• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C-crosser/ Peugeot 4007/Mitsubishi Outlander MK2 2.2 HDI - przy przyspieszaniu traci moc

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Witam kolegów. Męczę się z problemem w niestety moim aucie i już się poddaje wiec w was nadzieja.
Nic nie znalazłem podobnego do mojego przypadku wiec otwieram nowy temat.

Auto odkupione od klienta Citroen c-crosser z 2008 2.2HDI miało być do ciągnięcia przyczepy kempingowej ale jakoś mu to nie idzie.

Objawy najczęściej są zauważalne gdy ciągnę przyczepę pod górkę i dam mu więcej gazu. Zaczyna szarpać, przerywać i traci moc. Muszę go spuścić na luzie na wolne obroty na parę sekund i wrócić na wyższy bieg. Jeśli mu z powrotem wbije niski to problem powraca. Usterkę mogę wołać bez przyczepy ale muszę mu naprawdę dobrze dać w d....
Błędów w ecu nie ma żadnych.
Jak go kupiłem to miał wydmuchane dwie podkładki pod wtryskami. Wymienione a potem jeszcze wtryskiwacz bo mi się nie podobały korekcje i myślałem ze to jest przyczyna.
Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym bo pokazywał mi minusowe temperatury. Teraz jest ok.
Ktoś kiedyś zaślepił EGR wiec wyjąłem zaślepkę i bez zmian. Znalazłem to ponieważ ilość powietrza żądana a rzeczywista na przepływomierzu jest prawie drugie tyle większa od żądanej. Nawierciłem mu dziurę w zaślepce ale to też nie pomogło. Dziś wrócił z chip tuningu. Usunięty programowo EGR i Stage 1 remap. Dalej to samo.

Objawy wskazują na braki paliwa więc na tym się skupiłem parę dni temu. Oczywiście wymieniony filtr paliwa, wymieniłem wstępną pompę paliwa w zbiorniku. Na sitku w zbiorniku znalazłem sporo syfu. Oczywiście wyczyszczone. Następnie sięgnęłam po dokumentacje citroena i tam napisali że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach prawidłowe ma być 0.1Bar i takie mam. Wyższe wskazuje na zapchany filtr. Pomiar zalecają robić przed filtrem. Zrobiłem przed i za ale ciśnienie jest wciąż 0.1. Jak mu dodam ostro gazu na postoju to spada do 0.05bar

Pomórzcie. Jakeś pomysły?
A Może ktoś z was miał już coś takiego ?
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
949
Porady
2
Punktów
193
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Nie uważasz, że robienie bajzlu w ECU niesprawnego silnika w niczym nie pomaga, a wręcz przeciwnie?
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Też jestem przeciwny temu ale w akcie desperacji zrobiłem to ponieważ poprzedni właściciel założył zaślepka na przewód od EGR. Oczywiście ją wyrzuciłem ale było bez zmian a nawet gorzej. W pomiarze parametrów pomiar przepływu powietrza był o prawie drugie tyle większych od żądanego więc postanowiłem spróbować wyrzucić programowo Egr i założyć z powrotem zaślepkę. Oczywiście bez zmian najmniejszych.
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Nie sprawdzałem. Jak napisałem wcześniej, ciężko ten błąd wywołać bez przyczepy i na płaskim. Żeby go wywołać trzeba mu naprawdę dobrze dać po garach prawie do odcięcia a jest to dosyć trudne a nawet nie wykonalne w dużym mieście.
wynik pomiaru ciśnienia da mi dwie oczywiście możliwości. Albo będzie dobrze i wtedy dalej jestem w d… albo źle co potwierdzi moje przypuszczenia że problem leży w układzie paliwowym.
Jest jeszcze jeden problem o którym nie napisałem. Mianowicie po nocnym postoju czyli długim muszę go dłużej potrzymać na rozruszniku żeby odpalił i puszcza wtedy biały dym zaraz po uruchomieniu. Gdy jest ciepły wszystko działa od tyka. Objawy jak by świece żarowe ale zasilanie na nie sprawdzone, idzie po kluczyku. Świece wszystkie wykręcone i sprawdzone grzanie każdej jednej. Przelewy na wtryskach sprawdzone. Jeden jak pisałem zmieniony

Mam takie pytanie
Jeśli założyć teoretycznie że wtryskiwacz któryś podlewa co miałoby sens z porannym odpalaniem i puszczaniem białego dymu to pomiar korekcję wtrysków oraz pomiar na przelewach powinien mi coś pokazać ? A tymczasem korekcję na wtryskach mam prawie idealny i pomiar na przelewach idealny.
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Właśnie wróciłem z jazdy i dałem mu dobrze po garach. W końcu wyrzucił błąd

P0299 Ciśnienie turbo. Ciśnienie zmierzone za niskie

To ma elektronikę na turbo :( Żadnych podciśnień
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4260
Porady
5
Punktów
1241
No to teraz na poczatek:
- turbina słabo pompuje
- nieszczelny dolot
- źle działający egr
- zapchany dolot, kolektor, filtr powietrza
- czujnik ciśnienia padł
- grzebane w sterowniku

Pominołem coś? :)
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
To lecimy po kolei
Jakiś kretyn urwał czujnik ciśnienia doładowania i przykleił na super glue
Idąc dalej na wszelki wypadek wyjąłem kolektor ssący żeby sprawdzić klapy i taki syf znalazłem
Dodatkowo uszczelki pouszczypywane i twarde jak plastik

IMG_3195.jpeg IMG_3196.jpeg
 

Załączniki

  • IMG_3197.jpeg
    IMG_3197.jpeg
    1,7 MB · Wyświetleń: 14

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Dzisiaj wszystko poskładane. Jest duży Progres z odpalaniem. Wcześniej musiałem dwa trzy razy go kręcić żeby odpalił i puszczał biały dym jakby Świeca któraś nie grzała (oczywiście świece wymienione sprawdzone i działają)
Teraz odpala od Tyka ale….
No właśnie ale… dalej problem z mocą

jakbym pierwszy raz dostał ten samochód w swoje ręce to bym pomyślał że ma problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości paliwa. Takie właśnie objawy. Daję mu po Garach wychodzi powyżej 3 000 obrotów więc zapotrzebowanie na paliwo ma większe nagle go odcina i nie przy śpieszę a raczej chce zgasnąć. Wciskam sprzęgło i daje mu popracować przez chwilę na wolnych obrotach i znów idzie ale muszę dać mu wyższy bieg żeby obniżyć prędkość obrotowa silnika. No objawy idealne to zbyt małej ilości paliwa dostarczonego.
problem w tym że już wymieniłem pompę niskiego ciśnienia w zbiorniku oczyściłem sitko pod nią i oczywiście nowy filtr paliwa. To ciśnienie na niskiej pompie 0.1Bara mocno mnie zastanawia

Macie jakieś pomysły ?
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
949
Porady
2
Punktów
193
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Właśnie coś takiego działo mi się w 2.3 dCi po odpięciu przepływomierza, ale nie wiem, czy w jakikolwiek sposób taka dygresja ci w czymś pomoże.
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Skoro nie osiąga ciśnienia to może być tak jaki pisał :
No to teraz na poczatek:
- turbina słabo pompuje
- nieszczelny dolot
- źle działający egr
- zapchany dolot, kolektor, filtr powietrza
- czujnik ciśnienia padł
- grzebane w sterowniku

Pominołem coś? :)
ale nie piszesz nic o wydechu, a to chyba miało w tym roczniku dpf. Jak się nie mylę, to tam była taka duża puszka rozkręcana na dwie części- mała to katalizator, duża to dpf. Może masz przewiercony i wyprogramowany i się pokruszył i na wydechu ci dławi? Dolot masz szczelny? Żadnych śladów olejowych na rurach i chłodnicy? Do turbiny ręce wkładałeś? Jak to tam się kręci?
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7198
Porady
1
Punktów
2041
Wiek
34
Miasto
Kaczory
0.1 bar wydaje się podejrzanie mało.
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
No to teraz na poczatek:
- turbina słabo pompuje
- nieszczelny dolot
- źle działający egr
- zapchany dolot, kolektor, filtr powietrza
- czujnik ciśnienia padł
- grzebane w sterowniku

Pominołem coś? :)
- turbo pompuje. Jeszcze muszę sprawdzić do ilu
- dolot sprawdzony, szczelny. Kolektor miał uszkodzone uszczelki i brak dwóch śrub - zrobione
- EGR zaślepiony i wycięty mapą
- dolot był zawalony syfem więc teraz jest czyściutki jak nowy, klapy rozruszane i działają idealnie, filtr powietrza nowy
- czujnik ciśnienia nowy bo był poklejony
- sterownik poszedł do mapowania na stage 1 eco i wycięcie egru

Skoro nie osiąga ciśnienia to może być tak jaki pisał :

ale nie piszesz nic o wydechu, a to chyba miało w tym roczniku dpf. Jak się nie mylę, to tam była taka duża puszka rozkręcana na dwie części- mała to katalizator, duża to dpf. Może masz przewiercony i wyprogramowany i się pokruszył i na wydechu ci dławi? Dolot masz szczelny? Żadnych śladów olejowych na rurach i chłodnicy? Do turbiny ręce wkładałeś? Jak to tam się kręci?
Oczywiście ma DPF i działa jak najbardziej prawidłowo. Jest nowy worek z Eloys bo stary pękł i się wylał. Czujnik ciśnienia różnicowego pokazuje prawidłowe ciśnienie podczas jazdy I na wydechu nie ma sadzy.
do turbiny nie zaglądałem bo dostęp jest tragiczny i próbuje zrobić wszystko niczym do niej zaglądnę. Zresztą nie daje mi żadnych powodów żeby do niej zaglądnąć. Od 1600 obrotów fajnie ciągnie I nie świszczy.

0.1 bar wydaje się podejrzanie mało.
Dziś znów wyjąłem wstępną pompę ze zbiornika. Założyłem z powrotem oryginalną i zrobiłem pomiar na oryginalnej. Ciśnienie jest dokładnie takie samo. 0.1bar.
zamówiłem na jutro kolejny filtr paliwa. Tym razem lepszej firmy.
Taki założyłem poprzednio jak na zdjęciu. Filtr ma nie tylko zasilanie i wyjście za filtrem ale również powrót wchodzi do filtra . Ciekawe po co? Może tam jest jakiś regulator ciśnienia
Spróbuję z następnym. Na pewno nie zaszkodzi może pomóc
 

Załączniki

  • IMG_3248.jpeg
    IMG_3248.jpeg
    65,6 KB · Wyświetleń: 1

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Tym bardziej zastanawiające, jak dpf może działać właściwie skoro był niesprawny egr, nie szczelny dolot i czujnik ciśnienia poklejony klejem.
 

kluz

Uczestnik
Dołączył
20.07.2014
Postów
25
Punktów
4
Wiek
49
Miasto
Hull
WWW
citromotors.uk
Dziś był kolejny dzien nie równej walki.
- zmieniłem filtr paliwa na innej firmy - bez zmian
- pojechałem do chłopaków którzy mają maszynę Carbon cliner do czyszczenia dolotu i wydechu - bez zmian

Trochę więcej pojeździłem i porobiłem zdjęcia
IMG_3264.jpeg

Ciśnienie zadane i zeczywiste. Żąda od turbiny 2.5 a dostaje nawet 3 bary. Jeśli turbo było uszkodzone to nie dałoby aż 3bary. Dobrze kombinuje ?
To co mi się nie podoba na tym wykresie to to że między ciśnieniem zadanym a zeczywistym jest 2 sekundy opóźnienia

IMG_3260.jpeg
Tu wykres z ciśnieniem paliwa. Nie mam pojęcia czy to dobre czy też złe

no i po bytowaniu zapisało błąd P0299 Ciśnienie turbo. Ciśnienie zmierzone za niskie
Jak może być za niskie jak dmucha powyżej zadanej ?
 

wdwiesiek

SuperMechanior
Dołączył
21.08.2011
Postów
191
Punktów
29
Taki jest opis błędu przez Delphi ,a Diagbox -nieodpowiednią wydajność turbosprężarki.Może nastawnik turbiny ma za już duże luzy ,adaptacja nastawnika.
 

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
711
Porady
1
Punktów
138
Miasto
Warminsko maz.
No przecież widać, że to nie ma ciśnienia paliwa, min masz 140bar rzeczywistego a zadanego 270
 
Do góry Bottom