• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Clio 1 1.8 16v ciśnienie w cylindrach

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
MAC1983 » mniej niż minutę temu

Poskładem i uruchomiłem w końcu silnik, zacząłem jeździć.Do
3 tys wydaje się być całkiem normalnie ale powyżej nie wkręca się tak żwawo na obroty, Ale że jest na docieraniu to nie przekraczałem 3,5-4 tys- jednak "czuć że jest mułowaty.
Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i wychodzi b.niskie ok 6-7 bar.
Silnik był po kapitalnym remoncie.Wymienialem wszyskie pierścienie , blok był planowany i honowany, głowica planowana i regenerowana( z innego auta- pierwotna okazała się popękana przy gniazdach), docierali gniazda zaworów.Walki są ostre takie jak były.Wał był szlifowany ,panewki po 1 szlifie itd.
Jak wyciagnąlem świece to elektrody były suche szarawe ale na tłokach widać mokry czarnawy nalot.Ciśnienie oleju na wskaźniku wewnątrz wskazuje na zimnym silniku na b.jałowym poniżej 3 jak się rozgrzeje to spada do 0.5 lub mniej więc tu wskazanie jest normalne.Zaczynam łapy rozkładać. z tym tematem. Jak coś komuś konkretnego przychodzi do głowy to piszcie.
 

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
Też tak pomyślałem że podparte zawory
Dzięki za odpowiedz
Głowica była regenerowana, wymieniali te mosiężne tuleje w których chodzi zawór, wszystkie zawory byłyby podparte? Ciśnienie w każdym cylindrze jest bardzo podobne :
1.5,7-6.7bar
2.5,5-6,5bar
3.5,5-6,5 bar
4.6-7 bar
 

Rys00

Boss regionalny
Dołączył
15.11.2010
Postów
485
Punktów
86
Zawory może nie dotarte, chyba jasnej diagnozy nie będzie , robota od początku
 

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
Jak załozone są pierścienie?
Zakładane były co 120, ale mogły się trochę przekręcić przy wciskaniu bo miałem z tym problem, ale wszędzie by się tak samo ustawiły- bo ciśnienie na zimnym silniku wszędzie b.podobne 4.6-7bar, 3 5,5-6,6bar , 2 5,5-6,5 bar, 1 5,7-6,7 bar dziwne bo jak zwiększyłem obroty do 1,5-2 tys to ciśnienie poszło o ok. 1 bar w przypadku każdego cylindra.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4550
Porady
5
Punktów
1391
Zakładane były co 120, ale mogły się trochę przekręcić przy wciskaniu bo miałem z tym problem,
to akurat nie jest aż tak wielkim problemem

dziwne bo jak zwiększyłem obroty do 1,5-2 tys to ciśnienie poszło o ok. 1 bar w przypadku każdego cylindra.

to jak ty mierzysz tą kompresję? na odpalonym silniku? rozrusznik raczej nie uciągnie 2 tysięcy obrotów.
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1299
Porady
1
Punktów
409
Miasto
Józefów
to akurat nie jest aż tak wielkim problemem



to jak ty mierzysz tą kompresję? na odpalonym silniku? rozrusznik raczej nie uciągnie 2 tysięcy obrotów.
Dokładnie o to samo miałem zapytać jak się mierzy kompresję przy 2 tyś obrotów bo chyba cos w mechanice mnie ominęło :)
a do autora to dziwię się że na takiej kompresji on w ogóle pracuje ...
 

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
Dokładnie o to samo miałem zapytać jak się mierzy kompresję przy 2 tyś obrotów bo chyba cos w mechanice mnie ominęło :)
a do autora to dziwię się że na takiej kompresji on w ogóle pracuje ...
To już się dowiedziałem że na odpalonym nie sprawdza się ciśnienia na cylindrze, sprawdzę na rozruszniku i rozumiem że w każdym cylinder wykręcić świece?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1573
Punktów
309
Miasto
Piaseczno
Tam jest hydraulika na zaworach czy śruba do regulacji?
Chyba że na " płytki" i źle dobrane ...
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4550
Porady
5
Punktów
1391
To już się dowiedziałem że na odpalonym nie sprawdza się ciśnienia na cylindrze, sprawdzę na rozruszniku i rozumiem że w każdym cylinder wykręcić świece?
opcje są dwie: na zimno i na rozgrzanym silniku
wszystkie świece wykręcić
warto wyciągnąć przekaźnik lub bezpiecznik pompy paliwa
przepustnica ma być całkowicie otwarta. więc albo pedał w podłogę podczas kręcenia albo paluchem lub innym drewienkiem trzeba zablokować.
jedna osoba trzyma "pszyżąnt pomiarowy" :)
druga w kabinie kręci rozrusznikiem aż wskazówka przestanie się podnosić
zapisać, później podać na forum
powtórzyć 4 razy

tutaj jakiś krótki i nieprzegadany filmik z youtuba
 

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
Po prawidłowo wykonanym pomiarze wyniki są TROCHE lepsze . Na sucho :
15,5 15,0 14,9 14,6
Na mokro -tak poradził mi inny mechanik
16,6 16,2 15,8 15,5
Powtórzone pomiary dają zbliżone wartości.

Dzięki za instruktarz,czegoś się nauczyłem.
Pierwsza sprawa to czy rozbieżności są poważne?!, druga sprawa problem braku mocy i nie wkręcaniem się na obroty.
Wymienię jeszcze kable i świece.Sprawdze jeszcze kolejność kabli .Dzięki za pomoc
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1299
Porady
1
Punktów
409
Miasto
Józefów
Dzięki za odpowiedz
Głowica była regenerowana, wymieniali te mosiężne tuleje w których chodzi zawór, wszystkie zawory byłyby podparte? Ciśnienie w każdym cylindrze jest bardzo podobne :
1.5,7-6.7bar
2.5,5-6,5bar
3.5,5-6,5 bar
4.6-7 bar

Po prawidłowo wykonanym pomiarze wyniki są TROCHE lepsze . Na sucho :
15,5 15,0 14,9 14,6
Na mokro -tak poradził mi inny mechanik
16,6 16,2 15,8 15,5
Powtórzone pomiary dają zbliżone wartości.

Dzięki za instruktarz,czegoś się nauczyłem.
Pierwsza sprawa to czy rozbieżności są poważne?!, druga sprawa problem braku mocy i nie wkręcaniem się na obroty.
Wymienię jeszcze kable i świece.Sprawdze jeszcze kolejność kabli .Dzięki za pomoc
To mam wrażenie że albo robiłeś pomiar sprężania pierwszy raz w życiu, albo uczysz się mechaniki trochę poprzez forum?
Te drugie pomiary ciśnienia są prawidłowe i nie pisze się "na mokro" tylko po próbie olejowej ale to niuans
a co do różnicy to prawidłowo niewiele się różniąca
A kolejność zapłonu czuć na postoju od razu po uruchomieniu (chyba że robimy V12 to faktycznie trzeba się wsłuchać) ale to dla ucha z doświadczeniem ...
 

mac1983

Początkujący
Dołączył
24.03.2025
Postów
6
Punktów
0
To mam wrażenie że albo robiłeś pomiar sprężania pierwszy raz w życiu, albo uczysz się mechaniki trochę poprzez forum?
Te drugie pomiary ciśnienia są prawidłowe i nie pisze się "na mokro" tylko po próbie olejowej ale to niuans
a co do różnicy to prawidłowo niewiele się różniąca
A kolejność zapłonu czuć na postoju od razu po uruchomieniu (chyba że robimy V12 to faktycznie trzeba się wsłuchać) ale to dla ucha z doświadczeniem ...
Mechanikiem nie jestem, to pierwszy silnik który rozebrałem i składałem,pomiar też premierowy.Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co do tego braku mocy to proszę pisać.Puki co to dzięki za naukę i pomoc
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1537
Porady
2
Punktów
433
Mechanikiem nie jestem, to pierwszy silnik który rozebrałem i składałem,pomiar też premierowy.Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co do tego braku mocy to proszę pisać.Puki co to dzięki za naukę i pomoc
Nie w każdym przypadku po takim remoncie pojawia się moc . Na tym etapie sugeruję dotarcie silnika ...chyba że coś pominąłeś (?!) .
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4550
Porady
5
Punktów
1391
Nie w każdym przypadku po takim remoncie pojawia się moc . Na tym etapie sugeruję dotarcie silnika ...chyba że coś pominąłeś (?!) .
ale to powinno naprawdę popierdzielać: 8 sekund do 100kmh to już nie są przelewki :)

1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
Pojemność skokowa 1794 cm³
Moc silnika 137 KM (101 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4250 obr/min

Prędkość maksymalna 209 km/h
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 8.0 s
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) 990 kg
Maksymalna masa całkowita pojazdu (w pełni obciążonego) 1410 kg
 
Do góry Bottom