• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C4 1.6 NFU brak mocy

RobertM.

Początkujący
Dołączył
24.09.2017
Postów
19
Punktów
3
Wiek
30
Miasto
Białystok
Panowie Citroen c4 1.6 16v NFU. Auto po odpaleniu lekko kuleje na wolnych obrotach i ciężko się wkręca na obroty. Świece i cewka nowe. Brak błędów w sterowniku. Odczyty z sondy i map sensora prawidłowe. Podczas jazdy brak mocy, bardzo opornie wkręca się na obroty, czasem ciągnie i lekko go odcina. To nie są objawy wypadania zapłonu. Stawiam na przytkany katalizator, ale miałem go na wierzchu bo wymienialem silnik i wyglądał bardzo dobrze, tzn nie był pęknięty, ale nie sprawdzałem prześwitu. Drugi podejrzany to elektroniczna przepustnica która uchyla się i przymyka w rytm falujących obrotów na biegu jałowym. Natomiast wykluczam samą przepustnicę bo mam drugą na podmiankę ale myślę o adaptacji, której chyba nie dam rady przeprowadzić. Po odpięciu czujnika temperatury cieczy obroty się uspakajają co by eliminowało podejrzany katalizator. Ktoś miał styczność z podobnym problemem ?
 

RobertM.

Początkujący
Dołączył
24.09.2017
Postów
19
Punktów
3
Wiek
30
Miasto
Białystok
Tak, istotny był szczegół którego nie opisałem powyżej. Auto trafiło do nas z innego warsztatu po wymianie silnika. Okazało się, że włożony został silnik wraz z kołem zamachowym, które minimalnie różniło się od tego, które było oryginalnie w aucie. Różnica polegała na tym, że przerwa na zębach do czujnika położenia wału była w nieco innym miejscu. Auto z którego pochodził silnik posiadało inną skrzynie biegów w której otwór montażowy czujnika był w innym miejscu. W konsekwencji rozrząd fizycznie był dobrze ustawiony, ale czujnik położenia wału czytał obrót zbyt późno i zapłon następował w złym momencie. Po przełożeniu koła zamachowego wszystko wróciło do normy.
 

Piotr 92

Nowy
Dołączył
15.07.2021
Postów
1
Punktów
0
Witam . Mam podobny problem z tym silnikiem . Kąt wyprzedzenia zapłonu idzie bardzo na minus nawet do -10 . W aucie wszystko wymieniłem a nawet silnik przeszedł kapitalny remont . Podobno ktoś w tym aucie wymieniał sprzęgło a ja czuję że cała skrzynia biegów w raz z kołem zamachowym została wymieniona ale nie wiem jak odróżnić że coś jest tam nie halo.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5796
Porady
1
Punktów
2654
No to trza usiąść i płakać...:)
 
Do góry Bottom