• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C4 B7 1.6 HDi DV6C 9HR - po urwanym pasku

ZagajGsi

Początkujący
Dołączył
7.12.2019
Postów
18
Punktów
0
Witam szanowne grono po fachu...
Przyjechał do mnie z Francji Citroen C4 b7 z silnikiem 1.6 Hdi DV6C 9HR o mocy 112KM. W silniku zjadło pasek ;)
Po wstępnych oględzinach ok koniki połamane i 8 zaworów do wymiany. Głowica zrobiona. Wszystko poskładane na nowych częściach. Nowy rozrząd założony - i tu o dziwo moje zdziwienie bo już trochę HDi sie tych rozrządów zmieniło. Otóż, blokada wałka i pompy pasują bez problemu natomiast wału w talerzyku magnetycznym brakuje może pół zęba, próbowałem cofnąć o 1 ząbek to wtedy całkiem już nie pasuje, po oględzinach koła paska nie widać śladów żeby talerzyk się przestawił myślę sobie ok zostawiamy (mimo, że zawsze w tych silnikach pasowały bez problemu). Ok bierzemy sie za odpalenie, wiadomo trochę musiałem go pomęczyć aby się odezwał, myślę sobie spoko paliwo niech pociągnie.... W końcu odpalił, ale jaja jak skur....yn. Dolot działał jak wydech prało jak nie boska ziemia, a z kolektora wydechowego wydostawał sie tylko lekki czarny dymek. Dobra co jest w sumie nie znamy historii auta wiemy tylko, że strzelił rozrząd. Wyjąłem EGR nic z tych rzeczy cały czas zamknięty. FAP odpięty bez zmian.... No i teraz już mi ręce opadają... :( coś ktoś doradzi po fachu?
 

slawek1

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2012
Postów
460
Punktów
174
Wiek
44
Miasto
Świdnica
Tak jak kolega pisze. W ehdi 8v po strzale wałek rozrządu nadaje sie do śmieci.a bezzębne paski to norma. Ja wszystkim moim klientom wymieniam rozrzady w tych silnikach co 120 tys. Z reguły zaden nie dojeżdża 150 tys km.
 

ZagajGsi

Początkujący
Dołączył
7.12.2019
Postów
18
Punktów
0
ten ma 230 tyś a raczej miał. jutro zdemontuje jeszcze raz wałek i zamówię drugi
 

slawek1

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2012
Postów
460
Punktów
174
Wiek
44
Miasto
Świdnica
A w moim miescie zalecają zgodnie z wytycznymi producenta. I zaden nie dojeżdża do tego przebiegu
 

ZagajGsi

Początkujący
Dołączył
7.12.2019
Postów
18
Punktów
0
Witam wyrzyskich ponownie. Jakiś czas już autko jeździ, oczywiście mieliście racje wałek do zmiany i wszystko jak talala. Za co serdecznie dziękuje. Pozostaje temat FAP i błędu P1445 - Dozowanie dodatku. Ilość dodatku wtryskiwanego do filtra FAP przekroczyła maksymalny próg. Filtr FAP powinien być wymieniony.
Dodam, że pompka działa bo wysterowałem ją testerem. Może jakiś pomysł?
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
213
Punktów
45
Wiek
41
Miasto
Wojcieszyn
Według producenta fap do wymiany, można oddać do mycia i zrobić reset FAP. Lub sam reset
 

ZagajGsi

Początkujący
Dołączył
7.12.2019
Postów
18
Punktów
0
Panowie C4 pojechała już wszystko ogarnięte :D
Dziękuję wszystkim za pomoc :D
 
Do góry Bottom