tomasz 425
Uczestnik
Witam przeglądnąłem tematy w tym dziale ale nie spotkałem mojego problemu a mam takowy. pacjent to citroen c4 grand picasso silnik 2.0 16 V z automatyzowaną skrzynią biegów. Opis problemu jest długi więc go pominę a przejdę od razu do rzeczy auto przestało zmieniać biegi był moment że na wyświetlacz zamiast pozycji biegów i prędkości pojazdu pojawiły się kreski. Po wymianie manetki zmiany biegów i czujnika obrotów wejściowych powróciły na wyświetlacz pozycja biegów czyli "N" i "0" prędkość pojazdu, ale auto wciąż jest unieruchomione gdyż nie można manetką zmienić położenia "N" na żadne inne a w związku z tym auto nie jeździ. Po podpięciu pod diagboxa mam takowe błędy :
BSI F000; usterka modułu sterujący silnika ; kalkulator milczy w sieci can
BSM F 000; usterka modułu ..............taki sam błąd jak w BSI
Skrzynia biegów błąd P 1734 usterka sygnału położenia urządzenia wykonawczego skrzyni biegów na wałku wybieraka biegów
wszystkiego nie będę przytaczał ale na końcu jest podane ciśnienie hydrauliczne ; 44 bar myślę że jest to ważna informacja.
Zespół elektro pompy wspomagania kierownicy ma błąd U 1113; brak informacji o prędkości pojazdu
Wtrysk\Zapłon błąd P0597; termostat pilotowany
P1607; ograniczenie prędkości samochodu.
I w związku z tym mam pytanie czy błąd P 1734 to uszkodzony robot czy za małe ciśnienie hydrauliczne. A może uwalony termostat sieje takie błędy gdyż awaria auta nie stała się nagle . W moim aucie występują dwa czujniki takie same do zmiany i selekcji biegów a zakupiłem używany i podmieniłem oba i ciągle występują te same błędy. Zmierzyłem napięcie i na jednej kostce i drugiej występuje 5 V . I tu moje pomysły się kończą a zaczynają domysły; robot ,pompa hydrauliczna skrzyni ,czy termostat sieje takie błędy. Może ktoś pomoże miał taki problem.
BSI F000; usterka modułu sterujący silnika ; kalkulator milczy w sieci can
BSM F 000; usterka modułu ..............taki sam błąd jak w BSI
Skrzynia biegów błąd P 1734 usterka sygnału położenia urządzenia wykonawczego skrzyni biegów na wałku wybieraka biegów
wszystkiego nie będę przytaczał ale na końcu jest podane ciśnienie hydrauliczne ; 44 bar myślę że jest to ważna informacja.
Zespół elektro pompy wspomagania kierownicy ma błąd U 1113; brak informacji o prędkości pojazdu
Wtrysk\Zapłon błąd P0597; termostat pilotowany
P1607; ograniczenie prędkości samochodu.
I w związku z tym mam pytanie czy błąd P 1734 to uszkodzony robot czy za małe ciśnienie hydrauliczne. A może uwalony termostat sieje takie błędy gdyż awaria auta nie stała się nagle . W moim aucie występują dwa czujniki takie same do zmiany i selekcji biegów a zakupiłem używany i podmieniłem oba i ciągle występują te same błędy. Zmierzyłem napięcie i na jednej kostce i drugiej występuje 5 V . I tu moje pomysły się kończą a zaczynają domysły; robot ,pompa hydrauliczna skrzyni ,czy termostat sieje takie błędy. Może ktoś pomoże miał taki problem.

