• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C5 II, wymiana oleju i filtrów.

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Posiadam Citroena C5 II , z 2006 r.
1.8 16 V, 125 KM.
Prosze powiedzcie mi jaki olej leje sie do tego silnika, pod maska znalazłem taka naklejkę.
Jaki olej do układu hydraulicznego LDS ?
Jaki filtr powietrza ?
Jaki filtr oleju ?
Jak można prosić w którym miejscu znajduje sie filtr oleju ?
I jak te filtry sie wymienia, wole zapytac niż cos połamać lub uszkodzić.
Jak trzeba to podam nr. Vin.
 

Załączniki

  • IMAG0524.jpg
    IMAG0524.jpg
    513,3 KB · Wyświetleń: 9

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1105
Punktów
151
Wiek
37
jesli chodzi o francuskie auta to zawsze idzie tylko i wylacznie purflux - jest to oryginal tylko bez znaczka (renault, peugeot, citroen)
 

tomom

Bywalec
Dołączył
2.07.2012
Postów
68
Punktów
1
Miasto
Polkowice
Jako, że auto kupiłeś używane to koniecznie sprawdź w jakim stanie są tylne zaciski hamulcowe. Czy nie odchylają się w kierunku felgi. Czy nie ma korozji aluminium na styku wahacz - zacisk. Jeśli wcześniej zabezpieczysz zacisk unikniesz zakupu nowych lub przekładki stronami.
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Sprawdziłem tylnie zaciski, za jakiś czas wymiana klocków sie szykuje.
Wydaje mi sie że prosto sa te zaciski do tarcz.
A co do tego styku aluminium ze stalą, to widac troche było utlenione aluminium na styku , ale potraktoałem szczotką drucianą i usunołem ten nalot.
Prosze mi powiedzieć , jak sie wymienia te klocki z tyłu to odkreca sie te śruby całkowicie , bo widziałem że do tego całego elementu podłączony jest przewud chyba hamukcowy, jak to odkręce i przesune na bok to nic sie nie uszkodzi ? IMAG0544.jpg
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
A jeszcze jedna sprawa, jaki serwis citroena leje płyn do układu chłodzenia ?
Czy można dolać pierwszy lepszy do układu chłodzenia, np: Borygo ....
 

tomom

Bywalec
Dołączył
2.07.2012
Postów
68
Punktów
1
Miasto
Polkowice
Jako chłodziwo używałem płynu Prestone (gotowy do wlania), nie musisz używać oryginalnego.

Co do wymiany samych klocków to wystarczy odkręcić małą śrubę pomiędzy tymi co zaznaczyłeś strzałkami.Przewodu hamulcowego nie ruszasz. Tłoczki cofasz np. trzonkiem młotka.
Widzę natomiast, że brakuje w tym aucie blaszki osłaniającej klocki. Podczas montażu nowych klocków nie używaj smaru miedzianego w tylnych zaciskach - przyśpieszysz korozję aluminium.

Co do korozji to zacisk powinien być prostopadle do wahacza. Jeśli zauważysz, że odchyla się a klocki mają rant (nie idą po całej powierzchni tarczy) to należy odkręcić wtedy te dwie duże śruby i pomiędzy wahacz a zacisk dać np: silikon wysokotemperaturowy na całej powierzchni styku. Uwaga zacisk składa się z dwóch połówek a śruby makabrycznie ciężko się wykręcają (montowane na klej do gwintów), szczególnie jak już zacisk odchyli się. Wskazana dobra nasadka. Najlepiej zrobić to zanim zauważysz korozję. Wówczas ominie cię zakup nowych śrub 4*14 zł. Na koniec należy odpowietrzyć hamulce.

Nie próbuj cofać tłoczków przednich zacisków. Trzeba je wkręcać. Prawy w lewo , lewy w prawo.
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Tab blaszke co przyslania klocki , mam zdemontowalem przed zdjeciem.
Narazie nie bede ruszal tych klockow, ale za jakis czas bedzie konieczna wymiana , bplo sie koncza.
A co do tych tloczkow przednich, to wlasnie probowalem je cofnac, ale nie szlo i odpuscilem sobie.
Mam nadzieje ze nie uszkodzilo sie nic.
Co samochod to inne rozwiazanie.
 

Auto-Port

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2012
Postów
1683
Punktów
361
Jak najbardziej mozesz miec wklad poszukaj pod maska puszki z czarnym plastykowym wieczkiem tam bedzie sie znajdowal wklad filtra
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Rafal , też mi się tak wydaje , tarcze wyglądaja jak zapieczone i mają troche ranty na brzegach.
Qbaradom, mówisz ,, Użyj do hamulców smaru ceramicznego.", do czego ten smar jest ?
O jakich gratach mówisz, o jakiś środkach smarujących, czy o tarczac i klockach ?
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
jajo ?

A co do oleju silnikowego Total 5W30, znalazłem 3 rodzaje.
-TOTAL QUARTZ FUTURE 9000 5W30 5L 3101774173.jpg
-TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 5L 3101774219.jpg
-TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 5L 3101774159.jpg
Który byłby lepszy z tych trzech, wydaje mi się że ten pierwszy , Total quartz future 9000. 3101774173.jpg .
Ale prosze o Wasza rade.
Cena identyczna.
 

Załączniki

  • 3101774173.jpg
    3101774173.jpg
    64,3 KB · Wyświetleń: 3

qbaradom

SuperMechanior
Dołączył
17.08.2012
Postów
925
Punktów
86
Miasto
Radom
Mówię o wszystkim co potrzebujesz (oleje , filtry).
Klocki od strony zewnętrznej i zacisk na styku ze zwrotnicą potraktuj smarem ceramicznym.
Nie wchodzi w reakcję z aluminium.
Kup sobie texaco energy 5w30, wymieniaj co 10 tys i masz spokój.
Masz telefon to dzwoń , pytaj i męcz :D
 

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Co 10 000 km, nie za czesto ?
Chyba olej syntetyczny mozna wymieniac zadziej .
W ksiazce serwisowej Citroena, wpisy sa co 30 000 km.

Nigdy w Inter Cars, nie kupowalem.
Taniej by bylo jak na allegro ?
 

qbaradom

SuperMechanior
Dołączył
17.08.2012
Postów
925
Punktów
86
Miasto
Radom
Lepiej co 10 niż co 30.
Wiem co piszą ale praktyka pokazuje że częściej jest lepiej i stać cię na 120-130 zł?
Pewniej i tanio na moich zniżkach.
Filtry też firmowe bo pewne.
 
Do góry Bottom