji. Wszystkie moduły nie odpowiadają. Zastanawiam się czy gdzieś w środku nie przegniła wiązka lub może samo gniazdo obd. Choć napięcie jest w gnieździe. Bo interfejs na samo podłączenie reaguje.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
No to szukać trzeba w BSI
Czyli nie minie mnie rozebranie deski rozdzielczej i wyjęcie całego BSI i innego ustrojstwa... Dzięki ogromne za pomoc! Jeśli cokolwiek uda mi się ustalić, zrobić to na pewno dam znać !
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
2076
Punktów
134
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Żeby dobrać się do BSI nie trzeba rozbierać deski chłopie,!!
Popatrz jak i co.....
No i poczekaj może jeszcze ktoś pomoże.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Żeby dobrać się do BSI nie trzeba rozbierać deski chłopie,!!
Popatrz jak i co.....
No i poczekaj może jeszcze ktoś pomoże.
Mówisz że bsi i cała obudowa w której siedzi gniazdo obd i przekaźniki idzie wyjąć bez demontażu deski?
Jeśli masz rację to muszę się rozejrzeć jeszcze tam dokładniej z dobrym światłem.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Co ty zwierasz w tym module bezpieczników.
Nie w module bezpieczników a w dwuprzekaźniku bitron 240107, po zdjęciu obudowy ukazują się dwa przekaźniki które jak zewre to udaje się bezproblemowo uruchomić auto za każdym razem.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
2076
Punktów
134
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
240107 czyli zwykły prosty przekaźnik ale podwójny.
A czy go podmienialeś ?
Jak tak to widać że nie jest on wysterowany a z jakiego powodu to nie wiemy.
Poszukaj w nim styków cewek i idź od nich do tyłu.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
240107 czyli zwykły prosty przekaźnik ale podwójny.
A czy go podmienialeś ?
Jak tak to widać że nie jest on wysterowany a z jakiego powodu to nie wiemy.
Poszukaj w nim styków cewek i idź od nich do tyłu.
Podmieniany był na nowe egzemplarze, na używane i efekt ten sam. Właśnie wiązka pod maską sprawdzona cała, tam gdzie coś było nawet delikatnie "nie ładne" to było poprawione, wszystkie blaszki i styki poprawione i potraktowane specyfikami do elektroniki. Podejrzewam że problem leży gdzieś w komunikacji bsi a sterownik silnika czy pomiędzy modułem immo a bsi czy tam ECU. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć schemat do instalacji elektrycznej ani opisu wyprowadzeń z ECU. Może masz coś takiego?
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
2076
Punktów
134
Wiek
47
Miasto
Rzeszów
Gówno prawda...
Dasz radę na piechotę.
Poszukaj pinout dla tego ECU i do dzieła.
 

Ar2d2

Początkujący
Dołączył
16.01.2022
Postów
19
Punktów
0
Gówno prawda...
Dasz radę na piechotę.
Poszukaj pinout dla tego ECU i do dzieła.
Coś udało mi się znaleźć. Jutro postaram się porównać czy zgadza się pinout z tym co rzeczywiście jest w aucie, bo ogólnie ciężko co kolwiek znaleźć do tego ECU czy też modelu auta z tym silnikiem więc może być różnie. Dziękuję Ci bardzo za pomoc, rady i wsparcie !! Będę informował na bieżąco o postępach naprawy! ;)
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
550
Punktów
54
W lexii masz wszystko czarno na białym co gdzie nie kaman. Sprawdz czy widzi kluczyki i pestki immo za kazdym razem. Wydlub z pilota kluczyka immo i dotykaj do petli i patrz w lexii czy widzi to sterownik. Albo przyprowadz mi to auto i dam ci 400zl i bede nim jezdzil
Automatyczne połączenie postów:

A ja mam pinout do twojego sterownika
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom