1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Citroen c3 start stop nie kręci

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika colin578, 5-12 17.

  1. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Witam. Mam następujący problem z Citroenem C3 1.4 benzyna 2009r z systemem start stop. Generalnie samochód kupiony we francji uderzony w przód (poduszki nie wystrzeliły). Silnik nie odpala, wgl. nie kręci. Samochód nie posiada rozrusznika tylko alternator odwracalny. Pierwsze co to po zdjęciu atrapy dostałem się do sterownika start stopu, obudowa trochę połamana po usunięciu żelu z płytki widać że brakuje prawdopodobnie jakiegoś małego układu, oporników smd więc sterownik raczej trup. Lexia pokazuje błąd komunikacji ze sterownikiem start stopu brak objawu, co jest zrozumiałe. Czy jest możliwość usunięcia systemu start stop? przerobienia na normalny rozrusznik? albo odpalenia go bez sterownika (nie mogę nigdzie znaleźć nowego, ani używanego)
     
  2. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 664
    Docenione treści:
    683
    Miasto:
    z charakterem
    Trochę roboty będziesz miał Ale jest to wykonalne bo wiązki trzeba mostkowac, kupa kodowania diagboxem. Lepiej zrobić na ori bo się narobisz a nie zarobisz...
    Jaki tam masz bsm?
     
  3. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Kurcze zapomniałem spisać nr bsm, znaleźliśmy taki sam sterownik, ale nie zgadzają się numery, nasz uszkodzony ma nr 96 633 805 80, a do kupienia 96 577 160 80 lub drugi 96 616 644 80. Posiada ktoś informacje czy te numery się jakoś zamieniają lub czy to będzie działać? W citroen service box-ie wgl. nie pokazuje nr części tego sterownika... :/
     
  4. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Witam. Podmieniłem sterownik start stopu na inny i błędy zniknęły, na zegarach również zgasło start stop Faulty, jednak został błąd 528 układ regulacji przekaźnika rozrusznika - nieprawidłowy współczynnik (czytane autocomem) i rozrusznik nie kręci, czy poza sterownikiem jest jeszcze jakieś sterowanie rozrusznika? Jutro będę szukał, ale przydałaby się jakaś podpowiedz czego szukać.
     
  5. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    W BSI jest błąd 9528 defekt brak sterowania rozrusznika - odpowiedniość, a w BSM błąd C9A0 defekt usterka trwała przekaźnika rozrusznika przerwa. Czy może to oznaczać uszkodzenie przekaźnika w module BSM czy raczej coś z wiązką od BSM do alternatora? Bezpieczniki w BSM posprawdzane. Nr modułu BSM to 9664997880.
     
  6. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Podmieniłem moduł BSM i udało mi się połączyć ze starym sterownikiem start stopu(troche połamany, ale się łączy, a kupiony nic) Wykasowałem stare błędy o przepięciu alternatora podczas rozruchu, o czujniku położenia alternatora bo wypięta była wtyczka i został tylko błąd U0422 defekt odległy informacja emitowana przez inteligentny moduł sterujący BSI wartość otrzymana jest nieprawidłowa oraz błąd P0562 napięcie akumulatora niskie zwarcie do masy lub przerwa i mruga kontrolka akumulatora.

    Pierwszego błędu szukać na wiązce BSI-Moduł start-stop?
    Czy da rade jakość sprawdzić alternator odwracalny? Nigdzie nic o tym nie pisze :/
     
  7. Francuz1111

    Francuz1111 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-12 17
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łódź
    Automat skrzyni biegów nie puszcza prądu na rozrusznik. Przekaźnik zakazu rozruchu nie jest zresetowany to kalkulator skrzyni nie pozwala na rozruch. Diag, Lexia i ogień.
     
  8. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Reset przekaźnika szukać w sterowniku skrzynii ? Diagnostykę robię lexia.
     
  9. Francuz1111

    Francuz1111 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-12 17
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łódź
    Spróbuj odpalić na krótko. Jezeli odpali jestes w domu i zrób to co napisalem wczesniej.

    Spróbuj odpalić na krótko. Jezeli odpali jestes w domu.
     
  10. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Na krótko czyli jak? Problem mam z tym ze jest alternator odwracalny, a nie rozrusznik i nie do końca wiem gdzie przyłożyć napięcie
     
  11. Francuz1111

    Francuz1111 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-12 17
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łódź
    Jak sie nie znasz to lepiej sie poddaj i oddaj do warsztatu bo jeszcze zrobisz ze bedzie gorzej.
     
  12. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Mam warsztat. Czasami były gorsze przypadki i dawałem radę, ale z tym już mi się kończą pomysły. Nad klakasonem nie ma żadnego przekaźnika tylko 3 spięte wtyczki. Po prostu o tej pory nie miałem doczynienia z niedziałającym alternatorem odwrotnym, mógłbyś podpowiedzieć jak go wysterowac na krótko? W normalnych rozrusznikach wystarczy podać plus na cienki kabelek (chyba zielony) w 5 pionowej wtyczce w bsm i kręci, a jak jest w tym przypadku?
     
  13. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 664
    Docenione treści:
    683
    Miasto:
    z charakterem
    Podając + na przewód wędrujący z BSM do rozrusznika...
     
  14. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Do bsm dochodzi plus z pozycji start stacyjki. Dalej nigdzie nie wychodzi. Bezpośrednio do alternatora nie idzie. Wiązki idą do sterownika start stopu na przodzie auta stamtąd do alternatora dochodzą dwa grube przewody w jednej wtyczce i 5 cienkich w sześcio pionowej wtyczce
     
  15. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    1 037
    Docenione treści:
    187
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Może sprawdź te dwa grube?
     
  16. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 280
    Docenione treści:
    1 327
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    , bez tytułu.jpg

    .
     

    Załączone pliki:

  17. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Koło
    Schematy wygrzebałem w lexi. sterownik start stopu mimo ze go wykrywa się gubi. Podmieniony na sprawny działa. Odpala. Wiec szukamy sterownika do kupienia. Nr się nie zamieniają inny jest niewykrywany dziękuje za pomoc :)