• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Citroen Jumpy 2.0 hdi przebieg 140 kkm

Marckok

Nowy
Dołączył
27.12.2012
Postów
1
Punktów
0
Wiek
50
Po tym jak skradziono mi miesiąc temu firmowego Trafica muszę kupić nowe auto

Do dyspozycji mam około 35 000 netto

pomyślałem o takiej cytrynie:

http://otomoto.pl/citroen-jumpy-T3425775.html

i mam pytanie: czy przebieg 140 000 km może oznaczać bliskie kłopoty ? trochę jeżdżę za granicę (Włochy, Belgia) i wolę uniknąć holowania się stamtąd

w Traficu przy przebiegu 170 kkm padł mi alternator a następnie trzy wtryskiwacze...
 
P

PogotowieSamochodoweUK

W takich samochodach jak busy latajace miedzy narodowo zawsze (ze wzgledu na obecny szajs)zawsze nalezy robic regularne wnikliwe przeglady lub jesli nie to miec pod siedzeniem alternator i wtryski ze soba.
Naprawiam dosyc duzo busow bo w UK ludzie uwazaja ze bez busa biznesu sie nie da robic, tak tez pelno tego w kolorze bialym sie kula.

Praktycznie kazdy bus jakiego znam ma problem ze wtryskami, pompa lub alternatorem.

Uklad paliwowy jest prosty do zapobiegania, wystarczy co 10k wymieniac filter i stosowac zapobiegawczo srodki czyszczace wtryski.
Alternator, tu natomiast nic nie zrobisz jezli co serwisowanie nie rozbierzesz go i nie sprawdzisz polaczen i nie nasmarujesz lozysk.

Ja latajac miedzynarodowo co wymiane oleju sprawdzal bym:

-altek
-uklad paliwowy
-skrzynie i sprzeglo
-dzialanie termostatu
-lozyskowanie walu
-most

To wszystkie punkty jakie siadaja busach jakie siadaja na trasie nie zaleznie od marki bo warunki uzytkowania sa takie same, brudne paliwo, nierowne drogi itp;)

Jako dobre ekonomiczne uwazam iveco daily, kolega ma firme kurierska UK-PL-UK i lataja tylko na iveco z roku 02-04 choc stac ich na nowki sztuki z salonu obecnie.
Tlumaczy to tym ze od kad maja te starsze iveca to jestem u nich zadziej, a jesli jestem to kosztuje ich to nie wiele w porownaniu do usterek gdy mieli transity sprintery i craftery.

Tak ze skoro firma ceniaca oszczednosci postanawia zrezygnowac z nowszych aut na konto starszych to cos w tym musi byc.

Osobiscie uwazam ze i tak glowna decyzja nalezy do kupujacego, ja mialem brac iveco, ale latam po miescie (duzo w srodku siedze) i nie pasowal mi ''wystroj'' woiec mam transita heheheh Ale czy pojechal bym nim trase UK-PL-UK? Patrzac ze wzgledu na stan tak, ale z duzym stresem bo jak by nie bylo to ford i nie wiem jak sie zachowa przy wielogodzinnej pracy jednostajnej, to nie jazda miedzy klientami po miescie....


Przy twoim uzytkowaniu patrzyl bym tylko i wylacznie na awaryjnosc i zuzycie paliwa. Cene auta i cene czesci pozostawil bym na 2giej pozycji;)
 
Do góry Bottom