• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C5 Po wymianie rozrządu auto prawie nie odpala

Adam91

Początkujący
Dołączył
12.04.2025
Postów
6
Punktów
5
Miasto
Piekary Śląskie
Cześć. Kilka dni temu zabrałem się za wymianę rozrządu w cytrynie. Z uwagi na niemały przebieg - 360kkm postanowiłem zajrzeć też do łańcucha pomiędzy wałkami rozrządu. Założyłem nowy łańcuch wraz z napinaczem i ślizgiem, nowy pasek, napinacz i rolka prowadząca. Łańcuch ustawiony na znaki, pasek zgodnie z blokadami. Wtryski założone na nowych uszczelkach. Próba odpalenia trwała naprawdę długo ale zanim paliwo dojdzie do wtrysków to zawsze trochę trwa. Silnik w końcu odpalił, trzęsie się niemiłosiernie, nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów, słychać stukanie z góry głowicy.

Wiadomo, każdy może się pomylić, mogło mi coś uciec po drodze dlatego rozebrałem wszystko i złożyłem drugi raz też ze znakami na kołach i blokadach. Niestety cały czas temat jest ten sam. Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu są ok. Podczas pracy widnieje info o synchronizacji wałka rozrządu i wału korbowego. Zastanawiałem się czy w ogóle chodzi na wszystkie cylindry i na próbę odłączyłem po kolei wtryskiwacze. Odłączenie wtrysku numer 2 lub 3 powoduje spadek obrotów i jeszcze większe szarpanie natomiast odłączenie wtrysku 1 lub 4 powoduje wzrost obrotów i wygładzenie pracy silnika.
Błędów na kompie brak.
Temat jest mega dziwny, wiem że diagnostyka przez internet nie jest łatwa ale może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Silnik DW10C, RHH 2.0HDi 163km.

Pozdrawiam, Adam
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
455
Punktów
171
Miasto
Gorzów Wlkp
Bardzo prawdopodobne że przez źle odpowietrzenie układy paliwowego zacięty się wtryski. Sam tak kiedyś zrobiłem w dokładnie takim samym silniku.
 

Ursusraketa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.09.2018
Postów
451
Punktów
110
Korekty czasy wtrysków ,co widać na kompie ?
Dolot cały złożyleś?
 

Adam91

Początkujący
Dołączył
12.04.2025
Postów
6
Punktów
5
Miasto
Piekary Śląskie
Bardzo prawdopodobne że przez źle odpowietrzenie układy paliwowego zacięty się wtryski. Sam tak kiedyś zrobiłem w dokładnie takim samym silniku.
Jak sobie z tym poradziłeś? Demontować wtryski i zawieźć je gdzieś gdzie robią takie rzeczy?

Dolot cały poskładany, opaski skręcone, przepływomierz podłączony i sprawny. Korekt wtrysków nie sprawdzałem, silnik chodzi tak że żal go męczyć.

Nagrałem chwilę filmu gdyby ktoś był ciekawy:
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1564
Punktów
293
Miasto
Piaseczno
Według mnie ,warto przy wtryskach po wyjęciu trzymać je w pozycji pionowej. Mam zwykłą butelkę po płynie spryskiwaczy ze zrobionymi otworami, wkładam tam wtryski i sobie "stoją ". Po montażu, przeciągam paliwo zwykłym "ssakiem" do odpowietrzania hamulce i tak naprawdę silnik uruchamia się dosłownie po chwili.
 

Ursusraketa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.09.2018
Postów
451
Punktów
110
Na walku nie pomylisz, ale na wale już można pomylić .
Jakie błędy wywala ?
 

Arturb123

Początkujący
Dołączył
12.01.2017
Postów
15
Punktów
1
Miasto
Łódź
Też bym obstawiał zacięty wtrysk, ewentualnie czy jest możliwość pomylenia wtyczek przy wtryskach?
 

Adam91

Początkujący
Dołączył
12.04.2025
Postów
6
Punktów
5
Miasto
Piekary Śląskie
Wał zablokowany z klinem na godz. 12.
Błąd pojawił się D401 ale tester lipny i nie ma ani opisu ani też nie znalazłem takiego błędu w necie.
 

Ursusraketa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.09.2018
Postów
451
Punktów
110
Najlepiej to lexia bo launche i inne nie pokazują sterowania wtryskami . Wtryski numerowane są od skrzyni .
 

terespl

Początkujący
Dołączył
8.04.2025
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Kęty
Bardzo prawdopodobne że przez źle odpowietrzenie układy paliwowego zacięty się wtryski. Sam tak kiedyś zrobiłem w dokładnie takim samym silniku.
W 1.6 tdci też kiedyś poluzowałem wszystkie nakrętki doprowadzające paliwo do wtrysków i poczekałem aż się pojawi paliwo.
Ale czemu one się zacinają? Praca na sucho?
 

Adam91

Początkujący
Dołączył
12.04.2025
Postów
6
Punktów
5
Miasto
Piekary Śląskie
W 1.6 tdci też kiedyś poluzowałem wszystkie nakrętki doprowadzające paliwo do wtrysków i poczekałem aż się pojawi paliwo.
Ale czemu one się zacinają? Praca na sucho?
Bardzo dobre pytanie, w ubiegłym roku wymieniałem słupek 1.6TDCi i bez odpowietrzania wtrysków odpalił dosłownie po 5 sekundach.
 

Adam91

Początkujący
Dołączył
12.04.2025
Postów
6
Punktów
5
Miasto
Piekary Śląskie
Bardzo prawdopodobne że przez źle odpowietrzenie układy paliwowego zacięty się wtryski. Sam tak kiedyś zrobiłem w dokładnie takim samym silniku.
Miałeś rację z tymi wtryskami, dwa totalnie się zawiesiły. Nie miałem pojęcia że może się tak stać, nigdy nie robiłem odpowietrzania i do tej pory było bez problemów. Podobno niektóre wtryski są bardziej na to podatne. Zakład zajmujący się wtryskami ogarnał temat w godzinę. Silnik odpala i pięknie pracuje. Dziękuję!
 
Do góry Bottom