Cześć,
mam problem z moim C3 1.0 VTI 2014r, mianowicie jest po kapitalnym remoncie silnika (rozwiercone tuleje nowe tłoki wszystkie uszczelki itp.) remonto z powodu palenia . oleju co potwierdzało kompresja na poziome 7-8 bar. Obecnie wszystko złożone oleju nie pali ale po montażu wyszły inne usterki... przy przegazówce kopci na czarno auto dość ciężko zbiera się z niskich obrotów na wyższych już jedzie normalnie a dodatkowo po odkręceniu korka wlewu oleju czuć wyraźne ssanie powietrza, gdy przytyka się ręką to czuj jak ją zasysa. Jak dla mnie to dość dziwne bo nigdy z podciśnieniem w silniku się nie spotkałem? Inna rzecz która wyszła to uszkodzony mechanizm różnicowy co przy przebiegu 81tys jest dla mnie kolejną ciekawostką... podczas jazdy jest wyraźnie głośne wycie. Auto było podniesione z jednej strony koło to przy wrzuceniu biegu i dodaniu gazu auto wyraźnie szarpie a po dopuszczeniu koło wiszące w powietrzu jest od razu zatrzymywane. Po podniesieniu obu stron wyraźnie zgrzyta z mechanizmu różnicowego....
Generalnie prosił bym o pomoc w zdiagnozowaniu kopcenia (cewki, świece i sonda lambda nowa) po podpięciu kompa brak błędów z silnika pojawia się jeden stały z awarii alarmu co jest dziwne bo alarmu nie ma w aucie. Odczyty z sond lambda pokazują prawie cały czas bogatą mieszankę wiec skoro kopci na czarno odczyty wydają mi się prawidłowe. Wartości na wtryskiwaczach przy wolnych obrotach oscylują w granicach 2.0-2.50 wszystkie idealnie równo pokazują, oczywiście przy dodaniu gazu wartości się zwiększają. No i kolejna rzecz podciśnienie w komorze silnika? nie bardzo rozumiem skąd podciśnienie? (Odma wyczyszczona wydaje się drożna)
Z góry dziękuję za pomoc!
mam problem z moim C3 1.0 VTI 2014r, mianowicie jest po kapitalnym remoncie silnika (rozwiercone tuleje nowe tłoki wszystkie uszczelki itp.) remonto z powodu palenia . oleju co potwierdzało kompresja na poziome 7-8 bar. Obecnie wszystko złożone oleju nie pali ale po montażu wyszły inne usterki... przy przegazówce kopci na czarno auto dość ciężko zbiera się z niskich obrotów na wyższych już jedzie normalnie a dodatkowo po odkręceniu korka wlewu oleju czuć wyraźne ssanie powietrza, gdy przytyka się ręką to czuj jak ją zasysa. Jak dla mnie to dość dziwne bo nigdy z podciśnieniem w silniku się nie spotkałem? Inna rzecz która wyszła to uszkodzony mechanizm różnicowy co przy przebiegu 81tys jest dla mnie kolejną ciekawostką... podczas jazdy jest wyraźnie głośne wycie. Auto było podniesione z jednej strony koło to przy wrzuceniu biegu i dodaniu gazu auto wyraźnie szarpie a po dopuszczeniu koło wiszące w powietrzu jest od razu zatrzymywane. Po podniesieniu obu stron wyraźnie zgrzyta z mechanizmu różnicowego....
Generalnie prosił bym o pomoc w zdiagnozowaniu kopcenia (cewki, świece i sonda lambda nowa) po podpięciu kompa brak błędów z silnika pojawia się jeden stały z awarii alarmu co jest dziwne bo alarmu nie ma w aucie. Odczyty z sond lambda pokazują prawie cały czas bogatą mieszankę wiec skoro kopci na czarno odczyty wydają mi się prawidłowe. Wartości na wtryskiwaczach przy wolnych obrotach oscylują w granicach 2.0-2.50 wszystkie idealnie równo pokazują, oczywiście przy dodaniu gazu wartości się zwiększają. No i kolejna rzecz podciśnienie w komorze silnika? nie bardzo rozumiem skąd podciśnienie? (Odma wyczyszczona wydaje się drożna)
Z góry dziękuję za pomoc!