• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen c4 Picasso 1.6VTi problem

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Witam szanowne grono! Od kilku dni walczę z citroenem c4 Picasso 1.6vti 5fw, który przyprawia mnie o brak paznokci a wiec tak:
Auto trafiło do mnie po wymianie rozrządu oleju itd, ponieważ zaczelo dymić na biało(nie zawsze), nie miało mocy i wyświetlało błąd P0011- przesunięcie walka strona ssąca.
Jako, ze są to zmienne fazy na początek wyjąłem zaworki od regulacji faz, przeczyscilem gdyż były zabrudzone- efekt? Żaden, ten sam błąd- No wiec zamiana zaworków miejscami ssące z wydechem- nadal bez zmian, te same błędy te same objawy. Zamiana czujnikow od wałków miejscami- to samo. Na drugi ogień poszedł rozrząd- myśle może przesunięty, w końcu łańcuch. Zamówiłem blokady do rozrządu- po zablokowaniu koła zamachowego spojrzałem na walki i pomyślałem- bingo, widać ze blokady z zestawu nie będą tu pasować wiec rozebralem rozrząd, złożyłem na nowo na blokadach- 2 obroty wałem i wszystkie blokady wchodzą na swoje miejsce. Składam, próba odpalenia i co? No i właśnie nic, samochód nawet nie zagada, nie wyświetla żadnych błędów. Wszystkie kostki podpięte, bezpieczniki na bsm dobre, w bsi brak błędów z immo. Jest tylko jakiś błąd 5FF Co podczas operacji ponownego ustawienia mogło pojąć nie tak? Dodam ze kręcąc ręka za wał silnik ma opory takie jak zwykły motor przy łapaniu kompresji, żadnych stuknięć. Ręce mi już opadają od tego samochodu
 

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
304
Punktów
55
Wiek
30
Czegoś mu brakuje.
Sprawdź czy sterownik widzi rpm.
Może robiąc rozrząd naruszyłeś jakiś nadgnity już przewód.
 

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Czegoś mu brakuje.
Sprawdź czy sterownik widzi rpm.
Może robiąc rozrząd naruszyłeś jakiś nadgnity już przewód.
Sterownik widzi rpm przy kręceniu, w zależności od mocy już słabego akumulatora, zakres 180/250rpm podczas kręcenia. Akumulator drugi podpinalem poprzez kable bo myślałem może, ze ma spadki napięcia ale nic to nie pomogło
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
322
Punktów
16
Wiek
26
Miasto
Kalisz
Sprawdź lusterkiem czy oby na pewno blokada w koło zamachowe jest w odpowiednim miejscu [da się zablokować wal w innym miejscu i jest luz na blokadzie z 3mm) Wałki muszą być wypókla strona skierowane w dół. W tych silnikach zdarza się że koło zmiennych faz jest uszkodzone a podczas kręcenia rozrządem tego nie widać. Jeśli chodzi o dymienie na biało to w tym silniku miałem przypadek lejącego wtrysku benzynowego używka z allegro 40 zł załatwiła sprawę. Dymienie nie było zawsze. Często w tych silnikach wypalają się gniazda zaworowe.
 

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Sprawdź lusterkiem czy oby na pewno blokada w koło zamachowe jest w odpowiednim miejscu [da się zablokować wal w innym miejscu i jest luz na blokadzie z 3mm) Wałki muszą być wypókla strona skierowane w dół. W tych silnikach zdarza się że koło zmiennych faz jest uszkodzone a podczas kręcenia rozrządem tego nie widać. Jeśli chodzi o dymienie na biało to w tym silniku miałem przypadek lejącego wtrysku benzynowego używka z allegro 40 zł załatwiła sprawę. Dymienie nie było zawsze. Często w tych silnikach wypalają się gniazda zaworowe.
Właśnie ustawiałem blokadę na tym otworze co jest taki minimalny luz, uwypuklenia są skierowane do dołu. Nie miałem klucza 14mm 12kat żeby wykręcić świece, jutro go będę miał i spróbuje ustawić wał wstępnie na śrubokręty, tak żeby 1 i 2 cylinder był w równi na mijance. Mówisz ze ten otwór, w którym jest ten luz to inny punkt niż ten, który służy do ustawienia rozrzadu? Koła zmiennych faz obydwa nowe, maja raptem 100km przebiegu, cały kompletny rozrząd FAI zakładany przez poprzednika
Automatyczne połączenie postów:

9BF63E2D-ED19-48B7-B2F0-2D533D4EE3C6.jpeg
Obejrzałem ma szybko w internecie koła zamachowe i domyślam się, ze to jest prawidłowy punkt blokowania… na 99% ustawiłem rozrząd na którymś z tych otworów obok
Jutro dam znać czy coś się zmieniło
 
Ostatnia edycja:

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
322
Punktów
16
Wiek
26
Miasto
Kalisz
Tak właśnie ja też kiedyś ustawiłem obok. Ten punk prawidłowy jest strasznie ciężko trafić a w otworach obok też się blokuje.
Automatyczne połączenie postów:

Tłoki na blokadzie nie są 1 gmp tylko wszystkie równo ! Ustaw ponownie adaptacje od silnika od vanosa możliwe że po wymianie rozrządu tego nie zrobili i dlatego takie szopki
 
Ostatnia edycja:

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Tak właśnie ja też kiedyś ustawiłem obok. Ten punk prawidłowy jest strasznie ciężko trafić a w otworach obok też się blokuje.
Automatyczne połączenie postów:

Tłoki na blokadzie nie są 1 gmp tylko wszystkie równo ! Ustaw ponownie adaptacje od silnika od vanosa możliwe że po wymianie rozrządu tego nie zrobili i dlatego takie szopki
Przed zaczęciem wgl jakichkolwiek prac zrobiłem reset adaptacji delphi (na te chwile nie dysponuje czymś lepszym) i zmian nie bylo
 

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Małe update, rozrząd ustawiony prawidłowo i samochód żyje- adaptacje skasowane i wykonane na nowo. Samochód trochę kopcił na początku, lecz na przejażdżce nie wykazuje żadnych złych objawów, a wręcz przeciwnie- jest bardzo dobrze, po przejechaniu 30km nie wyświetla błędów, ma moc, nie szarpie i co najważniejsze nie dymi
 

Zupek451

Uczestnik
Dołączył
7.03.2021
Postów
40
Punktów
2
Wiek
47
Miasto
Radom
Małe update, rozrząd ustawiony prawidłowo i samochód żyje- adaptacje skasowane i wykonane na nowo. Samochód trochę kopcił na początku, lecz na przejażdżce nie wykazuje żadnych złych objawów, a wręcz przeciwnie- jest bardzo dobrze, po przejechaniu 30km nie wyświetla błędów, ma moc, nie szarpie i co najważniejsze nie dymi
Witam i na jaki otwor ustowoono rozrzad
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6692
Porady
2
Punktów
1878
Miasto
Koszęcin
Te silniki są popier.....nie. serio przyjechała cytryna na olej i skończyło się to wymiana oleju i 4 cewek zapłonowych że świecami i jak tu teraz klientowi powiesz, że dziwnym zbiegiem okoliczności najpierw poszła jedna a na następny dzień 3. Ja aż się boje po urlopie mam na kapitaliki thp i vti
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6692
Porady
2
Punktów
1878
Miasto
Koszęcin
Ja wsadzam w otwory po świecach dwie tyczki od pomidorów. Jak są tłoki na równo to dopiero można coś blokować
 

Brzostowski

SuperMechanior
Dołączył
16.01.2022
Postów
157
Punktów
21
Ja wsadzam w otwory po świecach dwie tyczki od pomidorów. Jak są tłoki na równo to dopiero można coś blokować
Tez tak zrobiłem po wszelkich próbach z lusterkiem haha
Najważniejsze ze cytryna jeździ do tej pory i ma się dobrze :)
 
Do góry Bottom