1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Citroen C5 x7 2.0 HDI 160KM - Walka z wibracjami karoserii przy przyśpieszaniu

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika mark5001, 16-05 19.

  1. mark5001

    mark5001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-07 14
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Witam [​IMG]
    Już od jakiegoś czasu walczę z wibracjami podczas przyśpieszania.
    Na początku sprawdzone pólosie okazalo się że prawa miala luz - więc decyzja, wymiana na nowe po lewej i prawej.
    No i ku mojemu zdziwieniu wibracje nadal są [​IMG]
    Najlepsze jest to że jak robię trasy do pracy i z powrotem - ok 6 km to drgania nie występują - problem zaczyna się gdy jadę w dluższą trasę i tak jak by się "Coś Nagrzalo" - wlaśnie wtedy zaczyna się cyrk - podczas przyśpieszania... zazwyczaj już od 60 w górę nie zależnie jaki bieg zaczyna wpadać w wibrację cala buda - mam wrażenie że to od prawej strony idzie.
    Silnik i osprzęt dziala prawidlowo - tam absolutnie nic się nie dzieje - pracuje równo, ma moc, przyśpiesza równomiernie.
    Częstotliwość wibracji rośnie proporcjonalnie do prędkości.
    Samochód zostawilem innemu mechanikowi do diagnozy - niestety nic nie znalazl - sprawdzil zawieszenie, pólosie, przeguby, Podporę, poduszki silnika, nic nie znalazl, pojeździl i nie przydarzyla mu się sytacja.
    Największe wibracje występują jak jest duże obciążenie i wjedzie się na jakies dlugie wzniesienie na drodze przy ok 90 i po tym wzniesieniu tak jak by samochód z niej delikatnie "Spadal" w tym momencie jest większy prześwit - wlaśnie wtedy to nawet to już Slychać :/
    Pytanie czy ktoś już spotkal się z takim problemem, bo nie mam juz pomyslów.
    Jedynie sprzęglo/dwumasa - ale jednak logicznie ciężko mi powiązać dwumasę z tym problemem.
    Pozdrawiam.
     
    Ostatnio edytowano: 16-05 19
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 004
    Docenione treści:
    4 317
    Miasto:
    turek
    Wtryski. Weź kompa w drogę, to zobaczysz.
     
  3. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    mogą być i wtryski ostatnio w latitudzie mieliśmy podobnego zonka !
    koszmara -okazała sie tylna nowa opona po rozgrzaniu biła dziwnie

    po zmianie na zapas to do dziś facet nie narzeka ....:D:D:D:D
     
  4. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 039
    Docenione treści:
    2 406
    Miasto:
    Mazowieckie
    Wtryski.

    czyli przy największym obciążeniu

    Tak, i były to wtryski.
     
  5. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    wiesz ,w jednym autku miałem tak ze na wolnych obrotach jak sie stało na swiatłach (automat) aż przygasał na D a na N czy P jakoś to chodziło i były wtryski podczas jazdy tylko poszarpywał czasem ale wibracji nie było
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 004
    Docenione treści:
    4 317
    Miasto:
    turek
    Paweł, opowiadałem ci co niedawno miałem. też drgania podczas przyśpieszania. w momencie gdy występowały korekta 3 wtrysku podchodziła pod 1.8. jakaś cytryna 1.6 hdi. i to nie był pierwszy przypadek. jak ktoś się nie wczuje dobrze, to może pomylić z przegubem.
     
  7. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    Tak ,tylko czy to wzrasta z przyspieszeniem ???
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 004
    Docenione treści:
    4 317
    Miasto:
    turek
    nie z przyśpieszeniem, tylko z obciążeniem.
     
  9. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    Częstotliwość wibracji rośnie proporcjonalnie do prędkości.
    tak było takze napisane hehehehe:D:D:D:D
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 004
    Docenione treści:
    4 317
    Miasto:
    turek
    czytałem tylko tytuł tematu. sorry. :)
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 039
    Docenione treści:
    2 406
    Miasto:
    Mazowieckie
    i dalej jakaś subiektywna opinia:

     
  12. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 042
    Docenione treści:
    661
    Miasto:
    Lubliniec
    Sprawdzałeś poduszkę silnika ta przy rozrzadzie. One się sypią regularnie
     
  13. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    spoko Tomek nie przepraszaj :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
     
  14. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    621
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    I ona ma wibrować rytmicznie, hmm:rolleyes: dziwna sprawa.

    Może ta poduszka ma metronom w sobie.

    Miałem tak kiedyś w Aurisie przed dzwonem było ok, po nim tak się zrobiło. Poszły dwie półosie i hula do dziś. Dwie bo nie wiedziałem która.

    To jest tylko mój przypadek, a wiadomo usterki nie zawsze są identyczne w autach.

    Wew. przegub szczególnie jak jest na kamieniach.
     
    Ostatnio edytowano: 16-05 19
  15. mark5001

    mark5001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-07 14
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Kurcze wtryski zdecydowanie nie... w rezonans wpada buda i trzęsie/telepie - i "spadając" z długiego wzniesienia nasila się co najmniej dwukrotnie :D
    To ewidentnie jest z przeniesienia napędu...
    Zwłaszcza kiedy zrobiłem test i podniosłem zawieszenie - ale pod spodem na potencjometrze że w ustawieniu "Do jazdy" Był ok 5 cm wyżej - wtedy telepało niemiłosiernie...

    Poduszka koło rozrządu jest jak nowa.

    O to to to... Ale półosie wymieniłem na nówki - absolutnie nic się nie zmieniło...

    Ale tak - miał dzwona - sam sprowadzałem z Francji - wyglądało to jak by ktoś wdupił się na wysoki krawężnik - urwane prawe koło, potrzaskany zderzak...

    I teraz się zastanawiam czy może tu leżeć gdzieś przyczyna... wózek prosty jak by co...

    Pomiar punktów bazowych książkowy.

    Naprawiany był pod moim nadzorem więc dbałem o to żeby było bezpiecznie...
    samochód jak go przywiozłem miał 48000. Dzisiaj jest 86000.
    Po naprawie auta nie było żadnych cyrków, było wszystko ok.

    Z geometrii wynika że wszystkie kąty są w tolerancjach, oprócz jednej - przednie prawe koło jest cofnięte względem lewego o 6mm
     
    Ostatnio edytowano: 16-05 19