• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Coś uniwersalnego do Hondy i Fiata

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Witam

Chciałbym zakupić interfejs, za pomocą którego obsłużyłbym Accorda VI 1.8 2001 (OBDII) oraz Grande Punto 1.9 2008.
Programy to HDS (dla Hondy) oraz Multiecuscan (dla Fiata), na forach piszą, że są to najlepsze przeznaczone dla tych samochodów.
Czy istniej urządzenie, które obłoży te dwa samochody i nie kosztuje majątku (ponoć ELM327, ale jest sporo różnych) ?
O ile Honda to stosunkowo prosty samochód, o tyle we Fiacie muszę odczytać parametry wtrysków, co jest z klimatyzacją itd.
Pojawiają się jakieś informację o linii K, złączach do konkretnych modułów (wtyczka ta sama, inna topografia przewodu), różne wersje (v1.5, v1.4, v2.0 etc.) itd., że aż sam się w tym pogubiłem.

Dodatkowo dla wygody wziąłbym coś ręcznego. Czy tutaj idzie dostać coś w dobrych pieniądzach (Viaken ?).
Na wielu forach polecają Foxwell nt520, jednak jest dosyć drogi i obsługuję tylko jedną zaprogramowaną markę (chyba, że da się go "kraknąć").
Przeznaczenie czysto indywidualne, nie zarobkowe, więc nie szukam Boscha za 20k.
Nie mam doświadczenia z interfejsami/programami do samochodów, ale jako człowiek z IT powinienem szybko to ogarnąć.

Pozdrawiam i liczę na radę.
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Elm i hds? Chyba nie tędy droga....
Jak wspomniałem nigdy nie używałem interfejsu diagnostycznego, a chciałbym się tego nauczyć i mieć coś swojego.
Dlatego pytam czy jest możliwość zrobić to jednym kablem (ograniczenie kosztów) z dobrym skutkiem. Kabel do Hondy jest mi potrzebny, Fiat ma być z założenia zrobiony i pogoniony (dlatego nada się do nauki) i chciałem podciągnąć pod koszt zakupu (ojciec finansuje), żeby kabel został do Hondy + coś ręcznego.
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Rozumiem Wasze dowcipy z laika :D

Panowie, gdyby nie wszech ogromny wybór sprzętu i standartów to byłoby to proste zadanie.
Nie chodzi o robienie Wam konkurencji (bo zawsze mogę do któregoś kolegi podjechać, który specjalizuje się w danej marce), tylko rozwinięcie małego hobby, które działa na mnie relaksująco. A coraz częstszym problemem są właśnie ograniczenia sprzętowe (braki), które staram się nadrabiać.

Teraz stoję przed koniecznością nabycia dynamometru i komputera. Błąd sprawdź silnik niewiele mi mówi, ponieważ dopiero odczytanie jego wartości powinno dać klarowną odpowiedź. Widziałem samodzielne moduły (z ekranem) od 130zł do 45 000zł, jednak do moich potrzeb wystarczy taki, który da możliwość dostępu do jak największej liczby modułów w tych dwóch samochodach. Nie zamierzam (przynajmniej na razie) niczego kodować.
Z tego co się orientuję to odpowiedzi mogą nie być jednoznaczne, więc warto zaopatrzyć się w interfejs (kabel) i użyć dedykowanego programu zainstalowanego na laptopie. I właśnie chciałbym zakupić taki sprzęt, który będzie w miarę możliwości zunifikowany (ostatecznie dwa różne) i spełni te niewielkie wymagania, a nie będzie wymagał silnego nadwyrężenia finansów, ponieważ nie będzie na siebie zarabiał.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
Sprawa jest prosta:
Ludzie którzy robią poważne tematy to raczej mają sprzęty w tej okolicy
i nie tracą czasu na zabawki za
więc ci nie powiedzą co masz sobie za zabawkę kupić...:)
Natomiast ci co się bawią takimi zabawkami (w tej kwocie), to i tak niewiele kumają z tych zabawek, więc też nie powiedzą za wiele...:)

Więc kup sobie taką zabawkę, bo to raczej nie jest chyba kwota duża jak dla kogoś kto pracuje w branży it...:) potestuj i będziesz wiedział...:)
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Więc kup sobie taką zabawkę, bo to raczej nie jest chyba kwota duża jak dla kogoś kto pracuje w branży it...:) potestuj i będziesz wiedział...:)
Nie problemem jest zakup choćby najbardziej rozbudowanego KTS od Bosch (z tego co wiem to najwyższa półka możliwości) ;)
Podaj mi ekonomiczne uzasadnienie takiego działanie, gdzie wartość samochodów nie stanowi nawet połowy tej kwoty (bo to te służą do nauki).
A branże IT mocno przeceniasz, bo tam jest duży rozstrzał (szeregowy pracownik działu największego na świecie sklepu internetowego zarabia 5k, specjalista piszący specjalistyczne aplikacje na zamówienie bez kłopotu przekracza 100k).
Każdy musiał się na czymś uczyć, a wątpię, że wszyscy mieli od razu do dyspozycji sprzęt z najwyższej półki i bardziej szukam takich opinii, poza tym na tym forum oprócz profesjonalnych mechaników widziałem wielu zwykłych garażowców, którzy zapewne również mierzyli się z podobnymi dylematami.
Ja zanim uzyskałem dostęp do akceleratorów obliczeniowych również korzystałem ze zwykłego laptopa gamingowego.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
Idąc twoim tokiem myślenia, zadam ci pytanie :
- czy jak kupię sobie arduino za 100 złociszy z alledrogo, to odpalę sobie na nim cyberpunka ?:)
przecież to też komputer...:)
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Idąc twoim tokiem myślenia, zadam ci pytanie :
- czy jak kupię sobie arduino za 100 złociszy z alledrogo, to odpalę sobie na nim cyberpunka ?:)
przecież to też komputer...:)
Jeżeli usuniesz 99% tekstur, efektów oraz ograniczysz wyświetlanie obrazu praktycznie do pojedynczych wielokątów to tak. Technicznie go odpalisz, jednak z CB2077 nie będzie miało to wiele wspólnego. Jest nawet taki magik na yt, nazywa się LowSpecGamer i on tego typu cuda robi ;)

A wracając do tematu, z tego co wiem to do Hondy jest taka zabawka, nazywa się XHorse i współpracuje bez kłopotu z HDS.
Do fiata ELM 327 z adapterami i multiscan według użytkowników działa bezproblemowo.
Koszt całkowity nie przekracza 220zł (ja jestem w stanie wydać sporo więcej).
Skoro ELM 327 działa również z Hondą (PCMSCAN - tylko odczyt) uznałem, że może dałoby się to zrobić na jednym kablu.
 

rajson

Uczestnik
Dołączył
4.06.2018
Postów
36
Punktów
11
Wiek
32
Miasto
Łódzkie
Kup sobie ELM327 i kup aplikację w sklepie Play torque. Błędy odczytasz i skasujesz i z Fiata i z Hondy. Ale korekcji wtryskiwaczy nie podejrzysz. Do czytania kodu błędu wystarczy.
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Na dzisiaj tyle, zaraz zamawiam kabel typ 3 do Fiata i HID do Hondy.
Nie chciałem targać maszyny roboczej, więc wykorzystałem Vscan (bardzo długo się go aktualizuje).
Efekt - 4 błędy w Punto (3 rozpoznane, wszystkie dotyczące 1 wtrysku i układu paliwowego), 0 błędów Honda, przypuszczenia się potwierdziły. Dopiero rozbudowa sprzętu pozwoli połączyć się z innymi modułami, ale początkującym mogę polecić z czystym sumieniem. Jak będę w drugim mieszkaniu to zobaczę czy poradzi sobie z najtrudniejszym testem - słynną limuzyną od VW, z którą ponoć niewiele interfejsów chce współpracować (linie światłowodowe).
 

Załączniki

  • 167214233_495650478130810_2881669915421944933_n.jpg
    167214233_495650478130810_2881669915421944933_n.jpg
    104,5 KB · Wyświetleń: 11

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Ale kombajn!!! :)
No cóż, niestety w tym przedziale cenowym nie ma nic uniwersalnego, więc zmuszony jestem skorzystać z rozwiązań dedykowanych, ale jak mi się to spodoba (a już od pierwszego odczytu mam radochę) to może na imieniny sprawię sobie coś topowego w pakiecie z podnośnikiem kolumnowym ;)

Pozdrawiam, temat do zamknięcia
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Może późno , ale się wypowiem dla przyszłych pokoleń: ) bo też temat bardzo dawno wałkowałem . Co do fiata to elm z oprogramowaniem Multicna coś z działasz z fiatami do 2017 później zablokuje cię SWG . Co do hondy mam złe wieści najtaniej będzie kupienie podróbki modułu HDS która umożliwi ci jako takie diagnozowanie hond z przedziału 1999-2018 wersje z gniazdem obd2 . Gdy być chciał diagnozować starsze z gniazdem diagnostycznym 3-pin i 5-pin w szczególności to tylko w grę wchodzi używany oryginał .
 

rozer

Uczestnik
Dołączył
10.09.2020
Postów
25
Punktów
1
Może późno , ale się wypowiem dla przyszłych pokoleń: ) bo też temat bardzo dawno wałkowałem . Co do fiata to elm z oprogramowaniem Multicna coś z działasz z fiatami do 2017 później zablokuje cię SWG . Co do hondy mam złe wieści najtaniej będzie kupienie podróbki modułu HDS która umożliwi ci jako takie diagnozowanie hond z przedziału 1999-2018 wersje z gniazdem obd2 . Gdy być chciał diagnozować starsze z gniazdem diagnostycznym 3-pin i 5-pin w szczególności to tylko w grę wchodzi używany oryginał .
Dziękuję Ci za wypowiedź. Potwierdziłeś informację, które zebrałem podczas poszukiwań.
Fiat jest z 2008 roku, ELM już jest, adapter A3 (żółty) już do mnie jedzie. Jeszcze nie testowałem, bo mam ze sobą stacje roboczą, a drugi, lekki laptop został w innym mieście w innym mieszkaniu.
Zaskakująco dobrze poradził sobie Vscan, uzyskałem znacznie więcej informacji niż zakładałem.

A co do Hondy, zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś, zamówiłem od majfrenda (załączam). To samo jest na allegro, tylko 2x drożej.
Samochód jest z roku 2001 i ma obd2 ukryte w świetnym miejscu (w warsztacie zajmującym się wszystkimi markami chłopaki z komputerem Boscha 15 minut szukali gniazda :D).
 

Załączniki

  • zam.png
    zam.png
    26,2 KB · Wyświetleń: 11
Do góry Bottom