kluz
Uczestnik
Witam kolegów. Męczę się z problemem w niestety moim aucie i już się poddaje wiec w was nadzieja.
Nic nie znalazłem podobnego do mojego przypadku wiec otwieram nowy temat.
Auto odkupione od klienta Citroen c-crosser z 2008 2.2HDI miało być do ciągnięcia przyczepy kempingowej ale jakoś mu to nie idzie.
Objawy najczęściej są zauważalne gdy ciągnę przyczepę pod górkę i dam mu więcej gazu. Zaczyna szarpać, przerywać i traci moc. Muszę go spuścić na luzie na wolne obroty na parę sekund i wrócić na wyższy bieg. Jeśli mu z powrotem wbije niski to problem powraca. Usterkę mogę wołać bez przyczepy ale muszę mu naprawdę dobrze dać w d....
Błędów w ecu nie ma żadnych.
Jak go kupiłem to miał wydmuchane dwie podkładki pod wtryskami. Wymienione a potem jeszcze wtryskiwacz bo mi się nie podobały korekcje i myślałem ze to jest przyczyna.
Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym bo pokazywał mi minusowe temperatury. Teraz jest ok.
Ktoś kiedyś zaślepił EGR wiec wyjąłem zaślepkę i bez zmian. Znalazłem to ponieważ ilość powietrza żądana a rzeczywista na przepływomierzu jest prawie drugie tyle większa od żądanej. Nawierciłem mu dziurę w zaślepce ale to też nie pomogło. Dziś wrócił z chip tuningu. Usunięty programowo EGR i Stage 1 remap. Dalej to samo.
Objawy wskazują na braki paliwa więc na tym się skupiłem parę dni temu. Oczywiście wymieniony filtr paliwa, wymieniłem wstępną pompę paliwa w zbiorniku. Na sitku w zbiorniku znalazłem sporo syfu. Oczywiście wyczyszczone. Następnie sięgnęłam po dokumentacje citroena i tam napisali że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach prawidłowe ma być 0.1Bar i takie mam. Wyższe wskazuje na zapchany filtr. Pomiar zalecają robić przed filtrem. Zrobiłem przed i za ale ciśnienie jest wciąż 0.1. Jak mu dodam ostro gazu na postoju to spada do 0.05bar
Pomórzcie. Jakeś pomysły?
A Może ktoś z was miał już coś takiego ?
Nic nie znalazłem podobnego do mojego przypadku wiec otwieram nowy temat.
Auto odkupione od klienta Citroen c-crosser z 2008 2.2HDI miało być do ciągnięcia przyczepy kempingowej ale jakoś mu to nie idzie.
Objawy najczęściej są zauważalne gdy ciągnę przyczepę pod górkę i dam mu więcej gazu. Zaczyna szarpać, przerywać i traci moc. Muszę go spuścić na luzie na wolne obroty na parę sekund i wrócić na wyższy bieg. Jeśli mu z powrotem wbije niski to problem powraca. Usterkę mogę wołać bez przyczepy ale muszę mu naprawdę dobrze dać w d....
Błędów w ecu nie ma żadnych.
Jak go kupiłem to miał wydmuchane dwie podkładki pod wtryskami. Wymienione a potem jeszcze wtryskiwacz bo mi się nie podobały korekcje i myślałem ze to jest przyczyna.
Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym bo pokazywał mi minusowe temperatury. Teraz jest ok.
Ktoś kiedyś zaślepił EGR wiec wyjąłem zaślepkę i bez zmian. Znalazłem to ponieważ ilość powietrza żądana a rzeczywista na przepływomierzu jest prawie drugie tyle większa od żądanej. Nawierciłem mu dziurę w zaślepce ale to też nie pomogło. Dziś wrócił z chip tuningu. Usunięty programowo EGR i Stage 1 remap. Dalej to samo.
Objawy wskazują na braki paliwa więc na tym się skupiłem parę dni temu. Oczywiście wymieniony filtr paliwa, wymieniłem wstępną pompę paliwa w zbiorniku. Na sitku w zbiorniku znalazłem sporo syfu. Oczywiście wyczyszczone. Następnie sięgnęłam po dokumentacje citroena i tam napisali że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach prawidłowe ma być 0.1Bar i takie mam. Wyższe wskazuje na zapchany filtr. Pomiar zalecają robić przed filtrem. Zrobiłem przed i za ale ciśnienie jest wciąż 0.1. Jak mu dodam ostro gazu na postoju to spada do 0.05bar
Pomórzcie. Jakeś pomysły?
A Może ktoś z was miał już coś takiego ?