• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen DS4 1.6 THP błąd czujnika wałka

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Siemanko, trafił do mnie taki pacjent jak w temacie. Rocznik bodajże 2012, kod silnika EP6CDT zmienne fazy tylko na wałku ssącym , pojawia się błąd P0341(sygnał czujnika walka ssącego) i nie ukrywam że brakuje mi już pomysłów.
Po odpaleniu na wolnych obrotach czasem błąd się nie pojawia ale po dodaniu gazu już tak.
-Zasilanie do czujnika walka 5v dochodzi,
-oscyloskopem sprawdzałem sygnał wychodzący z czujnika i jest prostokąt, wyglada w porządku ale nie mam wzorca
- zdemontowałem pompę oleju bo olej był niedawno wymieniany a wyglądał jakby były w nim opiłki No i potwierdziło się pompa w środku cała porysowana wiec pomyślałem ze jest problem z ciśnieniem oleju na kole zmiennych faz wiec została założona nowa oryginalna pompa i wypłukany silnik.
-Koło zmiennych faz rozebrane ale w środku wyglądało Ok i na wszelki wypadek miałem takie sprawne koło wiec dałem na chwile na podmiankę (Nie pomogło)
- Pierścienie ślizgowe na wałku ładne jak również stopka walka, Zero Rys
- Rozrząd sprawdzany kilkukrotnie, złożony na blokadach(firmy Pindur) a na dodatek miałem drugiego takiego samego ds’a na rozrząd i został złożony na tych samych blokadach i pracuje prawidłowo. 0 błędów

Moje podejrzenie w tym momencie pada na delikatnie przekręcony wałek w osi ( są rurkowe ) i czujnik czyta, że czytnik na wałku nie jest w tym miejscu co powinien.
Synchronizacja rozrządu jest Ok bo wtedy wyrzucał by błąd P0016 tak jak było w tym drugim ds’ie.

Ktoś ma jakieś sugestie lub miał podobny problem ?
 

vandzianman

SuperMechanior
Dołączył
10.02.2013
Postów
105
Punktów
12
Wiek
35
Miasto
Myszków
Witam. Wszystko posprawdzałeś, ale nie napisałeś nic o zaworze sterującym kołem zmiennej fazy. Sprawdź zawór ewentualnie podmień jeśli będzie bez zmian sprawdź ciśnienie oleju. Raczej nie będzie to wałek rozrządu, miałbyś wtedy błąd stały. Jak by wałek był skręcono nie byłoby synchronizacji podobnie jak przy przestawionym rozrządzie. Stawiam na zawór lub ciśnieni oleju. Koło ma się przestawić po dodaniu gazu a w twoim przypadku nie mam przestawienie i dlatego pojawia się błąd.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Witam. Wszystko posprawdzałeś, ale nie napisałeś nic o zaworze sterującym kołem zmiennej fazy. Sprawdź zawór ewentualnie podmień jeśli będzie bez zmian sprawdź ciśnienie oleju. Raczej nie będzie to wałek rozrządu, miałbyś wtedy błąd stały. Jak by wałek był skręcono nie byłoby synchronizacji podobnie jak przy przestawionym rozrządzie. Stawiam na zawór lub ciśnieni oleju. Koło ma się przestawić po dodaniu gazu a w twoim przypadku nie mam przestawienie i dlatego pojawia się błąd.
Zawór również podkładany, już zapomniałem o tym napisać a jeśli chodzi o błąd to on również pojawia się na wolnych obrotach po odpaleniu ale raz na jakiś czas zdarzy się, że się nie pojawi
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Aha i czujnik walka oczywiście również podkładany z tego drugiego ds’a
 

vandzianman

SuperMechanior
Dołączył
10.02.2013
Postów
105
Punktów
12
Wiek
35
Miasto
Myszków
To tak jak pisałem pomiar ciśnienia oleju i jak masz oscyloskop to sprawdź jak wyglada położenia walka do wału i czy się zmienia po dodaniu gazu.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Niestety mam raczej tani oscyloskop jednokanałowy :( Wiec synchro nie podejrzę jak nic nie wymyślę to załatwię lepszy . Jutro jeszcze będę miał drugi wałek dla porównania. A z tym ciśnieniem sprawdzę dla pewności, co prawda serwisówka podaje tylko prawidłowe wartości po wpięciu się manometrem w miejsce czujnika ciśnienia a dla punktu pomiarowego w głowicy nic nie mogłem znaleźć z tym że klient już z tym błędem zrobił jakieś 10000 km i jeśli byłby problem z ciśnieniem to myślę że po takim przebiegu przy braku ciśnienia oleju mogłoby wytrzeć wałek, stopki lub krzywki a tu wyglada wszystko ładnie
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7224
Punktów
1190
Miasto
trasa lublin siedlce
Dziwne ze jest blad nie z korelacji a uszkodzenia systemu czujnika. Moze pusc oddzielne kable do kompa z tego czujnika.
Automatyczne połączenie postów:

Latwo jest pouczać a czasem wkurwia takie grzebanie.
Automatyczne połączenie postów:

Latwo jest pouczać a czasem wkurwia takie grzebanie.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Dostałem dzisiaj nowy wałek OEM na porównanie i na pierwszy rzut oka wyglada że czytnik przekręcony jakieś 2-3mm. Jutro dorobię przyrząd do ustalenia pozycji tego czytnika na podstawie nowego walka i przyłożę do tego co jest w aucie. Miałem tez jakiś stary podobny wałek na złomie i te czytniki są jakby nakręcane na wałek i mają sześciokąt na klucz płaski, wiec na próbę zacisnąłem w imadło i sprawdziłem jak mocno to siedzi i szczerze powiedziawszy nie było problemu z obróceniem. Nie wiem dlaczego nie wywala korelacji może jakieś cuda narazie liczę na to, że jutro się potwierdzi i kochany silnik 1.6 thp odejdzie w niepamięć
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Problem rozwiązany vandzianman miał racje, był problem z ciśnieniem oleju które słabło na drodze do koła zmiennych faz. Czytnik na wałku okazał się być w dobrej pozycji
 

complex

Nowy
Dołączył
29.09.2021
Postów
1
Punktów
0
Witam!
Mam taki sam problem z DS4 z tym że klient mówi że ktoś wymieniał mu uszczelkę pod głowicą i to jakiś rzeźnik raczej był bo pierwsze co zdjęliśmy pokrywę żeby sprawdzić ustawienie rozrządu i widać że młotek i przecinak były używane, nie podoba nam się ustawienie czytnika na wałku, rozrząd ustawiony prawidłowo, złożyliśmy to, żeby sprawdzić ciśnienie oleju. Ciśnienie sprawdziliśmy w miejscu czujnika ciśnienia oleju i na mocno rozgrzanym oleju 1,1 bara. Szczepan119 jak sprawdziłeś że ciśnienie słabnie na drodze do kół zmiennych faz???? Z góry dzięki za pomoc.
 

lukasl111

Nowy
Dołączył
13.01.2022
Postów
1
Punktów
0
Witam!
Mam taki sam problem z DS4 z tym że klient mówi że ktoś wymieniał mu uszczelkę pod głowicą i to jakiś rzeźnik raczej był bo pierwsze co zdjęliśmy pokrywę żeby sprawdzić ustawienie rozrządu i widać że młotek i przecinak były używane, nie podoba nam się ustawienie czytnika na wałku, rozrząd ustawiony prawidłowo, złożyliśmy to, żeby sprawdzić ciśnienie oleju. Ciśnienie sprawdziliśmy w miejscu czujnika ciśnienia oleju i na mocno rozgrzanym oleju 1,1 bara. Szczepan119 jak sprawdziłeś że ciśnienie słabnie na drodze do kół zmiennych faz???? Z góry dzięki za pomoc.
Witam, mam ten sam problem, jak sprawdzaliście ciśnienie na drodze do koła zmiennych faz? pacjent C5 1.6 THP
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Pod pokrywa zaworow od str. Rozrządu jest taki otwór, którym po odpaleniu leje się olej. Nagwintowałem ten otwór zrobiłem jakby dławik z smarowniczki, żeby mimo wszystko olej tamtędy tryskał ale zmniejszyłem średnicę i problem zniknął. Samochód chodzi do tej pory
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
252
Punktów
5
Wiek
23
Miasto
Kalisz
Jak się zdejmie mocowanie pierwsze od koła zmiennych faz jest tam uszczelnienie metalowe a w nowszych rocznikach jest plastikowe. W 308 vti miałem przypadek że to uszczelnienie uległo uszkodzeniu i były problemy z czujnikiem walka rozrządu.
 

Szczepan119

SuperMechanior
Dołączył
6.09.2015
Postów
199
Punktów
13
Wiek
26
Owszem ale u mnie były nowe zakładane i to nic nie dało, wałek i obudowa też nie były wytarte
 
Do góry Bottom