• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C4 1.6 HDi nie odpala

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Witam, jestem początkującym mechanikiem, wziąłem do naprawy Citroen C4 1.6 HDi, zaczęło się od wymiany świec żarowych, oleja, i filtrów, i na koniec wymieniłem uszczelki pod wtrysków, bo ropa ciekła na zewnątrz, po złożeniu wszystkiego, samochód nie odpalił, myślałem że zapowietrzylem pompę wtryskowa, odpowietrzylem porządnie, i dalej nie odpala, błędów zero, parametry bieżące to tak ciśnienia na listwie max 15 bar, rozrusznik kreci żwawo, powietrza wskazuje prawidłowo, parametry bsi coś tam pokazuje że widać kłuć, i otrzymano na zezwolenia, i kalkulator dobrany, co zrobiłem sprawdziłem 3 razy czy wszystko jest na mieście, wtryskiwacze założyłem tak samo, wymieniłem przewody paliwowe z gruszką, wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia razem zaworem regulacji ciśnienia, po tym jest to samo ciśnienia na listwie do 15 bar, prąd do zawóra ciśnienia podchodzi 12v, do czujnika ciśnienia na listwie jeszcze nie sprawdził bo nie mam dostępu zostawiłem to na koniec, wiem że współpraca jest z czujnikiem temperatury paliwa i czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, to sprawdzone, już nie wiem gdzie szukać dalej, co blokuje ten zawór regulacji ciśnienia, wtryskiwacze nie sprawdził bo jak odkręcić rurkę wysokiego ciśnienia do listwy to wprawie paliwo nie lecę, dodam że awtko na plaku odpala
 
Ostatnia edycja:

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
17
Punktów
3
Miasto
Bielsko- Biała
Przy tak małym ciśnieniu nie odpali. Musi być grubo ponad 200bar nie pamiętam ile dokładnie. Na początek próbował bym wyeliminować wtryskiwacze podpinając manometr o zakresie min 1500bar na wyjście z pompy CR a jak takim nie dysponujesz to można zaślepić zasilanie wtrysków np odpowiedniej wielkości kulka z łożyska. Jak ciśnienie się pojawi to winnny jest któryś wtryskiwacz a który to już łatwo sprawdzić.
 

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Na plaka odpala czy na plaku tylko pracuje?

Przy tak małym ciśnieniu nie odpali. Musi być grubo ponad 200bar nie pamiętam ile dokładnie. Na początek próbował bym wyeliminować wtryskiwacze podpinając manometr o zakresie min 1500bar na wyjście z pompy CR a jak takim nie dysponujesz to można zaślepić zasilanie wtrysków np odpowiedniej wielkości kulka z łożyska. Jak ciśnienie się pojawi to winnny jest któryś wtryskiwacz a który to już łatwo sprawdzić.
Odkręcalem rurkę wysokiego ciśnienia od pompy cr, to jak kręci rozrusznik to wprawie nic nie leci paliwo.
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
17
Punktów
3
Miasto
Bielsko- Biała
Wymieniłem podkładki miedziane pod wtryskiwaczami i frezerowalem gniazda
Ok. Tylko z tamtąd nie leci ropa tylko są przedmuchy, ucieka kompresja. Jeśli nie ma ropy na wyjściu z pompy to sprawdź czy dochodzi do niej ropa z filtra bo mąż problem między zbiornikiem a pompa CR lub sama pompą. Jak tam jest wszystko ok to pompa do naprawy lub sam regulator do wymiany. Może gruszkę ( ta ręczną pompkę) założyłeś odwrotnie jest to możliwe jak jest jakiś i uniwersalny zamiennik, no i taki banał paliwo w zbiorniku jest? Może zawiesiła się wskaźnik. Jakieś czujniki temp itp. na tym etapie nie mają nic do rzeczy, pompa musi dawać paliwo
 
Ostatnia edycja:

Piotr_skc

SuperMechanior
Dołączył
9.06.2017
Postów
674
Punktów
65
Wiek
32
Miasto
Skierniewice
W tym motorze zazwyczaj cieknie na zewnątrz olej silnikowy między tulejka gniazda wtrysku a uszczelniaczem jej. A co do palenia to musisz wszystko posprawdzać. Gruszki przewody itd. Najprościej walnij go z banki. Postaw banke na dachu daj z niej przewód na filtr i ogień.
 

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Ok. Tylko z tamtąd nie leci ropa tylko są przedmuchy, ucieka kompresja. Jeśli nie ma ropy na wyjściu z pompy to sprawdź czy dochodzi do niej ropa z filtra bo mąż problem między zbiornikiem a pompa CR lub sama pompą. Jak tam jest wszystko ok to pompa do naprawy lub sam regulator do wymiany. Może gruszkę ( ta ręczną pompkę) założyłeś odwrotnie jest to możliwe jak jest jakiś i uniwersalny zamiennik, no i taki banał paliwo w zbiorniku jest? Może zawiesiła się wskaźnik. Jakieś czujniki temp itp. na tym etapie nie mają nic do rzeczy, pompa musi dawać paliwo
Wszystko sprawdziłem dużo razy, właśnie też pomyślałem że pompa albo zawór, to wymieniłem pompę razem z zaworem, i przewody paliwowe z gruszką, pompe kupiłem z regeneracja, układ jest odpowietrzony zero bombli
Automatyczne połączenie postów:

W tym motorze zazwyczaj cieknie na zewnątrz olej silnikowy między tulejka gniazda wtrysku a uszczelniaczem jej. A co do palenia to musisz wszystko posprawdzać. Gruszki przewody itd. Najprościej walnij go z banki. Postaw banke na dachu daj z niej przewód na filtr i ogień.
Automatyczne połączenie postów:

W tym motorze zazwyczaj cieknie na zewnątrz olej silnikowy między tulejka gniazda wtrysku a uszczelniaczem jej. A co do palenia to musisz wszystko posprawdzać. Gruszki przewody itd. Najprościej walnij go z banki. Postaw banke na dachu daj z niej przewód na filtr i ogień.
Automatyczne połączenie postów:

Wszystko sprawdziłem dużo razy, właśnie też pomyślałem że pompa albo zawór, to wymieniłem pompę razem z zaworem, i przewody paliwowe z gruszką, pompe kupiłem z regeneracja, układ jest odpowietrzony zero bombli
Automatyczne połączenie postów:


Automatyczne połączenie postów:

Wszystko sprawdziłem dużo razy, właśnie też pomyślałem że pompa albo zawór, to wymieniłem pompę razem z zaworem, i przewody paliwowe z gruszką, pompe kupiłem z regeneracja, układ jest odpowietrzony zero bombli
Automatyczne połączenie postów:


Automatyczne połączenie postów:
Założyłem gruszkę na wejściu do filtra paliwo idzie zero bombli, ciśnienia jak na zdjęciu po kręceniu
 

Załączniki

  • IMG_20211128_104944.jpg
    IMG_20211128_104944.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 23
Ostatnia edycja:

Piotr_skc

SuperMechanior
Dołączył
9.06.2017
Postów
674
Punktów
65
Wiek
32
Miasto
Skierniewice
Trza sprawdzić czy zawor dostaje rozkazy ze sterownika co ma robić. Niech ktoś mądry powie jak to zrobić.
 

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Trza sprawdzić czy zawor dostaje rozkazy ze sterownika co ma robić. Niech ktoś mądry powie jak to zrobić.
O to ciekawe, bo ja sprawdziłem tylko że dochodzi tam napięcia 12v, to chyba trzeba pod czas kręceniu rozrusznikiem sprawdzić sygnał oscyloskopem, czy jak
 

Piotr_skc

SuperMechanior
Dołączył
9.06.2017
Postów
674
Punktów
65
Wiek
32
Miasto
Skierniewice
Jak na plaku chodził i gruszka pompował to raczej odpowietrzone. Brakuje zbudowania cisnienia. Opowiem przykład z zycia. Silnik cr. Nowe wtryski pompy(2) zawór na listwie. Pali na plaka po chwili twarda praca gasnie. Cuda na kiju robione. Wtryski z przelewem w głowicy. Nie szczelna miedzianka i komprecha wali w przelew na pompki. Proste jak drut a zachodu w h.uj. Rutyna gubi. Sprawdź z banka bo może coś z zasilaniem
 

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Jak na plaku chodził i gruszka pompował to raczej odpowietrzone. Brakuje zbudowania cisnienia. Opowiem przykład z zycia. Silnik cr. Nowe wtryski pompy(2) zawór na listwie. Pali na plaka po chwili twarda praca gasnie. Cuda na kiju robione. Wtryski z przelewem w głowicy. Nie szczelna miedzianka i komprecha wali w przelew na pompki. Proste jak drut a zachodu w h.uj. Rutyna gubi. Sprawdź z banka bo może coś z zasilaniem
Ja założyłem gruszkę przed filtrem i pompowalem przy odpaleniu, jak dam banke z paliwkom przed filtrem tak bedzie lepiej?
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
17
Punktów
3
Miasto
Bielsko- Biała
Na początek zrób tak jak radzi Piotr bezpośrednio z banki. Nie wiem jaki tam jest zawór regulacji ciśnienia, czy bez napięcia daje max czy odwrotnie ale w ostateczności możesz (wiem że tak się nie powinno robić bo tam ma być sygnał PWM ) podać chwilowo z podkreśleniem słowa chwilowo! Napięcie 12v na regulator ciśnienia i zobaczysz jaki będzie odczyt z czujnika ciśnienia i tak samo zrób bez zasilania.

Możesz poczytać jeszcze to może coś cię naprowadzi https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3221937.html
 

kamil210

Bywalec
Dołączył
4.11.2013
Postów
60
Punktów
13
Witam, jestem początkującym mechanikiem, wziąłem do naprawy Citroen C4 1.6 HDi, zaczęło się od wymiany świec żarowych, oleja, i filtrów, i na koniec wymieniłem uszczelki pod wtrysków, bo ropa ciekła na zewnątrz, po złożeniu wszystkiego, samochód nie odpalił, myślałem że zapowietrzylem pompę wtryskowa, odpowietrzylem porządnie, i dalej nie odpala, błędów zero, parametry bieżące to tak ciśnienia na listwie max 15 bar, rozrusznik kreci żwawo, powietrza wskazuje prawidłowo, parametry bsi coś tam pokazuje że widać kłuć, i otrzymano na zezwolenia, i kalkulator dobrany, co zrobiłem sprawdziłem 3 razy czy wszystko jest na mieście, wtryskiwacze założyłem tak samo, wymieniłem przewody paliwowe z gruszką, wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia razem zaworem regulacji ciśnienia, po tym jest to samo ciśnienia na listwie do 15 bar, prąd do zawóra ciśnienia podchodzi 12v, do czujnika ciśnienia na listwie jeszcze nie sprawdził bo nie mam dostępu zostawiłem to na koniec, wiem że współpraca jest z czujnikiem temperatury paliwa i czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, to sprawdzone, już nie wiem gdzie szukać dalej, co blokuje ten zawór regulacji ciśnienia, wtryskiwacze nie sprawdził bo jak odkręcić rurkę wysokiego ciśnienia do listwy to wprawie paliwo nie lecę, dodam że awtko na plaku odpala
Na zasilaniu z filtra do pompy możesz mieć magnetyczny zaworek z kulką zamontowany na przewodzie,jeśli z jakiegoś powodu kulka opadła to odcina paliwo do pompy,tak jest w 9hf w Berlingo. Upewnij się czy przewodów nie pozamieniałes też. Jeśli u Ciebie nie ma ww zaworka to pomiń filtr paliwa i postaw bańkę jak kolega wspomniał, ja bym tu dołożył uniwersalny filtr paliwa przed (jak z łódki np)
 

Valiiev19

Początkujący
Dołączył
27.11.2021
Postów
14
Punktów
0
Dziś dalem banke i weź do filtra paliwko zacząga, ale ciśnienia poszło do gury na 1 bar, Temat uważam za rozwiązany, dziś odwiozłem sterownik na sprawdzenie, powiedziałi że jest uszkodzony i ta usterka występuje razem z modułem BSM, to moduł też do naprawy. Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
Do góry Bottom