• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen C6 3.0 HDI V6 Remont silnika

Rys00

Boss regionalny
Dołączył
15.11.2010
Postów
258
Punktów
34
Średnio mnie obchodzi ile bierzesz za podniesienie czy za opuszczenie za wyrwanie tym bardziej, nikogo nie próbuje czymś zainteresować, wiem natomiast że to nie jest zły silnik tylko są źle serwisowane, kolega mechanik z U.K. ma tym silnikiem przejechane ok 400 tys km i nie ma żadnych problemów, jeśli nie masz nic ciekawego do napisania to nie wysilaj się na siłe i swoje chamstwo zachowaj dla swoich naiwnych klientów
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
193
Punktów
41
Miasto
UK
@Rys00 ale po co to nerwy i po co te wycieczki?

Pytania autora były zasadniczo dwa:
Pytanie odnośnie tego silnika, jakie są jego bolączki, co warto sprawdzić, ewentualnie wymienić przy tym motorze?
I ile mniej więcej na dzień dzisiejszy kosztuje remont silnika V6, sama robocizna?
i @slawek1 odpowiedział.

Ja rozumiem Twój punkt widzenia i w ogóle fajnie, natomiast Twój kolega który ma ten silnik jest jak wspomniałeś mechanikiem, a nie zwykłym Kowalskim, który zagląda pod maskę po to żeby dolać płynu do spryskiwaczy, zebrać liście z podszybia i chwile popatrzyć - to zmienia postać rzeczy, prawda? Poza tym auto autu nie jest równe, więc to że się coś zdarza to nie znaczy że tak jest zawsze. Tu się akurat zdarzyło
Wytarte panewki, uszkodzony wał korbowy, z powodu zbyt rzadkich zmian oleju.
więc co to ma do rzeczy, że komuś innemu działa? Oczekuję sugestii...

@DominikWR - napisałem wczoraj @ do Citroena, ale jest piątek i 12.20 w UK, więc marne szanse że odpiszą przed poniedziałkiem. Dla Ciebie to chyba i tak nic nie zmienia, bo z poprzednich postów już masz jakiś benchmark. Życzę Ci powodzenia w tej nierównej walce i oby Ci się opłaciło :finger:
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Czytałem kiedyś,że pewien Niemiec kupił Jaguara 3.0 diesel,panewki zjadło już przy przebiegu 3 tyś km,pierścienie też,gwarancji nie uznano,nie wymieniał oleju?:)wina była jednak po stronie użytkownika,musiał wybulić kasę na nowy silnik.
 

Piotr_skc

SuperMechanior
Dołączył
9.06.2017
Postów
611
Punktów
54
Wiek
32
Miasto
Skierniewice
Coś musi być na rzeczy z tymi motorami. W ogłoszeniach mnustwo jaguarów citroenów LR które jeżdżą ale w silniku coś stuka i chcą się pozbyć pod pretekstem jakimś tam.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Widziałem gdzieś filmik na YT,mechanik rozbierał silnik Jaguara(3.0 dCi) stwierdził,że to wynalazek,który projektował ktoś po zatruciu skrzekiem żaby trującej,póki chodzi,ale potem gdy zacznie się sypać to fiut.Niemiec załatwił silnik,gdyż nikt mu nie powiedział w salonie,że to nie jest auto na miasto,oraz by często patrzył na bagnet,i tak oto zaczął mieć dwa zbiorniki z paliwem.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Silnik ten powstał we współpracy Land R,Forda oraz PSA,odchudzili wał,środek pokryto warstwami chemii antypoślizgowej(nie pamiętam nazw),chełpiono się tym,że silnik jest lekki,wyszedł z tego badziew jakich mało,wał to najsłabsze ogniwo tego gniota.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1062
Punktów
181
Miasto
Piaseczno
V6 2,7 waży blisko 200 kg... A czy się różni 3,0? Coś tam zmienili na plus czy tylko marketing żeby zapomnieć o 2,7?
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
629
Punktów
211
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Skok tłoka dluzszy o 2 mm, inny układ wtryskowy-zamiast siemens Continental dali boscha, inna konstrukcja zaworów egr, dwie turbiny-duża i mała- i rewelacyjnej jakości zawór trójdrożny. To tak z grubsza. Taki sam kibel jak 2,7
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Skoro w ofercie na Allegro są kute wały z panewkami do 3.0,nie wierzę,że nie podeszli do tematu poważnie i pozostawili dziadostwo dalej to samo,prosta metoda,ile waży silnik 3.0? Jesli dalej 200 kg z delikatnym okładem,to nawet nie ma co się zabierać za remonty,solidny silnik musi swoje ważyć.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5872
Porady
1
Punktów
2675
Powiem wam tak - kiedyś zrobiłem tych silników ze 20 sztukow i zasadniczo była jedna przyczyna awarii - nieterminowa wymiana/ lub jej brak oleju w silniku...:)
Ludziska są jełopy i potrafią zajeździć wszystko...:)
A, że sprzęt jest delikatny... to efekty widać:)
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
629
Punktów
211
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Wały na allegro to chińska lub turecka produkcja. Land Rover tez sprzedaje wały, tyle ze opakowane w blok :cool:
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
629
Punktów
211
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Nie zawsze. Miałem czesto pęknięte wały a blok był bez dziury. Jeden nawet sam dojechał do mnie :) silnik z niego lezy do dzis jako dawca
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Kiedyś miałem dane zebrane od zakładów mechaniki z całej Polski,ok.85% użytkowników jeżdzi na zbyt niskim stanie oleju,o terminowości wymian nawet nie wspominam,to jest po prostu tragedia,gdy kupiłem W210 stan oleju był na minimum a w bagażniku była bańka oleju 1 l,nic to gdyby silnik jadł olej,od minimum do max w moim silniku wchodzi 2 l,dokupiłem jeszcze litr i wlałem dwa,tyle brakowało,od 3 miesięcy nie ubyło oleju nic,dlaczego tak jest? Ano dlatego,iż krążą opinie,że najlepiej jest trzymać stan oleju w połowie lub minimum bo wtedy nie wypycha uszczelek,stąd tyle silników np.STR pozacieranych,te silniki zacierają się przy zbyt niskich stanach oleju przy podjazdach pod górę,olej w silniku jest,kontrolka się nie pali a silnik się zaciera.Jest jeszcze inny problem,czyli sam olej.Do pewnych silników należy wybierać oleje do,,zadań specjalnych,,opracowane pod konkretne typy silników.Tylko Pennzoil opracował oleje pod STR,natomiast pod ten konkretny silnik nie do przeskoczenia są oleje ROYAL PURPLE,oleje o najniższym współczynniku tarcia,opracowali taką formułę dodatków ,że silniki praktycznie się nie zużywają,ten pakiet dodatków opatentowali ,niestety litr ok.60 zł ,te oleje należy stosować a nie oleje budżetowe,to jest V6 poza tym,do V6 ,V8 należy dobierać oleje szczególnie starannie.
 
Do góry Bottom