• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Civic VIII 1,4 ivtec 100koni

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Witam. Honda civic VIII gen rocznik 2012, silnik 1,4 ivtec 100 koni. Jaki sterownik gazu polecacie i jaki parownik? Czy warto zakładać lubrykacje(silnik nie posiada hydrauliki)???
Generalnie lubię staga to może jakiś sobie poradzi (może 200gofast), proszę o poradę. Pozdro
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Witam. Honda civic VIII gen rocznik 2012, silnik 1,4 ivtec 100 koni. Jaki sterownik gazu polecacie i jaki parownik? Czy warto zakładać lubrykacje(silnik nie posiada hydrauliki)???
Generalnie lubię staga to może jakiś sobie poradzi (może 200gofast), proszę o poradę. Pozdro
Chwyt marketingowy lubryfikacja ,lubryfikacja jest dobra jak ma kobita suchą pochwę i nie możesz działać . Serwisuje sześć hond crv 2.0b żadna nie ma lubryfikacji a silnik mają ponad 300.400k najechane i kreca dalej . Lać dobry olej , regulowac gaz co 15k km a co 25-30k zawory regulować i będzie chodzić.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Do ochrony gniazd zaworowych oraz czyszczenia ukł.paliwowego,wtryskiwaczy , na rynku są preparaty w puszce wlewane ciśnieniowo podobnie jak lpg bezpośrednio do zbiornika z wykorzystaniem adaptera,np.Liqui Moly lpg,stosuje się je co 10 tyś km,po wypaleniu całego zbiornika z tym środkiem, to warto stosować.
 

Alpari

SuperMechanior
Dołączył
28.06.2017
Postów
342
Punktów
132
Wiek
49
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
alpari.auto.pl
Wszystko zależy od funduszy. Znacznie lepiej niż IV generacja spisuje się V. Najbardziej stabilna praca, prosta instalacja bez zbędnych reduktorów itp. Wada to cena i konieczność dbania o pompę (wymiana oleju itp). Z IV generacji rewelacyjny jest Prins. Najlepsze wtryski Keihin i trochę inny system sterowania, ale cena wysoka. A z tanich czy to będzie Stag, Tech czy inny wynalazek to w sumie podobna praca. Warunek poprawnej pracy poza sterownikiem i reduktorem to naprawdę dobre wtryski. Ze staga zamiast gofasta lepiej Q-boxa lub Q-nexta. Najnowsze dzieło AC
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Qbox czy qnext ma inny mnożnik czy sposób ustawiania od gofast? Jakoś lepiej liczy czy dawkuje lpg?

Do prinsa jest jakaś instrukcja ustawiania? Czy może poradnik dotyczacy ustawiania poszczególnych wartości... Czy po prostu skupić się na korektach długich i krótkich a do tego wartości sondy?
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
994
Porady
2
Punktów
222
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Prins jest dość specyficzny do strojenia, ma dużo jakiś wbudowanych algorytmów ustawionych na sztywno i przez to nie jest lubiany - głównie dlatego, że klikaniem nie da się przykryć baboli w instalacji. Ale dobrze złożony jeździ tak samo jak każdy inny, tyle że ciężko tak z marszu do niego siąść, bez instrukcji jest trudny do zrozumienia.
GoFast generalnie nie jest zły, ale w tej cenie masz KME z większą liczbą ustawień i dłuższą gwarancją.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Pytam gdyż, najczęściej pracowałem na stagu300, 200,gofast... Robiłem mnożnik na obwodnicy i auto lata bez problemów... Generalnie w hondzie został prins ale wymieniłem parownik na acr02, nowe filtry. Parownik prinsa byl"leniwy" zacinała się iglica czy jakoś tak, przy prube przełączenia wywalało lpg przez zawor bezpieczenstwa. Auto śmiga bez problemu, dodatkowo regulacja zaworów i nowe świece. Sonda przemiata prawidłowo, idzie po górze na pełnym gazie.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Pojawił się problem z civic iem... Po nocy pierwsze przejście na lpg jest albo z szarpnieciem(gdy przełączenie następuje w czasie jazdy) lub gaśnie silnik (gdy przełączenie następuje na B. Jałowym)
Gdy jest ciepły lub nawet stoi 6 godzin jest ok. Tylko po nocy. Chciałem wstawić screen z laptopa ale cały czas za duży rozmiar zdjęcia....
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
Pojawił się problem z civic iem... Po nocy pierwsze przejście na lpg jest albo z szarpnieciem(gdy przełączenie następuje w czasie jazdy) lub gaśnie silnik (gdy przełączenie następuje na B. Jałowym)
Gdy jest ciepły lub nawet stoi 6 godzin jest ok. Tylko po nocy. Chciałem wstawić screen z laptopa ale cały czas za duży rozmiar zdjęcia....
Wypadłoby na sam początek to sprawdzić temperature reduktora przy przełączeniu na gaz
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Civic 8, 1,4 ivtec 100 koni. Prins, acr02, niebieskie knehty, nowe filtry...

Przełączenie było 40.... Obecnie zrobione 60.... Chciałem sprawdzić czy knechty dostaną temp od silnika i może potwierdzę ze są sklejone... Ale bez zmiany

RC inj 109
OFF inj 0
Lpg _ cor - 1 % na biegu jałowym.... (Podczas jazdy dochodzi do +13...) Ciśnienie ustawione 2.1bara
Psys 2.1 (czasem na chwilę 2.09)

Idle level 2.1
Lambda 1 ma ustawione 25 w okienku obok ale tak było i nie wiem czy dobrze...
Automatyczne połączenie postów:

1
Automatyczne połączenie postów:

2
Automatyczne połączenie postów:

3
Automatyczne połączenie postów:

4
Automatyczne połączenie postów:

5
Automatyczne połączenie postów:

6
 

Załączniki

  • _20241009_213027.JPG
    _20241009_213027.JPG
    1,6 MB · Wyświetleń: 2
  • Screenshot_20241009-215047.png
    Screenshot_20241009-215047.png
    2,1 MB · Wyświetleń: 2
  • Screenshot_20241009-215128.png
    Screenshot_20241009-215128.png
    2,3 MB · Wyświetleń: 2
  • Screenshot_20241009-215150.png
    Screenshot_20241009-215150.png
    2,2 MB · Wyświetleń: 2
  • Screenshot_20241009-215203.png
    Screenshot_20241009-215203.png
    2,3 MB · Wyświetleń: 3
  • Screenshot_20241009-215212.png
    Screenshot_20241009-215212.png
    1,8 MB · Wyświetleń: 2
Ostatnia edycja:

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Panowie, nikt nic nie podpowie? To może chociaż jakie wtryski założyć zamiast tych knecht ów niebieskich?
Czarne hany będą ok?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Wtryski zostały wyjęte,przy użyciu 12v otwierane i myte zmywaczem, leciał czarny szlam. Działa prawidłowo,nawet nie czuć przełączenia. Pozdro
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
994
Porady
2
Punktów
222
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
O widzisz. A ostatnio znajomy gaziarz mi opowiadał, że Hany tak reanimował, to po założeniu było perfekt, po czym po nocy znowu zaczęło się szarpanie i wypadanie zapłonów i skończyło się na wymianie na Barracudy.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1562
Punktów
291
Miasto
Piaseczno
Trochę już jeżdżą i jest spokój. Kolejna awaria to będzie zmiana na staga.
 
Do góry Bottom