1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Co ozznaczają te grupy i wartości??? silnik seat BBY z 2003

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika gołoledż, 13-03 18.

  1. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    Silnik BBY 1,4 16V benzyna zrobiłem odczyt grup pomiarowych przy niepracujacym silniku a włączonym zapłonie, silnik nie odpala
    Bosch 1281
    PIN:36906034AH MARELLI 4MV COD:00031 WSC:06403
    ---------------------------

    grupa 000:
    170
    192
    000
    136
    -----------------------
    grupa 001:
    0,00 r/min
    9,00 DegC
    0,00%
    10010010
    -----------------------
    grupa 002:
    0,00 r/min
    0%
    0,00 m/s
    965,20 mbar
    -----------------------
    grupa 003:
    0,00 r/min
    965,20 mbar
    7 eDeg
    0,00 eDeg
    -----------------------
    grupa 004:
    0,00 r/min
    12,60 V
    9,00 DegC
    9,00 DegC
    ----------------------
    grupa 005:
    0,00 r/min
    0%
    0,00 km/h
    Part throt
    ---------------------
    grupa 006:
    0,00 r/min
    0%
    9,00 DegCC
    -6,00%
    -----------------------
    grupa 010:
    0,00 r/min
    0%
    7%
    0,00 eDeg
    ------------------------
    grupa 011:
    0,00 r/min
    9,00 DeGC
    9,00 DeGC
    0,00 eDeg

    Szybka odpowiedź
    Tytuł:

    Jakie ma byc cisnienie na kolektorze ssącym
     
    Ostatnio edytowano: 13-03 18
  2. Grzegorz23011971

    Grzegorz23011971 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 14
    Postów:
    158
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Olsztyn
  3. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Chodzi ci o te 965,20mbar?
     
  4. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    tak. czy to prawdidlowe cisnienie na kolektorze ssacym wlotowym???????
     
  5. Pawel23

    Pawel23 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wolomin
    Tak jesli slinik nie dziala bo wyruwnuje sie z cisnieniem atmosferycznym. Przy uruchomionym silniku na biegu jalowym powinna wartosc zmniejszyc sie do ok 300-350mbar
     
  6. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    w których grupach bloków pomiarowych silnika szukać tego, że silnik nie chce odpalić???? zrobiłem wszystkie możliwe grupy w przedziale od 000 do 250
     
    Ostatnio edytowano: 13-03 18
  7. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Ma jakies bledy?
     
  8. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    Nie ma żadnych błędów w pojeżdzie

    Nie wiem czego dotyczy grupa 134 w blokach pomiarowych a mianowicie:
    ---------------------
    grupa 134:
    -50,00 DegC
    10,00 DegC
    9,00 DegC
    ----------------------
    zapewne jest to temperatura ale czego te -50,00 czyżby oleju??????????????????????????
    Jest to temperatura oleju!! Pozostałe to temperatura chlodziwa i powietrza.
     
    Ostatnio edytowano: 13-03 18
  9. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Co ty kopiesz w blokach pomiarowych. Sprawdzales czy ma podstawowe sprawy? Czym go sprawdzasz?
     
  10. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    Podstawowe sprawy, jakie????? to sa według Ciebie, konkretnie proszę.
    sprawdzam vag mini viaken

    Akumulator naładowany, paliwo jest, pompa paliwa działa, na listwie wtrysków jest paliwo, swiece nowe, cewki dobre, swiece daja iskre, rozrusznik kręci jak szalony, brak błedów, egr działa, przepustnica działa...
     
  11. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Kompresja jest? A skad wiesz ze wtryski sie otwieraja?
     
  12. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    silnik nie chce odpalić wcale....takie są odczyty z grup pomiarowych przy niepracującym silniku i załączonym zapłonie:
    diagnoza-ogólny-silnik-bosch1281-
    PIN:36906034AH
    MARELLI 4MV
    COD:00031
    WSC:06403
    bloki pomiarowe 08--grupy pomiarowe 0-250-i po kolei grupy:
    Grupa 000: 170
    192
    000
    136
    Grupa 001: 0,00 r/min obr. silnika
    9,00 stopni C temp. płynu chłodz.
    0,00% wartość kontroli lambda
    10010010 wartość osiągnieta
    Grupa 002: 0,00 r/min
    0%- obciażenie
    0,00 ms- sredni czas wtrysku
    965,20mbar- cisnienie na kolektorze wlotowym
    Grupa 003: 0,00 r/min
    965,20 mbar
    7%- kat przepustnicy(potencjometr)
    0,00- rzeczywisty kąt zapłonu
    Grupa 004: 0,00 r/min
    12,60V-akumulator
    9,00 stopni C- temp. chłodz.
    9,00 stopni C- temp. powietrza dolotowego
    Grupa 005: o,oo r/min
    0%- obciążenie
    0,00km/s predkość
    PART THROT- stan pracy
    Grupa 006: 0,00 r/min
    0%- obciążęnie
    9,00 stopni C- powietrze dolotowe
    -6,00% wysokość korekty
    Grupa 010: 0,00 r/min
    0%- obciąż.
    7%- kąt przepustnicy
    0,00%- rzeczywist kąt zapłonu
    Grupa 011: 0,00 r/min
    9,00 stopniC - chłodziwo
    9,00 stopni C- powietrze dolotowe
    0,00 -rzeczyw. kat zapłonu
    Grupa 014: 0,00 r/min
    0%
    0,00
    actived- test aktywny czy świece odpalają na 4 cyl.
    Grupa 015: 0,00
    0,00
    0,00
    actived - test na 1,2,3 cylinder czy swiece odpal. na 1,2,3 cyl.
    Grupa 016: 0,00 test na swiece
    actived- test aktywny
    Grupa 018: 0,00 r/min
    0,00%
    Grupa 020: 0,00
    0,00
    0,00
    0,00 wynik na 4 cylindry w KW
    Grupa 022: 0,00 r/min
    0%
    0,00%
    0,00% Kąt zapłonu cylindra 1 i 2 przy obr. zerowych silnika
    Grupa 023: to samo jak dla grupy 022 lecz dla cylindrów 3 i 4.
    Grupa 026: 0,00 V
    0,00 V
    0,00 V
    0,00 V pomiar czterech cylindrów pomiar napięcia czujnika
    grupa 028: 0,00 r/min
    0%
    9,00 stopni C
    Test ON Próba uderzenia sensor
    Grupa 030: 000
    000 Czujniki 1 i 2 tlenu i ich wartości
    Grupa 031: 1,00 V
    1,00 V napiecia czujników tlenu
    Grupa 032: 0,00%
    0,00% czujniki tlenu wartość uczenia
    Grupa 033: 0,00%
    6,22 V wartość sondy
    Grupa 034: 0,00 r/min
    8,00 stopni C temp. sondy
    0,00 ms
    TEST OFF
    Grupa 036: 0,08 V czujnik nap. sensor
    test OFF
    Grupa 037: 0% - ostatnia wart.
    0,08 V wart. przetwornika
    0,00%
    test OFF dot. sond
    Grupa 041: 0,00 ohm
    Htg.bc.OFF
    4,00 ohm
    Htg.ac.OFF grzałki sond
    Grupa 046: 0,00 r/min
    0,00 %
    8,00 stopni C
    test OFF test katalizatora
    Grupa 051: o,oo r/min
    1260,00 r/min
    0,00%- generator obciążenia
    OFF-ON dotyczy klimatyzacji
    12,60 V
    Grupa 053 jak grupa 051.
    Grupa 054: 0,00 r/min
    Part throt
    0% - kąt przepustnicy potencjometr
    7% - kat przepustnicy
    Grupa 055: 0,00 r/min
    0,00 Nm
    0,00%
    00001 warunki pracy
    Grupa 056: o,oo r/min rzeczywiste obroty silnika
    1260,00 r/min
    0,00 Nm zawór powietrz. idle
    00001 war. pracy
    Grupa 057 jak grupa 056 plus ON
    Grupa 060: 7% kąt przepustnicy
    92% kąt przepustnicy nr 2
    12,00 elektr. sterow. zaw przepust.
    Adaptacja OK.
    Grupa 061: o,oo r/min
    36%
    00001
    Grupa 062 7% kąt czujnik 1 do napedu przepustnicy
    92% kąt czujnik 2 do napedu przepustnicy
    14% czujnik 1 pozycji pedału gazu
    14% czujnik 2 pozycji pedału gazu
    Grupa 064: 0,87 V
    4,08 V
    o,54 V
    4,41 V
    Grupa 066: o,oo km/h
    0
    0,00 km/h
    0 dot. tempomatu
    Grupa 070: 0% stopień otwarcia wentylacji zbiornika
    0% aktywna wartość diagnostyczna
    965,20 mbar
    Test OFF
    Grupa 074: 0,78 V zerowa pozycja
    3,83 V zatrzymanie maksymalne
    0,79 V obecna wartość potencjometru
    EGR regulator elektromagnetyczny adaptacja OK.
    Grupa 075: 0,00 r/min
    965,20 mbar
    1,00 mbar
    Test OFF test system EGR
    Grupa 076: 0,00 r/min
    965,20 mbar
    0% stopień otwarcia potencjometra zaw. EGR
    0% normatywny cykl pracy zaworu EGR
    dotyczy EGR w systemach ciśnieniowych
    Grupa 080: AN
    1536,00 cm
    57,50 mg/H
    11824,00
    Grupa 086: 11100101
    00111001
    00011011
    00100000
    Grupa 081: VS
    231,30 bar
    410,40 kg
    426,40 kg
    Grupa 087: 11100101
    00000000
    00000000
    00000000
    00000000
    Grupa 088: 10001000
    00001000
    10000000
    Grupa 089: 0,00 km FULL
    Grupa 099: 0,00 r/min
    9,00 stopni C- chłodzenie
    0,00%- regulacja
    OFF dot. sondy.
    Grupa 100: 11100101- gotowe bity
    9,00 stopni C- chłodzenie
    1,00 S- czas od momentu wł.sil.
    10000001 - status OBD
    Grupa 101: 0,00 r/min- obroty sil.
    0%- ostatnio
    0,00 m/s- średni czas wtrysku ( na spowolnienie=0 ms)
    965,20 mbar dot. układu z pomiarem cisnienia kolektora ssącego
    Grupa 102: 0,00 r/min-obr.
    9,00 stopni C-chłodz.
    10,00 stopni -powietrze
    0,00 m/s- sredni czas wtrysku
    Grupa 105: 0,00 r/min
    0%
    9,00 stopni C
    inactive
    Grupa 107: 0,00 r/min
    0,00%
    Test OFF
    Grupa 122; 0,00 r/min
    180,00 Nm- okreslone przekazanie
    95,00 Nm-moment silnika
    No tor red- bez interwencji silnika
    Grupa 125: ABS: 1
    Combi: 1
    Grupa 126: AirBag: 1
    E1.CU1
    ---------------------------
    Grupa 134: -50,00 stopni C temp. chłodziwa czy oleju, w tym silniku nie ma chyba czujnika temp. oleju??
    10,00 stopni C powietrze
    9,00 stopni C chłodziwo
    ---------------------------------
    Grupa 137: OFF
    ON
    0,000 bar
    Grupa 120: 0,00 r/min
    180,00 Nm
    95,00 Nm
    TCS n.active
    Grupa 212: 0,78 V
    0.78V
    3,83 V
    Grupa 214: 0,00 g/s
    0,00%
    0,00%
    0,00 g/s
    Grupa 213: 0,00%
    0,00%
    0,00 g/s
    1,10
    Grupa 215: 0,00 mbar
    0,00 mbar
    0,00 mbar
    1,00 mbar
    Grupa 217: 0,00 r/min
    0,00 mbar
    1,00 mbar
    o,oo mbar
    Grupa 219; 0,06 V
    0,08 V
    0,00%
    0,00%
    Grupa 233: 0%
    0%
    0,00 g/s
    60,00 kohm
    Grupa 234: 0
    965,20 mbar
    0%
    0,00
    Grupa 220: 4,00 ohm
    7,00
    1,00
    0,00
    Grupa 229: 0
    1
    0
    1
    Grupa 231: 0,00 Nm
    0,00 Nm
    0,00
    0,00
    Grupa 232: 00000000
    o,oo
    OFF
    actived
     
  13. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 367
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    Wszystko działa a nie działa ja pie..ole! Obroty widzi podczas rozruchu? Rozrząd sprawdzałeś? Kompresja jest? Karwa zadał dobre pytanie, pasowało by na nie odpowiedzieć. Książkę żeś tu napisał, kto to gdzie czytał chłopie, podstawy i ma latać.
     
  14. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    Podczas kręcenia rozrusznikiem i chwilowego załapania na tym kręceniu były sekundę dwie obroty 100 podskoczyły do 500 na klika sekund i zaraz zgasł, nawet trudno to nazwać zapalenien to było takie dziwne ciche chwilowe odpalenie spowodowane kręceniem rozrusznika i nie puszczeniem go. to tak po dniu dwóch stania. tak jakby coś troszeczkę chciał załapać. w ciagu dnia po tej próbie raczej bez załapywania chociaż tak troszeczkę coś tam...
    Rozrząd sprawdziłem wizualnie. Paski w dobrym stanie.
    Jak dokładnie wzrokowo sprawdzić rozrząd.
    Jak sprawdzić kompresję? Kompresji nie sprawdzałem.

    Nie wiem czy sie wtryski otwierają. Stare swiece byly zalane. Z odpowietrznika na listwie paliwo poleciało.
    jak sprawdzić czy sie wtryski otwieraja?
     
  15. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Testy im porobic czy klikaja na poczatek. Sprobuj
     
  16. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    no tak ale jak to sie robi te testy
    proszę coś więcej to pójdę i zrobię
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 367
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Radom
    No to teraz od początku, jak to się zaczęło, zgasł podczas jazdy i już nie gada czy zgasiłeś i nie zaskakuje? Coś za małe te obroty podczas rozruchu, stawiam na czujnik położenia wału.
     
  18. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    w styczniu chodził godzinę na jałowym i przejachał 200 m na 1 biegu. Wszystko ok. Zagrzał się wentylator zaczał chodzić.
    W lutym ta sama akcja lecz nie usłyszałem pracy wentylatora.Moze mi si ę wydawało ale chyba nie. Temperaturę osiągnął. Chodził OK.
    to cała jego jazda w tym roku
    w zeszłym roku jezdził normalnie
    Czyli jezdził Ok.
    podczas jazdy nie zgasł nigdy
    zgasł zaraz po rozruchu na zimnym i od tej pory nie odpalil

    Teraz odpaliłem na zimnym normalnie i pochodził normalnie z 5 sekund, zaczał cos szarpać, zadne kontrolki na desce sie nie zapaliły i sam sie zdusił zgasł jak zauwazylem,że się dusi i gasnie dodałem gazu ale i to nic nie dało w sumie pochodził moze 10-15 sekund. powtórne próby zapalenia nic nie dawały. rozrusznik krecił bardzo dobrze.
    i od pory nie odpala.
    Zaraz po tym sprawdziłóem błędy zadnych nie było
    nie patrzyłem jakie obroty przy kreceniu rozrusznikiem

    raz troche zapalił na 3 sekundy miał 100-500 obrotow podtrzymywany przez rozruch byl i tak bez wspomagania rozrusznikiem zgasl po 2 sekundach
     
    Ostatnio edytowano: 14-03 18
  19. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    651
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Moze pompa daje slabe cisnienie. Testy sie robi z testera na aktywatorach
     
  20. gołoledż

    gołoledż Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    zzzzzzzzzzzz
    jak pompa buczy to przekaznik pompy moze nie dzialac?????
    jak sprawdzic czy pompa daje odpowiednie cisnienie?????
    jakie testy na aktywatorach???
    mini vagiem wywołałem pracę pompy i pracowała było słychac tak samo wywołałem pracę przepustnicy i zaworu egr i paru innych rzeczy ale czy to był test? to nie wiem, nic nie pisało było to pod elektryką
     
    Ostatnio edytowano: 14-03 18